Förhandstitt på Gigabyte P67A-UD7

Permalänk
Avstängd

Fan vad snygg färg! <3

Permalänk
Avstängd

Intel Vs Realtek...

Skrivet av dj christian:

Vem bryr sig om hur ett moderkort ser ut. Det är ju bara skitungar som tycker sånt är viktigt. Viktigast för mig är finesserna. Ändå kör det här kortet ett gammalt sketet inbyggt Realtek nätverkskort istället för ett riktigt moderkort som kör Intel, för att ta ett exempel.

Nej det här moderkortet är bara för gamerfjortisarna som ännu inte flyttat hemifrån. Typiskt insnöade Sweclockare.

Hej bara en notis, jag var på en Clavister firewall kurs och dom berättade att dom gått över till Realtek för att dom haft problem med Intel NICs. så tro inte att Intels NICs är bättre än Realteks bara för att Intel är Intel... Nej dom har fått stora problems med Intels kort att dom lägger och och kompabilitetsproblem etc..

-

OT.
Fint moderkort, men kommer se vad MSI erbjuder inngan jag uppgraderar, det kommer bli enn tyst system med 2st SSD intels G3oir och gtx 5xx seriens budget kort tyst och svalt ska det bli.

blossa.
Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Saknaden av UEFI blir en anledning att jag skippar gigabyte nu när nästa bygge blir aktuellt, blir nog att vänta ett tag tills korten har mognat lite.

Undrar bara, vad saknar du i BIOS som UEFI har (förutom stöd för mus och bootdiskar över 2TB, som inte direkt känns så aktuellt i dagens läge) ?

Och om du är är orolig över sandybridge moderkortens mognad så tror jag inte man ska titta dess mer på UEFI närmaste året. Lär ju garanterat vara diverse barnsjukdomar och säkerhetsbrister.

Edit: Hur är det förresten med BIOS, är det hårdiskar på 2TB+ eller partioner på 2TB+ som inte är bootbara ?

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meisam:

Jätte snyggt men som en ROG medlem blir det en Maximus IV Extreme FTW + i7 2600K

slut ta, skriva sär skrivning...

Blir så otroligt irriterad..

OT: Galet snyggt mobo, "vill ha" faktorn svider i kroppen...

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Hej bara en notis, jag var på en Clavister firewall kurs och dom berättade att dom gått över till Realtek för att dom haft problem med Intel NICs. så tro inte att Intels NICs är bättre än Realteks bara för att Intel är Intel... Nej dom har fått stora problems med Intels kort att dom lägger och och kompabilitetsproblem etc..

Det säger mer om Clavisters inkompetens än om Realteks förträfflighet. Tack för tipset, det kan vara bra att veta...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt moderkort. Men synd att det är BIOS istället för UEFI. Med ny plattform, vill man ju alltid ha något nytt. Så, det får bli en asus platta och en i7 2600K då istället.

Permalänk

Antalet faser har fördubblats...
24 ser jag, om jag inte ser fel.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas att dom skippar färgen leksaksblå på resten av sin nya produktion, då den ser så plastig/billig ut!
Snyggt det är P67A-UD7, så där har gigabyt fått till det riktigt bra ! ! !

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kotan:

Undrar bara, vad saknar du i BIOS som UEFI har (förutom stöd för mus och bootdiskar över 2TB, som inte direkt känns så aktuellt i dagens läge) ?

varför köpa gammalt när det finns nytt?
blir asus om jag skaffar sb.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

PS/2 och PCI fick tydligen vara med en generation till.
Skulle gärna se ett kort utan PC/2, PCI och annat gammalt junk, så man slipper betala för gamla prylar som man ändå inte använder.

Visa signatur

Asus A7N8X-Deluxe 2.0 | Barton 2500+ AQZEA 0331UPMW @ 11*210 (1.65V) | 2*256 Kingston HyperX PC3500@2-3-3-7 | ATI 9600np 128Mb | 2*36Gb WD Raptor Raid0 | Hitachi 7K250 | NEC ND-1300A | Zalman CNPS7000A Cu, NB47J, ZM80C-HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av janzzon:

PS/2 och PCI fick tydligen vara med en generation till.
Skulle gärna se ett kort utan PC/2, PCI och annat gammalt junk, så man slipper betala för gamla prylar som man ändå inte använder.

Många har nätverkskort/ljudkort för pci, ps2-tangentbord fungerar alltid i bios när usb fallerar. Vi får vara nöjda att IDE äntligen är borta, tog ju lika mkt plats som 24-pin och ful som stryk.

Permalänk
Medlem

Unboxing för de som gillar sånt:

Permalänk
Skrivet av Kotan:

Undrar bara, vad saknar du i BIOS som UEFI har (förutom stöd för mus och bootdiskar över 2TB, som inte direkt känns så aktuellt i dagens läge) ?

Säg att du ska ha datorn i 3 år, känns 2 TB fortfarande tillräckligt?

Permalänk
Skrivet av swahnroger:

Säg att du ska ha datorn i 3 år, känns 2 TB fortfarande tillräckligt?

Det går inte boota på mer än 2TB men betyder det att man inte ens kan använda såna diskar som annat än systemdisk ?

Permalänk
Medlem

Ser juh schysst ut, Men blir ett Asus ist

Visa signatur

_________________
Spelburk -sb-2600k | H70 | Asus p8p67 pro | 1600mhz cl 8 a-data | Gtx470 | Corsair hx850 | 500wd black / 2 tb ecogreen / 2 tb Elemental | R3 - HTPC - sb-2100t | MSI P67A-C45 | Corsair 1600mhz | HD4890 | 320gb | Antec 1200 | fractal integra 400w.
LG 46"LD550N | logitech z5500

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Det går inte boota på mer än 2TB men betyder det att man inte ens kan använda såna diskar som annat än systemdisk ?

Jag tror man kan det, men det är ju mesigt...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ant3:

Snacka om att kasta sten i glashus. o_O

Ja du gillar o titta på moderkortet istället för att titta på skärmen när man använder datorn till praktiska saker. 3,5 av 4 Sweclockare skiter i om ett moderkort saknar kvalitetskomponenter bara det ser snyggt ut. Men det är kanske inte är så konstigt då medelåldern här är runt 15.

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Ser ut som det
ASUSTeK Computer Inc.

ASUS 48 Hybrid Phase*
- T.Probe Technology for Active Cooling
- 32+3 Phase Power Design
- 100% Ultra Long Life Japan-Made Solid Capacitors
*48 Hybrid Phase = 32+3 Phase x T.Probe

Dock betyder ju det att dom fortfarande är först med 24 XD dom sa ju inte flest ^^

Brand new kan man ju inte säga iallafall. Köpte mitt Gigabyte ga-x58a-UD7 rev1, i februari 2010 där det är 24 fasers strömförsörjning (samma som här). De bytte dock ut 24 fasers strömförsörjningen till 16 i och med att de lanserade en andra version av moderkortet (rev 2).

Edit: Stavar sämst

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av dj christian:

Vem bryr sig om hur ett moderkort ser ut. Det är ju bara skitungar som tycker sånt är viktigt. Viktigast för mig är finesserna. Ändå kör det här kortet ett gammalt sketet inbyggt Realtek nätverkskort istället för ett riktigt moderkort som kör Intel, för att ta ett exempel.

Nej det här moderkortet är bara för gamerfjortisarna som ännu inte flyttat hemifrån. Typiskt insnöade Sweclockare.

Haha

Håller med dig till viss del men ändå inte, ska man göra snygga mods eller bygga en dator med fönster (kan vara snygg om man gör de rätt)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Vänta lite, skulle inte dessa komma med UEFI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Undrar bara, vad saknar du i BIOS som UEFI har (förutom stöd för mus och bootdiskar över 2TB, som inte direkt känns så aktuellt i dagens läge) ?

Och om du är är orolig över sandybridge moderkortens mognad så tror jag inte man ska titta dess mer på UEFI närmaste året. Lär ju garanterat vara diverse barnsjukdomar och säkerhetsbrister.

Edit: Hur är det förresten med BIOS, är det hårdiskar på 2TB+ eller partioner på 2TB+ som inte är bootbara ?

Det är väll mer begränsningarna och konflikterna med olika raidkort setups i Bios som jag vill slippa på nästa bygge (Väldigt kul att få sätta moderkortet i IDE Legacy läge för att utnyttja en raid setup som man klistrat ihop). och så självklart väntar jag spänt på att sätta tänderna i UEFI så det är mer intressant för mig själkv att leka med något nytt

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av dj christian:

Ja du gillar o titta på moderkortet istället för att titta på skärmen när man använder datorn till praktiska saker. 3,5 av 4 Sweclockare skiter i om ett moderkort saknar kvalitetskomponenter bara det ser snyggt ut. Men det är kanske inte är så konstigt då medelåldern här är runt 15.

Det kanske inte är en stor skara här på SweC, men tänk även på dem som har själva byggandet och moddanet som hobby då blir det enormt viktigt att ha "snygga" komponenter som passar in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Ja du gillar o titta på moderkortet istället för att titta på skärmen när man använder datorn till praktiska saker. 3,5 av 4 Sweclockare skiter i om ett moderkort saknar kvalitetskomponenter bara det ser snyggt ut. Men det är kanske inte är så konstigt då medelåldern här är runt 15.

Du är så upptagen med att vara dryg så du missar poängen helt. Föregående talare syftade på den totala avsaknaden av självinsikt och kännedom som du så ogenerat visade och fortsätter att visa genom ditt trollande.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net