Permalänk
Medlem

mer minne

Tänkte köpa mer minne.

har 2 stycken 1G minnen som sitter i nu (Corsair XMS2 PC6400 DDR2 1GB CL5CAS 5-5-5-18, 800MHz, 240pin)

Har hittat likadana fast 2 GB på en sticka... å tänkte då inhandla en sådan...fungerar det att ha 2x1GB och 1st 2GB-sticka?

eller måste jag köra 4x1GB?

god jul

Permalänk
Skrivet av DDR2:

Tänkte köpa mer minne.

har 2 stycken 1G minnen som sitter i nu (Corsair XMS2 PC6400 DDR2 1GB CL5CAS 5-5-5-18, 800MHz, 240pin)

Har hittat likadana fast 2 GB på en sticka... å tänkte då inhandla en sådan...fungerar det att ha 2x1GB och 1st 2GB-sticka?

eller måste jag köra 4x1GB?

god jul

jag kör 2x1 GB och 2x2GB just nu och det funkar jätte bra, se till att du har ett 64-bit operativsystem för annars syns bara 3 GB

Permalänk
Medlem

Det beror på vad du har för moderkort, vissa stödjer inte 3 stickor. lägg upp en annons här på marknaden och införskaffa dig 2st 1gb likadana, finns MASSOR av dom i omlopp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aptjack:

Det beror på vad du har för moderkort, vissa stödjer inte 3 stickor. lägg upp en annons här på marknaden och införskaffa dig 2st 1gb likadana, finns MASSOR av dom i omlopp.

trådskaparen har redan 2 stickor (2x1GB) och undrar om han kan köpa 2 till stickor på 2x2GB, 2+2 är 4 hos mig, vart fick du 3 ifrån ????

on topic: självklart kan man köra 2x1GB och 2x2GB, se till att timings och volt är rätt bara.

Visa signatur

Der Steppenwolf