Zotac släpper minimoderkort för AMD

Permalänk
Medlem

Hur står sig Turion II K625 mot Atoms 1.6 dualcore?

Gott om kylare på Turion varianten, ser ut som att en 120/140mm fläkt går att modda dit så har man tyst och effektiv kylning för hela moderkortet.

Permalänk
Medlem

Trevligt med fler m-itx till AMD, hoppas man får se många till nya Fusion när det väl släpps.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

aha okej för jag ska uppgradera min dator med en massa nya delar ganska snart
ska köpa 2st 480gtx en SSD Cpu kylare Benq xl2410T 2x4gb corsair dominator och ett ljudkort, så tänkte då om det är värt att införskaffa ett NIC då

Du är alltså ca 15-16 år, har inte råd med server men ska ändå köpa en dator för ca 15 tusen och funderar på ett killer NIC. Hur mycket av det du skriver är sant?

OnT: Kom ju ganska perfekt det här, har funderat på att bygga en "passivt" kyld liten server här hemma för teamspeak, minecraft m.m Tro ni man skulle kunna banka in den i en byrålåda och montera in 2 120mm fläktar för utblås och insug?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Vad ska alla ha en PCI-e X16 till? Man köper ju inte direkt en sån här bräda för att trycka in ett stort grafikkort.

Jo, det är precis vad vissa tänker göra, mig inkluderat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Vad ska alla ha en PCI-e X16 till? Man köper ju inte direkt en sån här bräda för att trycka in ett stort grafikkort.

Jodå...vad tror annars jag tog det i början av tråden...finns faktiskt folk som vill göra små riggar med ett bra grafikkort så man t.e.x spela tyngre spel.....Inget konstigt med det... jag gör det nu......
Jag söker alltid mindre riggar med så mycket rå power som möjligt.......(just nu gör min lilla htpc så pass att assen creed 2 flyter bra)

Men jag har en htcpc med microatx som tar större plats....så jag är ute efter mindre o kraftfullare såklart..

Nu fick du svar på frågan...Finns faktiskt folk som vill ha det....

Permalänk
Medlem

Klarar bitstreama hd-ljud??

Permalänk

Jag väntar på Zacate. Första Fusion APU:n.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

In-Win BP655 200W (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mini-ITX-chassin är också ett billigt mini-ITXchassi.
Ett sånt har jag som HTPC och den är helt tyst om man kör fläktarna på 50% och min AMD 250 ligger på 25 grader... Lite mycket OT kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Ta en vanlig PSU och skruva bort lådan så ska det nog få plats.
( "pics or it no happend" - http://squeak.no-ip.org/pics/scanny/18.jpg )
Annars såg jag nyligen mini itx chassi med psu för under 500kr, så det verkar finnas billiga chassin att få ta på. (edit - här är en för 395kr WEBHALLEN.com - Foxconn RS224 - Svart (150W) )

Tackar! Får väl skaffa ett sånt.
Fast det är också slöseri med pengar enligt mig.

Zotac har ju trots allt några mobon med inbyggt nätaggregat, fast de kostar skjortan bara. Än så länge är det Atom-baserade bord som de har med denna egenskap, men jag hoppas de kommer ut med en "billigare" anternativ för AMD sidan, då alla vet att AMD kostar ju knappa 1000-lappen en bra prolle.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Avstängd
Skrivet av usilusken:

Kul med mini-itx för amd!

Men är det inte både lite för tidigt och lite för sent? Måste ju vart smartare att lansera för ett halvår sen för att konkurrera med atom, eller vänta tills bulldozer släpps. Antar att de inte hade nåt att göra för tillfället så de släppte dessa kort lite på chans bara.

Jag som köpte atom till servern för några månader sen

Då är du blind. Har funnits amd mini-itx ett bra tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Finns dessvärre inga ISP:er som tillhandahåller 1000Mbps till privatpersoner, än. Så det fungerar bara på nätverk (LAN) för de som vill lära sig detta.

Enda "extrema" nätverkskort som jag känner till är 10Gbps som finns på servrar, men de används främst för Backbone syfte för att kunna flytta data fort mellan systemen, i ett stort lokalt nätverk (LAN).

Jo, dock måste man ha 1Gbit nätverkskort för att få ut 100Mbit med comhem :/

Permalänk
Skrivet av usilusken:

Kul med mini-itx för amd!

Men är det inte både lite för tidigt och lite för sent? Måste ju vart smartare att lansera för ett halvår sen för att konkurrera med atom, eller vänta tills bulldozer släpps. Antar att de inte hade nåt att göra för tillfället så de släppte dessa kort lite på chans bara.

Jag som köpte atom till servern för några månader sen

Amen brother. Hade detta funnits när jag köpte hårdvara till min server hade Atom garanterat fått se sig sidsteppad. Turion II Neo K625 är ju lika snabb som min Core Duo T2500 (2,0 GHz) i MacBook Pro.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Medlem

stöder amd VDPAU? annars kommer den där lilla grejjen blir varm

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

För vi se tester på Turion kortet mot nått Atom kort?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Hoppas det inte är 6st liknande sata kontakter som på moderkortet Zotac D510 NM10-B-E Mini-DTX.

För då är kortet ingenting att ha. (Se länken nedan)

NM10-DTX SATA RAID Configuration Issues - Z-SPOT - It's Time to Play - ZOTAC

Permalänk
Medlem

för min del är detta ett givet köp, jag behöver just ett sådant kort till mitt HTPC projekt.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Du är alltså ca 15-16 år, har inte råd med server men ska ändå köpa en dator för ca 15 tusen och funderar på ett killer NIC. Hur mycket av det du skriver är sant?

OnT: Kom ju ganska perfekt det här, har funderat på att bygga en "passivt" kyld liten server här hemma för teamspeak, minecraft m.m Tro ni man skulle kunna banka in den i en byrålåda och montera in 2 120mm fläktar för utblås och insug?

får ganska mycket gratis av min farfare just för att jag behöver uppgradera min dator och jag kan motivera till varför jag behöver 7-10k av han , Jag kan inte motivera tillräckligt till varför jag skulle behöva en server för 6k för at hosta servrar när jag ändå hyr och kan lägga dom där pengarna på att köpa mig en ordentlig dator är det något mer dy vill veta så PM:a mig gärna så får du veta

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk

Fel skrivet i artikeln tror jag bestämt

Citat:

2 st. DDR3, 800 MHz

eller finns det DDR3 i 800 mhz XD

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Den här skulle passa fin-fint på AM3-brädan i en HTPC.
AMD PHENOM II X4 910E 2.6GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Varför pci express 1x?! Pcie express 16 X hade ju varit betydligt bättre, precis som många intel-kort har. Då kan man ju både installera ett grafikkort, eller ett pci e 1x kort om man så vill ändå

Alla ni som funderar på detta, välj detta istället: Asus M4A88T-I Deluxe - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort

Asus am3 micros-itx kort MED PCI-E 16X, betydligt vettigare:)

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Skrivet av milkacid:

Hoppas det inte är 6st liknande sata kontakter som på moderkortet Zotac D510 NM10-B-E Mini-DTX.

För då är kortet ingenting att ha. (Se länken nedan)

NM10-DTX SATA RAID Configuration Issues - Z-SPOT - It's Time to Play - ZOTAC

Jag kör software raid5 i ubuntu på den brädan. Inga som helst konfigurationsproblem.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller några konfigurationsproblem...

Visa signatur

Min bärbara älsklingen: HP 15,4, Turion X2 Ultra 2,1 GHz, 3 GB RAM, 500 GB HDD, Radeon HD3450 TV: Sharp, en svart! Mobil: En tung nokia e72. En till bärbar älskling: iPod nano 2 generation, i en cool rosa färg. Sen har jag en gammal Fractal Design Array, Atom D510 1,66GHz, 4GB RAM, 2*2,5" 250GB RAID1, 4*2TB RAID5, Ubuntu 10.10 64-bit som ligger och skräpar under sängen...