Permalänk
Medlem

Streama film från datorn till TV:n

Hejsan.
Jag har köpt en Samsung UE32C5105 + ett trådlöst nätverks USB idag som jag har kopplat in i tv:n.
När jag går in på nätverket (media2 som det heter i tv:n) så hittar tv:n min dator. Men tv:n hittar bara mappen "delade dokument" och från datorn har jag delat ut min mapp som heter "filmer" men den hittar givetvis inte tv:n. Så änsålänge så flyttar jag mina filmer från mappen,"Filmer" som ligger på hårdisken D:\ till mappen "Delade dokument" som ligger på hårdisk C:\
Och till frågan: Kan jag på något sätt göra så att Tv:n kan se/hitta mappen "filmer" ... för jag har inte så mkt plats på C:\ så det vore smidigare att dela ut mappen, "Filmer" som ligger på D:\ för där har jag större hårddisk + att alla filmer ligger där.. så det vore betydligt smidigare och bättre.

Ni kunniga på Tv+dator kan säkert det här lätt som en plätt...

*Notering - Det kanske är jag som dela ut mina mappar på fel sätt?
Jag har windows 7 på datorn och Tv:n är en Samsung UE32C5105 som är ny uppdaterad oxå =).

Tacksam för svar

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz | Mobo: Asus ROG Strix Z370E Gaming ATX | Minne: G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB C14 | GPU: Asus GeForce GTX 1080ti Strix Gaming 11GB | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | HDD: 3TB Seagate Barracuda | Nätagg: Corsair HX750i 750W 80 Plus Platinum | CPU-kylare: NZXT Kraken X62 v2 | Chassi: Fractal Design Define C Temp G | Chassi-fläktar: 2st 120mm fläktar

Permalänk
Medlem

Jag är inte säker hur det är med din tv men jag antar att det är ungefär samma för all DLNA-delning.

För att det skulle fungera på min tv var jag tvungen att dela ut via Windows Media Player. Hur man gör ser du här:
Share your media in Windows Media Player with other people or devices