Permalänk
Medlem

Identifiera moderkort

Hallå! Har försökt ta reda på vad jag har för moderkort. Har använt Everest, men programmet listar moderkortet som "okänt". Anledningen till att jag undrar är mest för att jag kommer installera ett Gigabyte Geforce 460 grafikkort till jul. Just nu har jag bara Nvidia GT 330, som ju bara är halvkasst OEM kort,
Borde dessa två kort ha ungefär samma utforming för att fästas på moderkortet? Någon som vet? Skulle bli väldigt tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Brukar ju stå någonstans på moderkortet vad det är för tillverkare/modell, kan gå att se under boot med, på BIOS bilden.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

Kollade upp märkesdatorn jasg hade köpt. Enligt de flesta rapporterna kallas moderkortet för Intel P55 Express. Borde det gå ihop med gigabyte Geforce 460?

Permalänk
Medlem

Nu har jag hittat den rätta. Det är Acer H57M01.

Permalänk
Hedersmedlem

När det gäller märkesdatorer är det väldigt ofta svårt att uppgradera den speciellt med tanke på plats och nätaggsstyrka, men också på låsta bios, dock så bör det gå att sätta i ett annat grafikkort i burken om där finns en ledig PCI-e plats.
Vilken modell på själva dator är det, alltså vad heter maskinen mer än ACER? Kolla annars på den plats du köpte datorn på deras nätsida om de har sådan efter info.

Lycka till!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)