Full fart för Foldinglaget

Permalänk
Skrivet av DarkAlf:

Man ska inte skriva "dir c:" utan bara "c:" så byter den till den enheten.

Jag vet, men den ville inte ändå. Googlade lite och skrev sedan CD\

Funkar nu:)

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Albinfiskare:

Jag vet, men den ville inte ändå. Googlade lite och skrev sedan CD\

Funkar nu:)

Om det är någon mer som har problem kan ni kanske kika på den här posten (kanske gjorde det krångligare än vad det är som vanligt, men kanske kan hjälpa någon iaf): #10425184

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Bara att kolla lagets framgång på EOC för grafer ?:)

Jo, men den går väl tebax max två år.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

[..]bland annat med hjälp från Jönköpings Tekniska Högskola.

Läs artikeln

Således har jag och mina kursare fått svar på varför det ledigt kan ta upp till tre timmar att rendera en simpel bild i ArchiCAD

Permalänk
Skrivet av Carl Eriksson:

Således har jag och mina kursare fått svar på varför det ledigt kan ta upp till tre timmar att rendera en simpel bild i ArchiCAD

Har du prövat att stänga av realistic lighting?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Undrar bara, men är det meningen att den ska säga: ``attempting to get work packet´´ hela tiden?

Edit: Det fixa sig till slut

Permalänk
Medlem

Tack för påminnelsen, kom på att jag hade glömt att installera FAH efter att jag har uppdaterat datorn.

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Skrivet av Karlsson89:

Har du prövat att stänga av realistic lighting?

Är det en inställning i LightWorks? Har provat med lite allt möjligt men det som fungerat bäst hitintills är att avlägsna allt som inte skall kommer med på renderingen från modellen =p

OT: Imponerande att "lilla Sverige" ligger så bra till

Permalänk
Medlem

Yay! Nu är jag med på top 1000-listan! Keep folding!

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna hjälp till att folda men jag foldar redan åt Underground-gamers team som ligger på plats 50 något, men verkar som ni klarar er bra ändå

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av som99:

Jag hade gärna hjälp till att folda men jag foldar redan åt Underground-gamers team som ligger på plats 50 något, men verkar som ni klarar er bra ändå

Du får gärna kika in i foldingdelen i forumet. Alltid trevligt med fler 37451-foldare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl Eriksson:

Således har jag och mina kursare fått svar på varför det ledigt kan ta upp till tre timmar att rendera en simpel bild i ArchiCAD

Nej vi uppe i Datanätverk har inte bara eget internet draget vi har även egna servrar

Det levererades ett tjugotal nya servrar till vårt lilla datanätverkslabb nu i onsdags vet inte om planen är att även de ska användas till folding men om så är fallet kommer produktionen minst att dubblas

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Bat4Dead:

Nej vi uppe i Datanätverk har inte bara eget internet draget vi har även egna servrar

Det levererades ett tjugotal nya servrar till vårt lilla datanätverkslabb nu i onsdags vet inte om planen är att även de ska användas till folding men om så är fallet kommer produktionen minst att dubblas

Installera SMPklienten som en service så märker ingen någon skillnad Kom igen, vik vik vik!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com