Permalänk
Medlem

Tandkräm med triclosan

Jag försökte köpa en antibakteriell tandkräm idag och letade då efter en som innehöll triclosan.
Jag hittade igen alls!
Jag sökte på nätet efter tandkräm med triclosan men hittade bara en massa sidor där det stod att det inte var bra för miljön.

Finns det någon tandkräm med triclosan att få tag på i Sverige? Någon som vet ?

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Colgate total.

btw. varför vill du ha antibakteriell?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Entusiast

Hör med apoteket.

De slutade med triclosan i tandkräm när folk påpekade att det var stenkorkat att hälla i så stabila antibaktriella kemikalier i allt. Det gör ingen direkt nytta om du inte har medicinska skäll. Favoriten var ju diskmedel med triclosan som var exakt lika bakteriedödande som vanligt diskmedel. Enda skillnaden var att du spred ut fler stabila kemikalier i miljön.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag har opererats i munnen och har haft svårt att borsta tänderna och har en del koagulerat blod i munnen. Det smakar illa i munnen och jag vill göra något åt det. Jag har opererats förut och då tyckte jag att antibakteriell tandkräm hjälpte.
Har kollat på Apotekets hemsida men dom har bara klorhexidin munskölj och det har jag redan.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Jag har opererats i munnen och har haft svårt att borsta tänderna och har en del koagulerat blod i munnen. Det smakar illa i munnen och jag vill göra något åt det. Jag har opererats förut och då tyckte jag att antibakteriell tandkräm hjälpte.
Har kollat på Apotekets hemsida men dom har bara klorhexidin munskölj och det har jag redan.

Borsta med vanlig tandkräm och skölj sedan med munsköljen? Ä den för gammal/för klen, skaffa ny på apoteket. Gillar du smärta - köp listerine. Skämt åsido, be om råd på apoteket.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Jag har opererats i munnen och har haft svårt att borsta tänderna och har en del koagulerat blod i munnen. Det smakar illa i munnen och jag vill göra något åt det. Jag har opererats förut och då tyckte jag att antibakteriell tandkräm hjälpte.
Har kollat på Apotekets hemsida men dom har bara klorhexidin munskölj och det har jag redan.

När jag opererade bort en tand sa dom åt mig att köpa Corsodyl på apoteket för att skölja med, så det kanske kan vara något att prova?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnDead:

När jag opererade bort en tand sa dom åt mig att köpa Corsodyl på apoteket för att skölja med, så det kanske kan vara något att prova?

Tack för tipset men Corsodyl innehåller också klorhexidin.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!