Permalänk
Medlem

Nybörjar tabbar i Drop-A önskas

Hej! Jag började spela i Drop-A för ca 2 veckor sen och har ägnat dem två veckorna till att öva upp min palm mute och diverse annat

Exempel tab
-0-0-0-0-0-5-8-8-8-8-8-8-3-7-7-7-7-7-7-7-7-7-7-7-7-7-7-7-9-9
-0-0-0-0-0-5-8-8-8-8-8-8-3-7-7-7-7-7-7-7-7-7-7-7-7-7-7-7-9-9
---x-x--x-x-------x-x-----x-x------x-x-----x-x----x-x----x-x-----x x

Varav x är PM
Detta är då tabben jag använt till att träna min palm mute

Det jag söker nu är då mer liknande tabbar (Alternate picking eller inte spelar ingen roll) som är bra att öva vidare med. För att få en hint av vad jag kan vara extremt intresserad av så lyssnar jag på Heaven Shall Burn, In Flames, Lamb of God mest men alla artister som spelar i vilken drop som helst som har låtar med relativt enkla tabbar är välkomna. Om ni vill så får ni gärna dela med er av era egna tabbar som ni tycker är bra.

Fråga mig gärna om ni behöver mer information

MVH NerZ

EDIT: Ändrade tabben så det är så lätt läst den kan bli.

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

in flames spelar drop a# alternativt vanlig c-stämning, bara så du vet. Nasum spelar nog i Drop A har jag för mig, fast där är de mer bara kötta

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

in flames spelar drop a# alternativt vanlig c-stämning, bara så du vet. Nasum spelar nog i Drop A har jag för mig, fast där är de mer bara kötta

Jo, jag har kollat lite på en tab av Friend av In flames och den verkar inte allt för svår men lite pilligare än det enkla riffet jag har tabbat ut. Friend är ju för övrigt en av mina favoritlåtar som In Flames gjort Ska kolla vidare på Nasum och lyssna på några av deras låtar för att höra om det är sådan typ av gitarrspel jag vill spela. Tack för tipsen

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |