Permalänk
Medlem

Ny dator, duger den? Livskvalitét?

Tjenare, kan redan nu säga att detta är min första tråd här på SweClockers!
Men nu till saken; har fått en dator i julklapp om man säger så, och undrar: Kommer den att klara sig länge?
ca 4 år?~ mer? Varför? Klarar den alla spel bra? Dvs: Black Ops, WoW, CS, och lite övriga liknande spel.

Tack på förhand och ha en riktigt god jul!
Vet dock inte om denna tråd sitter på rätt ämne men jag hoppas det, somsagt tack på förhand och ha en riktigt god jul!

Mvh

SPECCS:
AMD Athlon 640 X4 3,0GHz
Fractal Corshair 550W+
ATI HD 5770 1GB
4GB RAM DDR3
mSI GF6 moderkort
Antec Three Hundred

Permalänk
Avstängd

Du frågar om den klarar spel bra, om det är bra kvalitet, men du skriver varken specs eller något..

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Du frågar om den klarar spel bra, om det är bra kvalitet, men du skriver varken specs eller något..

Jag glömde visst det, gjorde om tråden nu med speccs inkluderade!

Permalänk
Medlem

Det är omöjligt att säga hur länge en pc kommer att klara av spel då utveckling sällan är linjär. Men din dator klarar av spelen i dagsläget var nöjd med det och ta det som det kommer!

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

Fractal Corshair 550W+ ??
Fractal Design eller Corsair nätagg? xD
Den klarar spelen du skrivit om.. och lär klara dom länge. Dock inte WoW på max när nya patcher kommer 24/7 och Dx11 grafiken höjs. Dock lär den duga för dig skulle jag tro
Folk säger nu att datorer man köper idag håller 2-3 år..

Men min gamla dator höll i säkert 5 år på fina grafikinställningar i WoW,Cs,HoN,CoD och liknande spel.. Men till dig som vill ha en proffs åsikt om de du frågar så:

YouTube - Futureproofing Your PC - Dispelling Some of the Myths NCIX Tech Tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Fractal Corshair 550W+ ??
Fractal Design eller Corsair nätagg? xD
Den klarar spelen du skrivit om.. och lär klara dom länge. Dock inte WoW på max när nya patcher kommer 24/7 och Dx11 grafiken höjs. Dock lär den duga för dig skulle jag tro
Folk säger nu att datorer man köper idag håller 2-3 år..

Men min gamla dator höll i säkert 5 år på fina grafikinställningar i WoW,Cs,HoN,CoD och liknande spel.. Men till dig som vill ha en proffs åsikt om de du frågar så:

YouTube - Futureproofing Your PC - Dispelling Some of the Myths NCIX Tech Tips

Haha ja det vart lite knepigt där, gissade bara på nätagget's namn då jag inte orkade kolla, men du hde rätt: det är fractal design, inte corsair(ha-ha).

Tack för alla svar!