Gigabyte Geforce GTX 460 1 GB OC uppdateras med Windforce 2X

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte Geforce GTX 460 1 GB OC uppdateras med Windforce 2X

Det populära grafikkortet Geforce GTX 460 1 GB OC lanseras i ny version med bland annat uppdaterad kylare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

låter bra

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Fläktarna ser ut att vara lite konkavt vinklade inåt. Det skulle ge större möjlighet till luftintag vid SLI konfigurationer med det här kortet.

Det har ju varit det här kortets största nackdel tidigare, särskilt på moderkort med endast en kortplats mellan pci x16 portarna.

Roligt om det funkar bättre nu! Köp och berätta för mig om det har blivit bra

Permalänk
Medlem

Jäkligt sugen på ett par utav SuperOC-varianten av denna. Vore intressant att se hur fläktarna fungerar i SLI.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrStalker:

Jäkligt sugen på ett par utav SuperOC-varianten av denna. Vore intressant att se hur fläktarna fungerar i SLI.

Jag har faktiskt SuperOC varianten av dessa i SLI

Mina nuvarande temperaturer lämnar inte mycket till utrymme för att överklocka, det understa kortet når 65-68c när jag t.ex spelar WoW och liknande, men detta är pga att det är väldigt nära mitt nätaggregat så det har inte utrymmet för att kunna kyla sig så bra.

Hur som helst, i stock funkar det gallant och jag får se om jag kommer eventuellt byta låda för att kunna förbättra kylningen för mina små bäbisar

Prestanda mässigt är de en fröjd, även om jag kanske skulle klarat mig bättre på ett GTX 580 eller något med tanke på att de spel jag spelar (för tillfället) inte får så mycket skjuts av SLI, men de är starka nog för i stort sätt allt ändå även utan SLI.

Tror iaf inte att det finns någon chans att dessa kort når över 80c i SLI, så länge de inte är mindre än 1.5-2cm mellanrum mellan korten.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Standard pcb nu? Vore ju perfekt om man skulle vilja vattenkyla då det inte verkar finnas några fullcovers till Gigabytes modeller

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ta av kylaren och se om dom behövt använda en fil God Jul

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Säkert standard pcb

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Åh gud. Beställde detta kortet förra torsdagen. Tror ni jag har den "gamla" eller nya?
Det är redan inslaget och ligger under granen! :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MofalofaN:

Åh gud. Beställde detta kortet förra torsdagen. Tror ni jag har den "gamla" eller nya?
Det är redan inslaget och ligger under granen! :/

du lär ha det gamla eftersom detta inte är ute än

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Kommer den nya varianten att fungera med den gamla i SLI?

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipp3r:

Kommer den nya varianten att fungera med den gamla i SLI?

Skulle jag också vilja veta

Visa signatur

Fractal Design Define C TG | ASUS Z370-A | Intel i7 9700K | ASUS Strix ROG GeForce GTX 1070 8GB OC | Samsung EVO 970 500GB M.2 system | Samsung EVO 850 500GB storage | WD Blue SN550 M.2 1TB spel | Noctua Nh-DH15 Black | Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX | Corsair RM650x | ASUS PCE-AC55BT AC1200 nätverkskort | Asus ROG Strix Flare

Permalänk
Medlem

Fråga: Är det värt att uppgradera med ett sånt här kort från GTX285?

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Skrivet av Gipp3r:

Kommer den nya varianten att fungera med den gamla i SLI?

Skrivet av markuse1:

Skulle jag också vilja veta

Jag med

Permalänk
Medlem

Någon som vet om något ETA finns när detta når Sverige? har försökt hitta något på egen hand min inte kommit långt

Visa signatur

meep meep! *vroom*

Permalänk
Medlem

Någon som vet när detta kort kommer till svenska butiker? Har också kikat men inte funnit någon info.