Tillverkare tror på högre marknadsandelar för AMD i 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av meandeath:

Att dom hjälper AMD gynnar oss konsumenter, Vad tror du händer när AMD går bättre?
SVAR: Både Intel och AMD kommer i sånna fall sänka sina priser. Och vad tror du händer om AMD ger sig och kastar in handuken.. Intel kommer höja sina priser... Förstår du?

Från ungefär 12 år sedan fram till 2007-2008 körde jag AMD tills dem nya Intels Quad processorerna kom och bytte till Intel men jag håller med dig för att Intel's processorer är galet dyra.

Att tillverkare stöttar AMD anser jag är rättvist och dessutom gynnar marknaden och vi konsumenter.
Om AMD's försäljning hamnar tätt intill Intel's så kommer Intel sänka sina priser för att kunna kompensera det. Jag själv jobbar som återförsäljare därför har jag erfarenhet av det.

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meisam:

Från ungefär 12 år sedan fram till 2007-2008 körde jag AMD tills dem nya Intels Quad processorerna kom och bytte till Intel men jag håller med dig för att Intel's processorer är galet dyra.

Att tillverkare stöttar AMD anser jag är rättvist och dessutom gynnar marknaden och vi konsumenter.
Om AMD's försäljning hamnar tätt intill Intel's så kommer Intel sänka sina priser för att kunna kompensera det. Jag själv jobbar som återförsäljare därför har jag erfarenhet av det.

Precis, innan intel lanserade sina core 2 due var de en bit efter amd. Då var det i princip omvända roller. Athlon x2 var ganska dyra medans pentium D var billiga. Jag fyndade då en intel pentium D eftersom de var billigare och mer prisvärda än amds dualcores. Nu är det ju helt omvänt.

Det är jätte dåligt att intel har så stor del av marknaden. Det var betydligt bättre innan med athlon x2, då amd var bättre än intel, men ändå endast hade typ 35% av marknaden. Då var det lite mer priskrig vad jag kommer ihåg.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg