Permalänk
Medlem

Brandrök-brann just hos grannen.

Hej brann just hos grannen eller i samma korridor som jag bor och de doftar satan, är lite nyfiken om man kan få någon ersättning för detta? Förutom att de luktar som bara fan så har de inte hänt nåt hos mig men finns de möjlighet att bli ekonomiskt kompenserad för de som hänt.

Lär ju få tvätta precis allt sen har jag en rejäl tygsoffa typ Magnum som antagligen kommer dofta anus ett bra tag.

Någon som har erfarenhet av detta?

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk

Ifall du kan övertala försäkringsbolaget att doften är så pass stark att föremålen inte är tjänliga i dess nuvarande skick så kan det gå. Men tror å andra sidan att du kan få svårt att övertala dem. Vädra ett tag bara så brukar det släppa. Jag eldade en gång upp en dator på mitt rum och det luktade helvete i någon dag efteråt men det släppte förvånansvärt snabbt och efter en vecka så kunde jag typ bara känna en svag doft när jag gick in i rummet.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

In med skålar med ättika när du inte är hemma, de drar åt sig röklukten och ättiktsdoften är lättare att göra sig av med. Btw, i exakt hur dålig ekonomisk sists sitter du i?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

det är det här som den drabbades hemförsäkring går in. Denne någon som det brunnit hos, dennes försäkring bör rimligen täcka grannars kostnader. Åtminstone är det så om man orsakar vattenskada eller dyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av boppleplutten:

det är det här som den drabbades hemförsäkring går in. Denne någon som det brunnit hos, dennes försäkring bör rimligen täcka grannars kostnader. Åtminstone är det så om man orsakar vattenskada eller dyl

Låter kanon ska glida ner och snacka med hyresvärden vid 8tiden.

Martiis: Hehe som fattig student vill man gärna ha lite mer stålar.
Tack för tipset om ättika ska testas omgående!

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Vet att det brann hos mammas granne en gång när hon var ung. Hon fick då lägenheten sanerad och städad för den var, precis som din, rökskadad. Vet inte om detta var försäkringsbolaget, hyresvärden, eller personen det brann hos som fixade det.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Musikälskare

Stå på dig och få det fixat

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

En skål med kaffebönor sägs kunna ta bort lukt med.

annars är det kemtvätt eller att slänga prylar som luktar allt för illa.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag exakt inte hur drabbad du är men har det väl börjat komma in rök så sätter sig lukten i tapeter o hela fadderallan, sanering är ju ett måste isf.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

haha.

fyfan....det börjar brinna hos grannen och du vill tjäna pengar på det? Du är inte klok

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

Om det saneras proffesionellt så pumpar väl anticimex eller nån liknande firma in en massa ozon i lägenheten som tar död på lukten.
En polares spis började brinna för nåt år sen och då fick han huset ozonsanerat. Enligt mig luktar det fortfarande skumt

Skrivet av Cropsgrinder:

haha.

fyfan....det börjar brinna hos grannen och du vill tjäna pengar på det? Du är inte klok

Vill inte tänka på hur du, cropsgrinder, hade reagerat om det här hade varit USA.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Skall väl hemförsäkringen täcka? Kolla med ditt försäkringsbolag hur du skall gå till väga.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag vill heller inte tjäna pengar på att det brinner hos grannen, fatta paniken man måste få när det brinner hos en och man får veta att personen bredvid för xx lakan för det?..

Har du rökskador kan försäkringen ta hand om det.