Permalänk
Medlem

Moderkorts HJÄLP!!

Asus M4N75TD - Inet.se

tänkte köpa de moderkortet, men frågan är kommer de fungera om jag kopplar in min nuvarande hårddisk och dvd läsare? kommer Windows att fungera ?

Permalänk
Medlem

Byter man moderkort bör man alltid nyinstallera windows, men testa är det windows 7 kan det fungera ibland att byta, är det XP så nej kommer inte fungera bra.

Personligen skulle jag om jag hade AMD CPU hålla mig borta från det där moderkortet
är det nån speciell anledning till att du väljer detta?
Nvidia baserade moderkort är generellt lite opålitliga och buggiga, samt klockar dåligt
väl hellre ett moderkort med AMD chipset

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

okej har windows vista 32bit..

tänkte köpa AMD Athlon2 X3 445 3,1GHz - Inet.se denna processor, vad rekommenderar du för moderkort inte mer än 800kr? ska köra ett xfx dh5830 grafikkort

är detta bättre? MSI 870A-G54 AM3 - Inet.se

Permalänk
Medlem

Är själv allergisk mot MSI moderkort men ja det ser ok ut

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

har ingen windows skiva kan man inte installera om windows då?

Permalänk
Medlem

MSI moderkortet är bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltiiz:

MSI moderkortet är bra

Efter 3 havererade MSI kort inom 1-1½år så är jag inte riktigt överens med dig
Dock var det OEM kort så dom är kanske inte representative för retail serierna.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

om jag köper de nya moderkortet och så fungerar inte windows då? vad ska jag göra då har ingen windows skiva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milee:

om jag köper de nya moderkortet och så fungerar inte windows då? vad ska jag göra då har ingen windows skiva?

skaffa en skiva elr skaffa linux linux är gratis.

Permalänk
Medlem

blir detta bra, ska spela lite gta4 och cod Kundvagn - Inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milee:

om jag köper de nya moderkortet och så fungerar inte windows då? vad ska jag göra då har ingen windows skiva?

Skaffa en Windows-skiva, alt låna en skiva av en kompis. Eller så fixar du Linux, men då ryker bra stöd för spel

För övrigt så måste du inte formatera datorn, de räcker att du reparerar Windows, men för det krävs även där en skiva. Dock så är en omformatering alltid att rekommendera i första hand. Reparera gör man oftast om datorn kraschat och du varit tvungen att köpa ny hårdvara och vill rädda viktiga filer och dokument.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

och men när jag skaffade datan så fick jag bränna typ nå backup skiva (tre dvd skivor) räcker de om jag kör den?