Permalänk

hur vet man om ram minna klockar rätt?

Läs titeln ^^

Dom ram minnen jag har är CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX PC12800 1600MHZ CL9
länk till köp sidan http://www.dustinhome.se/pd_5010198499.aspx

Permalänk
Medlem

Om du med rätt menar 1600Mhz så nej dom går inte i den hastigheten, inga minnen går i den hastigheten defult, det är en ej standard hastighet så du får ställa in den själv, hastighet volt osv, eller om du klockar datorn

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Om du med rätt menar 1600Mhz så nej dom går inte i den hastigheten, inga minnen går i den hastigheten defult, det är en ej standard hastighet så du får ställa in den själv, hastighet volt osv, eller om du klockar datorn

jag ändrade Till DDR3 1600 mhz men jag har ingen ide om hur voltage funkar, så lite hjälp bodde inte skada

Permalänk
Medlem
Skrivet av NieRKernel:

jag ändrade Till DDR3 1600 mhz men jag har ingen ide om hur voltage funkar, så lite hjälp bodde inte skada

Brukar stå i manualen till moderkortet hur man ändrar saker i BIOS... under memory controller eller nåt. Vad har du för moderkort först och främst?

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Skrivet av foppson:

Brukar stå i manualen till moderkortet hur man ändrar saker i BIOS... under memory controller eller nåt. Vad har du för moderkort först och främst?

Jag har en P6T Deluxe V2
http://www.dustinhome.se/pd_5010206703.aspx

Permalänk
Medlem

På sidan 3-20 och frammåt i manualen verkar det stå det du behöver veta/ändra ifall du vill gå upp från 1,5v, finns ingen anledning att höja spänningen om systemet är stabilt anser jag.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Skrivet av foppson:

På sidan 3-20 och frammåt i manualen verkar det stå det du behöver veta/ändra ifall du vill gå upp från 1,5v, finns ingen anledning att höja spänningen om systemet är stabilt anser jag.

jag har fixat lite men stämmer detta?
C:\Users\Jonatan\Desktop\GRYMASTE.html
går det rätt nu? (osäker)