Permalänk
Medlem

CPU-temperatur - före & efter rengörning!

Har haft burken i bruk i ett par månader nu, egentligen ända sen i juni-juli utan att rengöra processorkylaren. Tänkte bara visa er den enorma skillnaden, huruvida temperaturerna stämmer eller inte vågar jag inte svara på (med tanke på att den kallaste kärnar efter rengöring ligger på 15C). Men i vilket fall är det en enorm skillnad. Noter att jag även passade på att plocka bort en fläkt och ändra luftens riktning.

Temperatur inomhus:
23C

Kylning (Obsidian 800D):
H50
Tre "outake" fläktar i taket
En "intake" i botten
En "intake" baktill (H50)

Fläktar:
Be-Quiet SilentWings USC 120mm

Komponenter:
i7 980x (AC MX2)
Rampage III Extreme
12GB Dominator GT 1866MHz/CL9 @ 1333MHz/CL9
HD5850
Enermax Revolution 85+ 1050w
Obsidian 800D

Observera att inställningarna inte på något vis är optimerade. Men samtliga "energisparfunktioner" är inaktiverade. Kompletterar snarast möjligt med "maxklock" och PnP-konfiguration på H50n inom kort.

Hoppas att någon ser detta meningsfullt!

CPU-temperatur - före & efter rengörning!

Permalänk
Medlem

Grymt att du dokumenterat det så bra ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Grymt att du dokumenterat det så bra ^^

Hehe, la även till två bilder för att ni ska se hur kylaren var/är monterad.

Permalänk
Medlem

Processorn kan inte bli kallare än din inomhustemperatur...

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Processorn kan inte bli kallare än din inomhustemperatur...

Precis, därav min kommentar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Precis, därav min kommentar...

Ja...

Vart har du monterat din radiator? Hur lyckas man få in så mycket damm?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Ja...

Vart har du monterat din radiator? Hur lyckas man få in så mycket damm?

På baksidan. Jadu, jag vet inte, den har varit i bruk utan att ha blivit rengjord i över ett halvår iallafall.

Kanske är jag som har ett extremt dammigt hem

Permalänk
Medlem

Dags för dammfilter?

Permalänk
Medlem

hur länge hade du h50n innan den blev så dammig?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Dags för dammfilter?

Det är ju ett i botten på 800D, men får väl sätta ett på själva radiatorn också!

Skrivet av BlackDistortioN:

hur länge hade du h50n innan den blev så dammig?

Strax över sex månader med PnP, då har datorn varit igång nästan 24/7 under den tiden.

Permalänk
Medlem

Igentligen för undvika damm i datorn ska du ha dammfilter på alla fläktar så är intake

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackDistortioN:

Igentligen för undvika damm i datorn ska du ha dammfilter på alla fläktar så är intake

Sherlock

Permalänk
Avstängd

Ha den så att den suger ut luft från datorn och 800d har väll dammfilter på alla intake, eller? Jag som tyckte att min h50 var dammig, wow!
Varför ligger din 980X på 2,8Ghz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Ha den så att den suger ut luft från datorn och 800d har väll dammfilter på alla intake, eller? Jag som tyckte att min h50 var dammig, wow!
Varför ligger din 980X på 2,8Ghz?

Varför det? Bättre temps när jag kör den intake. Finns dammfilter i botten.

För jag körde inte stock-settings.

Permalänk
Medlem

fixxa ett bätte grafikkort ffs

Visa signatur

asus maximus III formula. i7-860@4.083ghz. northq siberiantiger 2. kingston hyperx 2x2gb @1800mhzddr3. intel ssd 80gb g2. Fractal Design 1000w. Zotac gtx480 amp!(stock 756/1900)).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sc0rp1E:

fixxa ett bätte grafikkort ffs

Sålde alla mina HD5870 och mina två HD5970. Inväntar 4st HD6970 lightning/matrix, beroende på vilka som kommer först

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Sålde alla mina HD5870 och mina två HD5970. Inväntar 4st HD6970 lightning/matrix, beroende på vilka som kommer först

De va dom laptop planerna de på tiden att din dator kommer upp sig lite igen:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Slängde upp nya bilder med processorn i 4090MHz, den går varmt...

Skrivet av cat_fish_1:

De va dom laptop planerna de på tiden att din dator kommer upp sig lite igen:P

Äsch, jag har insett att man kan ha både och