Gigabyte och MSI satsar på Fusion i miniformat

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte och MSI satsar på Fusion i miniformat

AMD Fusion är den stora snackisen för kompakta system i de lägre prisklasserna. MSI och Gigabyte hakar på trenden med två moderkort i Mini ITX-format

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Tycker det faktiskt låter riktigt bra om jag ska vara ärlig

Ska bli kul att få veta priset på ett sånt, tror dock att Gigabyte's blir dyrare

Permalänk
Medlem

Får se vad de kan erbjuda som gör att man väljer det ena företaget över det andra.
Nån av dem kommer iaf få pengar av mig i utbyte mot en sådan häringan plattform.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Ser väldigt fint ut Perfekt för HTPC

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk

Sådan i en array eller PC-Q07 vore perfekt som HTPC, så jag kan plocka bort laptopen, dock, HOPPAS det kommer någon fläktlös variant!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Om inte fläktarna är helt ljudlösa så är det fail...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Ska bli roligt när anandtech eller liknande sätter tänderna i fusionplattformen och levererar en review.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk

hoppas jag kan hiva ut min flaptop då, jävla slö centrino med grafik som gör att det nästan går för mig.
sen att sb är effektivare skiter jag blanka piip i
och sb och första generationen fusion är inte konkurenter, sb är mellan-låg prestanda så möjligtvis att den svagaste sb kan ställas mot fusion pris/prestanda/ström.

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Hmm hur tänkte msi med minnesplatserna och pci-e platsen? krock?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Hmm hur tänkte msi med minnesplatserna och pci-e platsen? krock?

Antagligen får du fästa minnena först. Sen ser det ju ut att inte vara några probs.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

gigabyts kylare ser ut som sånna man hade på p2:ornas tid. så den är förhopnings vis tyst

Permalänk
Medlem

MSI har inte DVI.

Permalänk

Spärrarna som håller fast ram går ut över pci-e porten Möjligt att de går in lite när de är i fast-snäppat läge men man kan nog inte få in något som är tjockt där i alla fall

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlsson89:

Spärrarna som håller fast ram går ut över pci-e porten Möjligt att de går in lite när de är i fast-snäppat läge men man kan nog inte få in något som är tjockt där i alla fall

Om det är ett tjockt kort, så brukar det ju vara tjockt bort från processorn...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Jag var inne på att min nästa uppgradering till mediadatorn skulle bli nått amd fusion itx kort men nu är jag inte lika säker längre. Jag har en känsla av att dessa kort kommer att kosta 600-800kr och om man då räknar med att en sb i3 med moderkort kommer att gå på runt 2k så tycker jag nog att det är mer prisvärt iaf som htpc. Sb klarar dock inte 23.976fps, men å andra sidan gar jag inte haft det hittils så jag klarar mig nog ett tag till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

MSI har inte DVI.

Enligt artikel: "Även MSI erbjuder skärmanslutningar i form av HDMI, DVI samt VGA."
Rent fysiskt har kortet en HDMI-kontakt...sedan för man (sannolikt) använda en HDMI-DVI adapter...

Permalänk

Wohooo!
Ska lätt inhandla ett sådant! Hoppas att dom stöder UEFI !

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Sapphire har ett kort med SO-DIMM. Mer utrymme till annat som mini PCIe som kan användas till trådlöst.
http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?leg=&psn=00...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Hur väl skulle dessa kort stå sig mot dagens ITX moderbord med en i3 för en HTPC?

Tänkte främst på 23 fps buggen och Dolby Master HD sound (eller va de nu heter)

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD