Qualcomm köper nätverksföretaget Atheros

Permalänk
Melding Plague

Qualcomm köper nätverksföretaget Atheros

ARM-giganten Qualcomm satsar stenhårt på trådlös kommunikation genom att köpa upp amerikanska Atheros Communications.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Nice bättre med några Stora företag för mobiler än typ 10 små

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Mja, vad händer med drivrutinerna undrar jag. Fortsatt stöd till open source-världen?

Har ingen koll på Qualcomms ställning till *nix osv, men en snabb googling tyder på att det verkar vara mycket snack och lite verkstad.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

attans, qualcomm+linux = inte najs.. Atheros är ett mycket trevligare alternativ för annat än windows!

Visa signatur

| Intel Core i7 2600K @ 3.4Ghz +Corsair H70|
| Asus P8P67 DELUXE | 2x4GB Corsair Dominator DHX DDR31600MHzCL9|
| Gigabyte GeForce GTX 570 |
| Cooler Master ATCS 840 | Corsair 750AX |

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på att qualcomm får lov att fixa drivare till linux om nu deras paradprocessor är inbyggd i alla (?) high-end androider. Det verkar dumt att förstöra sin nisch. Själv tycker jag att det verkar vara en bra idé att sälja en hel plattform, som Intel redan gör (sedan många år). Som Hårdvaruutvecklare-in-training ser jag fler fördelar än nackdelar i detta.