Asus visar fyra nya surfplattor på CES 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Hittade youtube klippet på Ep121 demon, de använder Wacom pennan där i Photoshop och även om det är enkla operationer de gör så är den fortfarande imponerande.

Notera dock att mot slutet när vi tittar över axeln på Asus presentatorn så skriver han med svävande hand, dvs, han vilar den inte mot skärmen. Inte en överraskning i sig men ngt att tänka på för de som tänker "Jättebra anteckningsblock". Det är ett ju ändå multitouch vi pratar om, vore iof sig rätt intressant om man kunde stänga av viss funktionalitet just för exklusivt penanvändande när man vill det...men tvivlar på att det går.

http://www.youtube.com/watch?v=LapWmlYoIyg

Red, kan ni kanske ta med detta klippet som en fotnot i artikeln för intresserade?

Intressant video och Ep121 är riktigt sexig och har hög "vill-ha-faktor", det där med att skriva med svävande hand, gör man som man vill, så funkar alla bra wacombrädor !

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

jag trodde CES mässan började 6 januari

väldigt intressanta plattor

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Ganska dyrt eller?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Sistnämda har jag väntat på länge att det kommer. Ser fram emot filmkvällar i sängen med den.
Allt e bra som stödjer min lathet

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Som Hängiven Asus anhängare (kört Asus de senaste 6 åren) kan jag bara säga att vill-ha-faktorn är löjligt hög!

Och som tidigare nämndes, det blir att slänga in en snygg sci-fi front och leka stargate atlantis för hela slanten vilket jag funderat länga på, vi har ju haft en del "tablets" innan, men de har ju då kostat mellan 20-40 000kr för en vettig modell.

Så en Slate för ca 10 000kr känns billigt som sagt!

Sen får man ju slänga upp en server med lite annan hårdvara som radiosändare etc så man kan styra ALLT i hemmet med slaten

Visa signatur

// Pierre Broberg
http://www.pierrejavel.com

Permalänk

Grymt med IPS-skärmar, viktigt. Hoppas att de letar sig in i bärbara dator i fortsättningen också.

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

För ett par år sedan var jag väldigt intresserad av att privatimportera en slate-dator från Japan. Den var tillverkad av Fujitsu-Siemens, hade 10" halvkass skärm, körde WinXP, hade prestanda precis över atom-nivån, och kostade runt 30 kkr (utan moms och frakt etc.) Jag tycker inte att 10 kkr är dyrt för Asus Slate-dator - Det här är surfdatorernas Rolls Royce. Att det finns många som inte kan tänka sig att lägga ut mer än 5 kkr för en dator är en annan sak.

Permalänk
Musikälskare

Nice specc men mindre nice pris :/ (10k)

Men får erkänna att jag blev imponerad!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Bra jobbat ASUS. Att säga att det är dyrt är lite konstigt med tanke på specifikationerna och att dessa är de första surfplattorna där man dessutom troligtvis kommer att kunna skriva (via tangentbord) och därav använda dem mer som en vanlig dator och inte bara som någon typ av flashig pryl.

Ska bli mycket intressant att se vad priserna blir dock. Om någon av de där säljs för under 5000 kr är det ju = WIN.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Medlem

Sjukt

Permalänk
Medlem

besvikelse...

Ledsen att vara den negativa, men asus ep121, utifrån det jag har sett, har givit mig både positiva och negativa sidor....

Den ursprungliga modellen var tänkt med en intel core 2 duo culv, men har ändrats till i5 ulv, och det ger så klart pluspoäng, även ifall jag anser att de skulle kunna ha gjort som gigabyte och deras t1125n som även den har en i5 ulv, men ochså en i3 ulv, som med programvara överklockas till samma hastighet som i5, men säljs billigare, pga att processorerna har en ordentlig prisskillnad i inköpspris:

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3566#k...

Sedan att de har slumpat dockningsstationen som var tänkt i det första utförandet är däremot mycket dåligt enligt mig :/

Här har ni en titt:
http://www.youtube.com/watch?v=K0M5WC8IaTg

Där var det tänkt att den skulle bli som asus transformer, en bärbar, när man önskade. Jag hörde även att de skulle placera en hårddisk i docken och extra bateri, vilket skulle göra huvudenheten lite lättare, och inte till den tjockis de nu har skapat.

Samtidigt kan man säga att 1,1 kilo för den bästen, är otroligt lite, men vem vet, det kanske bateritiden också är....

De andra tabletarna var däremot fantastiska och kör över apples alternativ med hästlängder, men det är bara min åsikt... Dessvärre är android än så länge inget alternativ för mig

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk
Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk

här har dem skrivit att den kostar runt 7000 snarare än 10000, kommer priset vara i den stilen så tror inte jag att jag kan hålla mig från att köpa en

http://www.idg.se/2.1085/1.361946/har-ar-asus-nya-surfplattor

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

ISP-skärmar på 16:10!
Äntligen bärbara man kan titta på.

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa =D

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeycliepe:

här har dem skrivit att den kostar runt 7000 snarare än 10000, kommer priset vara i den stilen så tror inte jag att jag kan hålla mig från att köpa en

http://www.idg.se/2.1085/1.361946/har-ar-asus-nya-surfplattor

Det låter som önsketänkande skulle jag säga, 9-10 kkr låter rimligt efter att ha sett de amerikanska priserna.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeycliepe:

här har dem skrivit att den kostar runt 7000 snarare än 10000, kommer priset vara i den stilen så tror inte jag att jag kan hålla mig från att köpa en

http://www.idg.se/2.1085/1.361946/har-ar-asus-nya-surfplattor

Jo. Men de har ju i stort bara konverterat mellan USD och SEK. Vi lever i Sverige, och staten ska ha sin lilla del av kakan också.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem

Själv vill jag ha en win7, men det står ju ingen batteritid, Aaah!
16 timmar på den med android är ju nice, bara att det är fel os :S

Permalänk
Medlem

Den sista var ju grym, ruggigt imponerande och med riktiga utgångar som USB. Jäklar vad man blev sugen..

Permalänk
Medlem

Jag är lite kluven. Å ena sidan är det riktigt vass prestanda, wacom penna och hdmi utgång (skulle den duga som htpc?). Å andra sidan tror jag aldrig den kan göra surfplattesuccé med W7, alldelles för oanpassat för att arbeta med enbart touch. Jag har en hp tx2020 med W7 och i hopfällt läge duger den faktiskt inte mycket till.

Men kul att det börjar komma lite varierat utbud!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

En sådan blir det för min del...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Notera dock att mot slutet när vi tittar över axeln på Asus presentatorn så skriver han med svävande hand, dvs, han vilar den inte mot skärmen. Inte en överraskning i sig men ngt att tänka på för de som tänker "Jättebra anteckningsblock". Det är ett ju ändå multitouch vi pratar om, vore iof sig rätt intressant om man kunde stänga av viss funktionalitet just för exklusivt penanvändande när man vill det...men tvivlar på att det går.

http://www.youtube.com/watch?v=LapWmlYoIyg

"The device uses palm rejection, so you don't end up with mistakes while writing. It knows not to respond to palm touches if the stylus is down."
http://www.engadget.com/2011/01/05/live-from-microsofts-ces-2...

Permalänk

så ska det se ut! äntligen en orsak att köpa surfplatta.