Följ Nvidias presskonferens från CES 2011

Permalänk
Medlem

haha, underbart att dom visade iphone safari webläsaren när dom beskrev hur de blev när man INTE hade adobe...

sändningen pågår fortfarande vad jag vet..

Permalänk
Medlem

Snygg iPhone-klon. Allt de ändrat är plastbaksida och rundat glas. Grattis LG!

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Skrivet av alindvall:

Snygg iPhone-klon. Allt de ändrat är plastbaksida och rundat glas. Grattis LG!

mjo kanske men den verkar ju iaf vara värd pengarna jämnfört med skit iPhone ...

det spelet liknade ju nästan Unigine Heaven -_^

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

repris ju =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Snygg iPhone-klon. Allt de ändrat är plastbaksida och rundat glas. Grattis LG!

Ja, för alla svarta smartphones i Slate-modell är iPhone-kloner

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Skrivet av nothingtoxic:

mjo kanske men den verkar ju iaf vara värd pengarna jämnfört med skit iPhone ...

det spelet liknade ju nästan Unigine Heaven -_^

Iphone är grymm, för annars skulle den inte vara en försäljningssucce? När iphone lanserades skrattade de andra telefonaktörerna åt Apple, ingen trodde att Iphone skulle bli en sådan succe. Vem är det som skrattar nu? (Alla stora telefonaktörer har försökt kopiera Iphone, men ingen har lyckats ännu)

Stackars dig, din varseblivning är lika med noll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Iphone är grymm, för annars skulle den inte vara en försäljningssucce? När iphone lanserades skrattade de andra telefonaktörerna åt Apple, ingen trodde att Iphone skulle bli en sådan succe. Vem är det som skrattar nu? (Alla stora telefonaktörer har försökt kopiera Iphone, men ingen har lyckats ännu)

Stackars dig, din varseblivning är lika med noll.

Personligen tycker jag att det finns telefontillverkare som har gjort bättre smartphones än Apples iPhone. Ser man till operativsystemet så är ju inte iOS ledande när det gäller marknadsandelar heller.

Däremot är ju självklart iPhone både en försäljningssuccé, en bra smartphone och väldigt inflytelserik på telefonmarknaden.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Skrivet av raaaz:

Personligen tycker jag att det finns telefontillverkare som har gjort bättre smartphones än Apples iPhone. Ser man till operativsystemet så är ju inte iOS ledande när det gäller marknadsandelar heller.

Däremot är ju självklart iPhone både en försäljningssuccé, en br smartphone och väldigt inflytelserik på telefonmarknaden.

Men det är ju ganska självklart att iOS inte är marknadsledande? Det finns ju många mer telefontillverkare som använder annat. Dessutom finns det massa budget (skit) smartphones därute som använder Android eller vad det nu kan tänkas finnas.
Bara att en enda telefontillverkare (Apple) kan ta så stora marknadsdelar med bara en ny modell om året är ju helt jävla otroligt! Dessutom har Apple nyss börjat tillverka telefoner (och då gemför jag med SonyEricsson, Nokia och typ alla andra märken?). Så det Apple har gjort är coolt. Tack vare dem så sätter de ribban högre så att andra telefontillverkare måste tillverka bättre telefoner för att hänga med. Tack vare Apple har vi idag flera bra TouchTelefoner.

Permalänk
Medlem

Alla svarta "smartphones" har sett ut som iPhone sen den kom, och iPhone har bytt design tre gånger och alla andra mobiltillverkare har vid varje design försökt att sno designen.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk

Apple är tveklöst bäst på tillämpningar. Ta någonting och göra det mycket bättre än alla andra. De är även bäst på att skapa hype om saker samt deras marknadsföring. Den som inte kan inse det är inte direkt insatt i utvecklingen. Android finns till flera modeller av telefoner med mycket skräp som inte ens ska finnas på marknaden. Men tack vare Apple så höjer dem ribban och körde över konkurrenterna när iPhone kom. Andriod drar ju om men inte så konstigt om man tänker efter. Samt att Apple är ingen stor pelare i branschen till skillnad från andra företag som misslyckas gång på gång. Apple rocks!

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Iphone är grymm, för annars skulle den inte vara en försäljningssucce? När iphone lanserades skrattade de andra telefonaktörerna åt Apple, ingen trodde att Iphone skulle bli en sådan succe. Vem är det som skrattar nu? (Alla stora telefonaktörer har försökt kopiera Iphone, men ingen har lyckats ännu)

Stackars dig, din varseblivning är lika med noll.

Iphone är en försäljningssuccé eftersom alla som köper den betalar för märket och inte har en blekaste aning att man får bättre grejer för samma pengar i HTC och Samsung.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Iphone är en försäljningssuccé eftersom alla som köper den betalar för märket och inte har en blekaste aning att man får bättre grejer för samma pengar i HTC och Samsung.

Så om Apple skulle bry som ett par miljoner nördar istället för 500 miljoner personer t.ex? Folk skiter fullständigt vad som sitter i telefonen till skillnad från hos som är mer intresserad. Det som är viktigast är att nå ut, övertyga, göra hype samt marknadsföring återigen.

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Iphone är grymm, för annars skulle den inte vara en försäljningssucce? När iphone lanserades skrattade de andra telefonaktörerna åt Apple, ingen trodde att Iphone skulle bli en sådan succe. Vem är det som skrattar nu? (Alla stora telefonaktörer har försökt kopiera Iphone, men ingen har lyckats ännu)

Stackars dig, din varseblivning är lika med noll.

men det är min uppfattning av dom endå så apple skräp och tar bara betalt för sitt märke... sen att iPhone är bra eller inte skiter väll jag i tycker fortfarande den är skit jämnfört med Android telefoner eftersom apple fortfarande måste tvinga sina andvändare att andvända iTunes för att ens göra något med telefonen när man kopplar den till datorn.

men alla har sina egna omdömen, som sagt ta iPad tex rent skit som dom tjänar pengar på då alla inbitna apple andvändare "måste" ha bara för att det är en ny produkt men endå saknar den usb, och förövrigt iPad 2 är på väg och jag har inte hört att den heller kan ha USB vad är då meningen att redan komma med en ni lolpad men man lägger inte in ett USB gränsnitt ? ne apple säljer bara för att dom sticker ut i mängen ser lite anorlunda ut och det enda jag skulle ha en apple till var isf om jag vore en desginer för det är det enda som skiten är bra för...

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Nice med stream, även om jag inte såg den. Men annars så är det någon som sitter och skriver live från typ CES när man klickar in på "Live från CES" va tusan jag inte vill inte sitta och läsa vad någon skriver/bloggar om utan jag vill se vad som händer, så två tummar på där nVidia.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Att andra mobiler försöker sno Iphones design förstår jag inte vad som har med saken att göra. Vi säger att det nu vore så. Och? Det gör inte Iphonen helt plötsligt bättre eller tvåkärnig. Denna typ av affärsstrategi finns i allt. Skapa ett spel med en revolutionerande mekanism så kommer samtliga spel ärva den. Det betyder inte på något sätt att det inte finns bättre spel.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Iphone är en försäljningssuccé eftersom alla som köper den betalar för märket och inte har en blekaste aning att man får bättre grejer för samma pengar i HTC och Samsung.

Precis. Personer som köper en telefon som är bekväm att använda, ser bra ut och har stort utbud av appar, personer som inte är i behov av att göra sina egna ROMar eller tweaka varända liten inställning, är ignoranta och korkade. Varför verkar alltid dessa överlägsna och elitistiska Androidfanatiker vara i behov av bekräftelse för att de, enligt dem själva, tycker sig ha gjort det bättre köpet? Att iPhones enkelhet och kvalité är ett vinnande koncept är väl rätt så tydligt, även om en SGS har några fler MHz och knakar när man håller i den.

Roligt att denna "diskussion" alltid, på något vis, lyckas komma upp vad än ursprungstopicen är.

Permalänk
Medlem

jag vet inte hur iPhone debatten kom upp men...

Det finns alltså inga feeds på de andras "framträdanden"?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av reavpeals:

Precis. Personer som köper en telefon som är bekväm att använda, ser bra ut och har stort utbud av appar, personer som inte är i behov av att göra sina egna ROMar eller tweaka varända liten inställning, är ignoranta och korkade. Varför verkar alltid dessa överlägsna och elitistiska Androidfanatiker vara i behov av bekräftelse för att de, enligt dem själva, tycker sig ha gjort det bättre köpet? Att iPhones enkelhet och kvalité är ett vinnande koncept är väl rätt så tydligt, även om en SGS har några fler MHz och knakar när man håller i den.

Roligt att denna "diskussion" alltid, på något vis, lyckas komma upp vad än ursprungstopicen är.

Finns telefoner som är bekväma att använda, ser bra ut och har många appar som INTE har en frukt på baksidan. HTC legend är t.ex mer välbyggd än iphone 4

Många köper iphone bara för att den har fått ett rykte om att vara bäst och att de inte vet att det finns andra, minst lika bra telefoner. Man behöver inte göra egna ROMar och tweeka för att uppskatta android, det räcker med att du vill kunna anpassa telefonen mer än att flytta runt några appar. Hos android kan du ha widgets som visar saldot på banken, visar vädret och valuta kurser, det kan inte iphone;)

Förstår att folk gillar iphone. Den kan inte göra så mycket, därför är den enkel att använda och krånglar aldrig. Dessutom laggar den sällan. Jag hade aldrig klarat av den dock: Att det enda telefonen består av är en lista med appar känns bara B, tråkigt och enformigt enligt mig. Sen att hälften av alla springer runt med precis samma telefon är också tråkigt. Man vill sticka ut lite och inte följa strömmen...

Så jävla roligt på jobbet när ens kompisar ska hämta sina telefoner (vi får inte ha dem på oss). Tar alltid några minuter för dem att komma fram till vilken av alla 20 iphones som är deras =D. De får i princip låsa upp alla iphones och kolla vilka appar som ligger på..

Dock är iphones så jävla snygga och välbyggda:)

Btw vad fan har detta med tråden att göra?:S

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Iphone är grymm, för annars skulle den inte vara en försäljningssucce? När iphone lanserades skrattade de andra telefonaktörerna åt Apple, ingen trodde att Iphone skulle bli en sådan succe. Vem är det som skrattar nu? (Alla stora telefonaktörer har försökt kopiera Iphone, men ingen har lyckats ännu)

Stackars dig, din varseblivning är lika med noll.

Iphone är en försälnings succe på grund av att den var revolutionerande när den kom för 4 år sedan (vilket har levt kvar) och att apple är sjukt grymma på marknadsföring. Trotts att de numera är omkörda så säljer de fortfarande bra, det är för att apples sjuka marknadsföring lyckas övertala jorden om att det fortfarande är världens bästa telefon.

Kan hålla med om att många tar efter apple. Den största android-tillverkaren går dock en helt egen väg - HTC.

iOS är jämfört med android ganska begränsat, man kan ringa, smsa, surfa och ladda ned appar. Sen det enda man kan ändra i telefonen är bakgrunden och ringsignalen + att man kan byta platts på app-ikonerna (y)

Permalänk
Skrivet av Defeat^:

Finns telefoner som är bekväma att använda, ser bra ut och har många appar som INTE har en frukt på baksidan. HTC legend är t.ex mer välbyggd än iphone 4

Många köper iphone bara för att den har fått ett rykte om att vara bäst och att de inte vet att det finns andra, minst lika bra telefoner. Man behöver inte göra egna ROMar och tweeka för att uppskatta android, det räcker med att du vill kunna anpassa telefonen mer än att flytta runt några appar. Hos android kan du ha widgets som visar saldot på banken, visar vädret och valuta kurser, det kan inte iphone;)

Förstår att folk gillar iphone. Den kan inte göra så mycket, därför är den enkel att använda och krånglar aldrig. Dessutom laggar den sällan. Jag hade aldrig klarat av den dock: Att det enda telefonen består av är en lista med appar känns bara B, tråkigt och enformigt enligt mig. Sen att hälften av alla springer runt med precis samma telefon är också tråkigt. Man vill sticka ut lite och inte följa strömmen...

Så jävla roligt på jobbet när ens kompisar ska hämta sina telefoner (vi får inte ha dem på oss). Tar alltid några minuter för dem att komma fram till vilken av alla 20 iphones som är deras =D. De får i princip låsa upp alla iphones och kolla vilka appar som ligger på..

Dock är iphones så jävla snygga och välbyggda:)

Btw vad fan har detta med tråden att göra?:S

Vad jag hela tiden har menat på är att alla tycker olika, och att man inte är korkad eller ignorant bara för att man köper en iPhone. Som med alla andra saker så handlar det om personlig preferens, baserade på personliga prioriteringar, något många inte verkar förstå. Min moder har en Desire HD (jag tror dock att en iPhone hade varit henne bättre lämpad, om inte för den stora skärmens skull ), men jag skulle inte säga att jag är särskiljt förtjust i den, vilket kanske beror på att jag inte så förtjust i Androids gränssnitt (vilket jag vet går att ändra).

Det finns säkerligen en massa folk som köper iPhones av samma anledningar som du nämner, men vad jag inte förstår är varför man ska generalisera (och jag säger inte att du gör!) alla andra som köper en Appleprodukt efter dem? Det är svårt att leva som man lär, men jag brukar i alla fall försöka.

Each to their own.