Razer demonstrerar Sixense - rörelsekänslig handkontroll

Permalänk
Melding Plague

Razer demonstrerar Sixense - rörelsekänslig handkontroll

Framgångarna för spelkonsoler som Nintendo Wii och Playstation 3 ger gamingföretaget Razer luft under vingarna. På CES 2011 visar företaget upp en handkontroll med magnetiska sensorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kul idé men föredrar musen som sikte över allt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Kul idé men föredrar musen som sikte över allt annat.

Insetämmer helt. Inget kan slå mus när det kommer till sikte.
Men riktigt fin ide annars

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jag testar gärna dessa och skriver en review.
Om dom bara är presisa och inte "glappar" i siktet så kan dom vara av intresse.

Permalänk

testade shooter på konsol för första gången sedan n64 goldeneye, no way in hell att jag rör en shooter utan mus+tangentbord.. tror inte att vr systemen kommer slå igenom under min livstid.

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt inte riktigt poängen för att ha detta med PC-spel... däremot så kan det vara nice för CAD!

Permalänk
Medlem

Om man har en wii emulator skulle dessa vara najs.
Men annars: coolt men inte så användbart, förmodligen

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Trodde Razer hade fattat det där med att PC-spelare är PC-spelare just för att de vill ha mus och tangentbord. Fattar inte riktigt grejen med denna produkt, passar helt klart bättre till konsol.

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Sötast
Skrivet av folmeroN:

Trodde Razer hade fattat det där med att PC-spelare är PC-spelare just för att de vill ha mus och tangentbord. Fattar inte riktigt grejen med denna produkt, passar helt klart bättre till konsol.

Pengar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av folmeroN:

Trodde Razer hade fattat det där med att PC-spelare är PC-spelare just för att de vill ha mus och tangentbord. Fattar inte riktigt grejen med denna produkt, passar helt klart bättre till konsol.

Du verkar inte ha förstått riktigt företagens sätt att mainstreama sina produkter?
Kinect? iPhone? Call of Duty? Angry Birds? 3D tv och 3D spel som är värdelösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

testade shooter på konsol för första gången sedan n64 goldeneye, no way in hell att jag rör en shooter utan mus+tangentbord.. tror inte att vr systemen kommer slå igenom under min livstid.

Mus och tangentbord slog igenom under min livstid. Före det kunde ingen tänka sig köra shooters med mus och tangentbord.
Jag är säker på att jag kommer få se minst två övergångar till innan jag dör.

Men jag tror det här kommer floppa. Ville bara poängtera att jag sett övergången till mus och tangentbord något som yngre generationen inte tänker på och tar förgivet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Finns garanterat spel som produkter som dessa passar bättre till. På samma sätt som ni som spelar shooters vägrar tänka in er i något annat sätt finns det andra genrer som det kan passa till.

Jag skulle kunna tänka mig att det skulle fungera både till bilspel, om man kan använda dem som ratt eller växelspak i luften, eller flygsimulatorer. Det finns redan kontroller för sånt, men om man inte vill ha en stor ratt och gaspedal, broms och koppling på golvet när man kör bilspel kan detta vara den nya vägen.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk

Wii... nu även för dator!

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem

Att påstå att man inte vill ha siktet med något annat än mus är stendumt.
När tekniken blir så avancerad att du kan sikta med ögonrörelser kommer det påståendet att bara låta gammalt och förlegat.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Skulle däremot se nån sort av fotpedal för att ligga, ducka och springa fort till fps-spel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man kan ju fatkiskt använda en PC som en konsoll om ni inte fått det i tanke... Dessa blir ju bra komplement till den sfären.

Gaming HTPC!
Sitt i soffan och spela spel på tv:n med tex xbox controller för spel med det stödet på PC (XBOX PC portningar?) men med bättre grafik och valmöjligheter och customization.
Skulle tro dessa skulle sitta fint för dem som spelar så på PC.

Det behövs inte mycket att göras för att en vardaglig PC kan slå ut alla och allt med Konsol att göra om någon bara ställer sig bakom det. (bara bygga nytt litet gränssnitt till windows skapa lite billig "PC konsoll" med viss vald prestanda nivå som spel ska rikta sig på att vara spelbara på(uppdateras till bättre med jämna mellanrum). Ha lite villkor på vad som krävs för att använda "gränssnittet" och vad som krävs av spelen för att vara "kompatibla". Och lite krav på vad cpu, gpu moderkort ska klara av som minimum för "kompatibilitet"
kanske skapa en vis speciell kontroller som är "standard" men andra kan ju skapa egna om de vill. Eller välja en redan existerande en.

Permalänk
Medlem

Lite creds får dom för att dom vågar satsa på gaming på PC fronten komigen nu.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galna_Dvärgen:

Wii... nu även för dator!

Har funnits länge

Dolphin + Wii-mote + bluetooth-dongle

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

@ Nighthog
God idé, men tyvärr missar du fortfarande det viktigaste med konsol, och som PC oftast helt saknar.
Co-op via splitscreen, konsol erbjuder oftast minst 2, gärna 4 spelare att spela samma spel samtidigt, på samma konsol, på PC är du begränsad till 1 spelare/PC, såvida det inte är TBS som Warlords.
Xbox 1 var ju för övrigt en ren PC som släpptes som konsol, och vi vet alla hur bar det gick ;P
Nä, PC spelare vill nog lira PC och konsolspelarna vill ha något mer än bara en begränsad PC, lågt pris, nya kontrollmöjligheter, andra funktioner som co-op och liknande är nog ett grundkrav

OnT:
ÄR inte ehlt säker på att jag skulel vilja ha detta till PC då mina erfarenheter av liknande tekniker har varit lite tveksamma, och då alla motståndare sitter på sin nya mus med 9000dpi (lol), men någon gillar det säkert

Permalänk
Medlem

Jag har en wii, ps3 och pc. Det som är jobbigt med wii är alla rörelser man ska behöva göra hela tiden. När jag kommer hem från jobbet vill jag sitta i lugn och ro. Skulle jag köpa de här grejerna till en pc kommer de troligen bara ligga på hyllan och samla damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Total_Cu:

Jag har en wii, ps3 och pc. Det som är jobbigt med wii är alla rörelser man ska behöva göra hela tiden. När jag kommer hem från jobbet vill jag sitta i lugn och ro. Skulle jag köpa de här grejerna till en pc kommer de troligen bara ligga på hyllan och samla damm.

Precis så!
Tycker man vart stenless på Wii när det inte var kul med yviga rörelser längre.

Mycket av IT-prylarna/programvara som dykt upp senaste åren är för "vanliga människor" som upptäcker att man faktiskt kan använda en dator till mera än en skrivmaskin som kan visa bilder.
Wii = För folk som inte spelat tidigare
Facebook = "Svensson" upptäcker sociala medier på Internet
Bloggar = småtjejer upptäcker att man kan förfasa sig över andra tjejers trams på Internet också.

Permalänk
Medlem

ser intressant ut

Permalänk
Skrivet av Dunde:

Precis så!
Tycker man vart stenless på Wii när det inte var kul med yviga rörelser längre.

Mycket av IT-prylarna/programvara som dykt upp senaste åren är för "vanliga människor" som upptäcker att man faktiskt kan använda en dator till mera än en skrivmaskin som kan visa bilder.
Wii = För folk som inte spelat tidigare
Facebook = "Svensson" upptäcker sociala medier på Internet
Bloggar = småtjejer upptäcker att man kan förfasa sig över andra tjejers trams på Internet också.

Några sanningens ord har sagts.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

Härligt att se att någon vågar satsa på rörelsekontroller på PC. Blir de en succé så lär andra stora företag som Logitech, Mad Catz och Saitek hoppa på tåget också

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Innan ni säger nej till det här bara för att ni är så insnöade på mus+tgb, så ta en titt på denna demo på youtube. Kommer helt klart rocka och verkar vara tusen ggr bättre än kinect, wii och playstation move.

http://www.youtube.com/watch?v=auHSErC6ssE&playnext=1&list=PL...

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Innan ni säger nej till det här bara för att ni är så insnöade på mus+tgb, så ta en titt på denna demo på youtube. Kommer helt klart rocka och verkar vara tusen ggr bättre än kinect, wii och playstation move.

http://www.youtube.com/watch?v=auHSErC6ssE&playnext=1&list=PL...

Blev faktiskt ganska imponerad när jag såg videon.
Dock så verkar det som att dom styr siktet med pad, och kan vara en nackdel med shooters.
Dock så behövs det inget sikte alls när man hackar med svärdet, så det hänger nog helt på vilken typ av spel det rör sig om.

Jag tror man kan få till ett riktigt bra svärdspel med den här tekniken.

Permalänk
Medlem

Gillar detta. kul med nya lösningar. ser ju ut att funka hyfsat även om det är lite fördröjning

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk

Jävla fräckt att dom kör via magnetik som är bra mycket mer stabilt så tror rätt många lär hoppa på dehär tåget

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_rov:

Skulle däremot se nån sort av fotpedal för att ligga, ducka och springa fort till fps-spel

Såg nått sånt häromdagen på Scythes hemsida. http://www.scythe-eu.com/en/products/pc-accessory/usb-foot-sw...

Egentligen kanske det är en dålig idé, eftersom signalen tar längre tid på sig att färdas från hjärnan till foten än från hjärnan till handen.

Oavsett om Razers produkt floppar eller inte så hoppas jag att vi fortsätter få se ännu mer innovation vad gäller gränssnittet människa/dator.

Permalänk
Medlem

Kul att de försöker komma på saker till PC men jag föredrar mus och tangentbord och det där kommer verkligen inte öka känslan i spelet.
Wii var bara roligt och intressant i början, sådana kontroller kommer man lätt tröttna på.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]