Nvidia släpper Geforce 266.35 Beta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cordinator:

Som att något kort i SLI inte orkar driva det ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ewizion:

Som att något kort i SLI inte orkar driva det ändå?

Några extra fps säger man inte nej till

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem
Skrivet av kikoelz:

Några extra fps säger man inte nej till

Du borde inte ha något som helst problem att köra mw2 på dem inställningarna ändå? Jag har provat mw2 med bara ett 460 och det rullar i 91fps hela tiden på högsta inställningar. Får du inte det?

Permalänk

Bästa drivarna för mig för bfbc2 hittils. (ps. trots att drivarna är som de är nuförtiden, boota iaf om. det skapade problem för mig tidigare när jag inte gjorde det)

Ni som har problem med whitescreen testa byta AA inställning.

Du som hade problem med 3d jag läste någonstans att man behöver installera alla drivarna från cd skivan för annars hittar den inte usb emittern.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Avstängd

Nice Nu kanske man får se hur sli presterar i 3dmark 11.

Edit: 266.44 kom ut före "266.35" men den är ändå nyare?

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk

hehe tror så. Jag gick in på downloads och lät den söka själv...

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av windows8:

Nice Nu kanske man får se hur sli presterar i 3dmark 11.

Edit: 266.44 kom ut före "266.35" men den är ändå nyare?

detta är en "läckt" beta drivis vad jag vet. alltså inget officiellt nvidia släpp.

men funkar gör den! o bra för den delen!

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Gilla gilla gilla! BC2 flyter bättre nu och får inget jobbigt svart flimrande som kom regelbundet innan i BC2!

Visa signatur

Antec Three Hundred | P6T Deluxe V2 | i7 920 @3,6GHz | GTX 680 Windforce | 20GB 1600 Mhz | Corsair TX850W

Permalänk
Skrivet av Conditioned:

Ni som har problem med whitescreen testa byta AA inställning.

Provade detta men fuckade ur med vitskärm ändå:S

Edit, Nvidia har sagt att dom kommer fixa detta problemet i bc2 i nästa drivrutin:)
"We have found the cause of the crashes with higher AA levels. The fix will be in the upcoming driver. "

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem

värt och testa 266.44?

kör ni med drive sweeper innan ni installerar nya?

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crafting:

värt och testa 266.44?

kör ni med drive sweeper innan ni installerar nya?

De nya drivrutinerna gör så du inte behöver avinstallera de du har just nu, du uppdaterar dem helt enkelt och behöver inte starta om Windows (oftast i vilket fall som helst). Du uppdaterar drivrutinerna genom att starta filen du tagit hem från NVIDIA och följer instruktionerna. Och ja, det är värt.

Det gamla sättet när man installerade nya drivrutiner behövs inte längre, när du avinstallerade först sedan startade du om datorn i felsäkert läge och körde Driver Sweeper eller dylikt, startade om igen (normalt denna gången) och installerade de nya drivrutinerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

De nya drivrutinerna gör så du inte behöver avinstallera de du har just nu, du uppdaterar dem helt enkelt och behöver inte starta om Windows (oftast i vilket fall som helst). Du uppdaterar drivrutinerna genom att starta filen du tagit hem från NVIDIA och följer instruktionerna. Och ja, det är värt.

Det gamla sättet när man installerade nya drivrutiner behövs inte längre, när du avinstallerade först sedan startade du om datorn i felsäkert läge och körde Driver Sweeper eller dylikt, startade om igen (normalt denna gången) och installerade de nya drivrutinerna.

Tack! =D

Dock fungerade inte 266.44 för mig, inte kompitabel med 570 tydligen.

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crafting:

Tack! =D

Dock fungerade inte 266.44 för mig, inte kompitabel med 570 tydligen.

Ska fungera utmärkt, använde du den moddade "NV_DISP" ?

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av windows8:

Ska fungera utmärkt, använde du den moddade "NV_DISP" ?

Nej använde inte den moddade saken.

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crafting:

Nej använde inte den moddade saken.

Då går det inte.

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av windows8:

Då går det inte.

vart lägger man den moddade .inf filen?

nvm, hittade själv
tack

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crafting:

vart lägger man den moddade .inf filen?

nvm, hittade själv
tack

Värt att byta? jag kör 580, märkte du någon prestandaökning i BC2?

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alindvall:

Värt att byta? jag kör 580, märkte du någon prestandaökning i BC2?

Bara att testa
Men detta är ju nice: "Improves compatibility for Need for Speed: Hot Pursuit with antialiasing enabled only on GTX 470/480/570/580."

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Värt att byta? jag kör 580, märkte du någon prestandaökning i BC2?

inte hunnit att testa något spel ännu förutom cs 1.6

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crafting:

inte hunnit att testa något spel ännu förutom cs 1.6

Hehe, jag kör själv med 266.44 för tillfället och tycker det flyter på bättre i "need for Speed Hot Pursuit" har även testat "call of duty black ops" men upplevde ingen förbättring i från 266.35.

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Medlem

fick lite extra fps 5-10 i BFBC2, dock efter några minuters spelande fick jag vit skärm, spelet tabbades ur. när jag försökte tabba in igen så blinka skärmen svart och vit.

Stängde av spelet och explorer.exe hade avslutats. Eller Aktivetsfältet(det längst ner) hade försvunnit.

Går tillbaka till 263.09 direkt.

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av Gauz:

GTX 460 i single fungerar perfekt Verkar vara gtx460 sli som har problem i bfbc2

Det spelet funkar dåligt med alla "dubbelkortslösningar".
Hade 2st 5870 tidigare och hade bitvis problem med prestandan (fick stänga av ett kort) samt till viss del stabilitet, dock inga hängningar.
Medans alla andra spel fungerade perfekt.

Googla lite och det visade sig att hur många some helst hade problem med just bc2.
Vare sig det var SLI eller CROSSFIRE.

Permalänk

Någon annan som får problem, när man kör pansarvagn? Blir typ svarta skuggor överallt...

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ewizion:

Jag har provat mw2 med bara ett 460 och det rullar i 91fps hela tiden på högsta inställningar.

LCD-skärmar är väl låsta till 60 Hz refresh rate, dvs. skärmen kan inte visa fler än 60 bilder i sekunden även om grafikkortet klarar av att producera 100 FPS?

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackis:

LCD-skärmar är väl låsta till 60 Hz refresh rate, dvs. skärmen kan inte visa fler än 60 bilder i sekunden även om grafikkortet klarar av att producera 100 FPS?

Ja, om man har Vertical Sync igång. Säg till att stänga av det, då låser det sig inte. Det kommer att uppstå flimmer, men det är knappt märkbart och spelet kommer att ha ett mycket bättre flyt, speciellt när det gäller musrörelser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackis:

LCD-skärmar är väl låsta till 60 Hz refresh rate, dvs. skärmen kan inte visa fler än 60 bilder i sekunden även om grafikkortet klarar av att producera 100 FPS?

Skrivet av Cable:

Ja, om man har Vertical Sync igång. Säg till att stänga av det, då låser det sig inte. Det kommer att uppstå flimmer, men det är knappt märkbart och spelet kommer att ha ett mycket bättre flyt, speciellt när det gäller musrörelser.

Sen finns det 120hz skärmar också. Men tyvärr så är MW2 låst till 91fps..