Corsair släpper Obsidian 650D & högtalare på CES 2011

Permalänk

Kollar man Corsair's hemsida så har dem ju massor av nytt på gång, H60 ett annat ljudsystem än detta och vad som inte nämns här är ju att det vita 600T har fönster.

förresten är det nån som vet mer om den här ? http://www.corsair.com/usb-drives/padlock/cmfpla16gb.html

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asheileon:

Kollar man Corsair's hemsida så har dem ju massor av nytt på gång, H60 ett annat ljudsystem än detta och vad som inte nämns här är ju att det vita 600T har fönster.

förresten är det nån som vet mer om den här ? http://www.corsair.com/usb-drives/padlock/cmfpla16gb.html

h60? tänkte skaffa sådan kylning så för mig är det rätt intressant(om det nu är frågan om cpu kylning)

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Skrivet av adolf512:

h60? tänkte skaffa sådan kylning så för mig är det rätt intressant(om det nu är frågan om cpu kylning)

http://www.corsair.com/cooling/hydro-series/hydro-series-h60....

Har själv inte hört nåt om den innan så jag blev helpaff

Permalänk
Skrivet av KnaSLjUd:

såg inte den där baslådan lite väl tilltagen ut?

Man måste ha lite volym för att få bra ljud.

Skrivet av Merlinen:

Högtalarna var lite väl dyra, med tanke på vad ett Logitech Z5500 systemet kostar.

Om jag fattat detta rätt så tror jag att Z5500 är skit i jämförelse.
Jag har själv ett Z5450 där en av de bakre högtalarna har lagt ner. Kass kondensator. När jag öppnade kontrollenheten så satt det samma sorts kondensatorer däri, ett ökänt märke, kan bara inte minnas vilket just nu.
Poängen är, snålar Logitech med kondensatorerna snålar de nog på det mesta.
Varje gång jag krämar på lite (halv volym) så luktar det dessutom kraftigt av talspole från subben.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Den som har satt upp Playseat stolen med ratt undrar jag om den personen har kört bil förut.
Man lär ju få nackspärr efter en stunds körande i alla fall hehe

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbrkungen:

Den som har satt upp Playseat stolen med ratt undrar jag om den personen har kört bil förut.
Man lär ju få nackspärr efter en stunds körande i alla fall hehe

LOL, good point

Vad f-n gör skärmarna ända där uppe?

...

Om SP2500:
Visst behöver man volym för att få ljud i en sub, men den där är nog snäppet för klossigt för att jag skulle vilja klämma in den under skrivbordet.
Det går att få rätt bra kräm även ur små subbar: kolla Sunfires skapelser tex! (lite annan prisklass dock)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asheileon:

http://www.corsair.com/cooling/hydro-series/hydro-series-h60....

Har själv inte hört nåt om den innan så jag blev helpaff

blev riktigt intresserad när jag läste att den var lika tyst som en 120mm fläkt.

tänkte dock avvakta och se så att det funkar med am3+, sen blir det beställning!

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Skrivet av malici0us:

Kommer lätt köpa HS1A när de släpps

Indeed, äntligen ett nytt headset utan den j*vla USBn!

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Skrivet av tyrenberg:

Indeed, äntligen ett nytt headset utan den j*vla USBn!

Japp. Fattar inte varför de släppte HS1 med USB öht.
Men men...bra att de tog sitt förnuft till fånga iaf

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Skrivet av tyrenberg:

Indeed, äntligen ett nytt headset utan den j*vla USBn!

Skrivet av malici0us:

Japp. Fattar inte varför de släppte HS1 med USB öht.
Men men...bra att de tog sitt förnuft till fånga iaf

Förstår inte varför alla verkar ha nåt emot usb, tycker HS1 låter riktigt bra i alla lägen.

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Förstår inte varför alla verkar ha nåt emot usb, tycker HS1 låter riktigt bra i alla lägen.

För min del så vill jag inte ha USB av den enkla anledningen att jag vill kunna koppla lurarna till andra prylar som inte nödvändigtvis har USB. Min gitarrförstärkare t.ex

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk

som malici0us sa, mycket apparater som använder analogt, inte minst min stereo-förstärkare, samt ljudkortet

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk

Hur snart tror ni man kan köpa HS1A? Det verkar vara ett riktigt intressant headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Man måste ha lite volym för att få bra ljud.

Om jag fattat detta rätt så tror jag att Z5500 är skit i jämförelse.
Jag har själv ett Z5450 där en av de bakre högtalarna har lagt ner. Kass kondensator. När jag öppnade kontrollenheten så satt det samma sorts kondensatorer däri, ett ökänt märke, kan bara inte minnas vilket just nu.
Poängen är, snålar Logitech med kondensatorerna snålar de nog på det mesta.
Varje gång jag krämar på lite (halv volym) så luktar det dessutom kraftigt av talspole från subben.

Den vita obsidian är en omåttligt vacker datorlåda, skulle inte bli förvånad om det skrevs poesi om den.
OT: Min zx5400 logitech-sub tvärdog och det är det bästa som hänt mig ljudmässigt. Sitter nu med onkyo reciever och audiopro högtalare och det är en markant skillnad både för musik och film.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

När ska ni skriva om Corsairs nya vattenkylare H60 då? Kanske dags?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

När ska ni skriva om Corsairs nya vattenkylare H60 då? Kanske dags?

Kommer förmodligen i januari är det sakt!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackDistortioN:

Kommer förmodligen i januari är det sakt!

Man får fan hoppas Tyckte den såg ganska intressant ut, men ingen sweclockers recension än.... Inte ens en nyhet om det!

Har nu skickat ett brev till redaktionen och tipsat! Får väl se när det kommer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Man måste ha lite volym för att få bra ljud.

Om jag fattat detta rätt så tror jag att Z5500 är skit i jämförelse.
Jag har själv ett Z5450 där en av de bakre högtalarna har lagt ner. Kass kondensator. När jag öppnade kontrollenheten så satt det samma sorts kondensatorer däri, ett ökänt märke, kan bara inte minnas vilket just nu.
Poängen är, snålar Logitech med kondensatorerna snålar de nog på det mesta.
Varje gång jag krämar på lite (halv volym) så luktar det dessutom kraftigt av talspole från subben.

Kan man FÅ bra ljud med en bandpasslåda?
De blir oftast väldigt entoniga. Visst, väldigt effektiva och går att få att spela väldigt högt.
Men under de snart 20 år som jag har hållt på med ljud så har jag bara hört ett fåtal bandpasslådor som låter BRA. Men om att dundra på och spela mullerbas i hög volym är bra så fine......då får folk tycka det.

Inte ens portade lådor låter BRA då de saknar bra transientsvar och gärna riskerar att bli peakade och för att inte tala om vad som händer när man spelar med frekvenser nedanför lådans avstämningsfrekvens......jo just det, du har ju redan märkt det Talspolen tappar kontrollen och det låter sämre plus att det luktar varm talspole. Det är iofs ingen fara med doften då det är lacken på talspolen som luktar då den värms upp.
Återgien har jag bara hört ett FÅTAL välspelande basreflexlådor under mina år.

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet om det är LED fläktar på 650D?

EDIT: Nope det är det inte

Permalänk
Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaderkung:

Fel produkt