Permalänk
Medlem

EK-DCP 2.2 vs 4.0, Ljudnivå

Jag ska bygga in hela datorn in i datorbordet och målet är att ha ett så tyst system som möjligt. Jag kommer ljuddämpa trälådan inifrån för att få den så tyst som möjligt.

1 cpu block
1-2 VGA block
1 radiator med plats för 4st 120mm tysta långsamt snurrande fläktar.

Vad för pump bör jag satsa på? Jag vill inte att det fastnar små luftbubblor i systemet som det går nu med min zalman rezervoar v2 kit.
EK-DCP 2.2
EK-DCP 4.0

Ljudnivå , kommer jag märka någon skillnad om jag som sagt vadderar lådan inifrån och vibrationsdämpar pumpen på bästa möjliga sätt. Det kommer vara ca 1cm tjock mdf skiva runt om.

Jag vill satsa på 4.0 men är lite orolig för ljudnivån.

Tips och råd tack!

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

Eftersom ingen annan har bidragit med en åsikt... DCP 2.2 är helt enkelt inte aktuell om du ska kyla mer än CPU. 6.5w och 400l/h utan att räkna med restriktioner i slingan blir fort ett så lågt vattenflöde att önskad kylförmåga helt enkelt uteblir. Jag gillar inte DCP 4.0 i heller, den enda pumpen från Indomo som jag anser är acceptabel är VPP655, men det är ett ganska stort steg upp i pengar som jämförelse.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, vet ni kanske av någon testsida där olika pumpar har testats?

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem
Skrivet av SStar:

Tack för svaret, vet ni kanske av någon testsida där olika pumpar har testats?

Inga riktigt bra, de pumpar som testas är allt som oftast för begränsade till sitt antal.SL är åtminstone hyfsat seriös.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Snackade med indomo och dom tyckte att 4.0 var pumpen för mig.

Visa signatur

-Star

Permalänk

Någon mer som har åsikter/erfarenheter av DCP 2.2/4.0 angående ljudnivå och tryck? De är ett ganska lockande paket från EK (http://indomo.se/11898-EK-KIT-H3O-Supreme-HF-240), skulle vara kul att höra om någon har åsikter om det eller har testat det.

Visa signatur

--//Don't Panic\\--