TSMC passerar en miljard levererade Geforce-kretsar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Varför får jag känslan av att denna tråd urartat till det vanliga AMD vs Nvidia snacket? Nej nu stänger jag av bevakningen så jag slipper höra allt gnäll.

jag tror de blev mitt fel. tyckte de överdrev med virtually unmatched medans jag tycker det är rätt gämt

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Grattis!
Är en av de stolta ägarna.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Äh...Hälften är väl underpresterande skräp som Mx och allt under medelklass.

Dock har jag bara köpt ett enda av de korten då mitt första Nvidia kort var Riva TNT 2

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Undra hur många som har gått sönder och fått reklamerats?

Permalänk
Inaktiv

Ett stort antal kretsar tillverkade har ingen direkt koppling hur innovativt företaget är. Mitt första nvidiakort var Creative Geforce256 för 3600 kr, som var ett fartmonster. Men kikar man på de generationerna som lanserats senare så har Nvidia byggt allt större kretsar, medan ATI har sökt andra vägar som multi-gpumodeller. Nvidia köpte upp patenten som 3Dfx hade och därför har vi SLI-funktionen på Nvidia-grafikkorten idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

sen så har geforce korten alltid haft bra drivrutiner (vilket inte alltid varit fallet med ATI )

Njaaa, inte riktigt alltid...

http://technorati.com/technology/it/article/nvidia-driver-cau...

Men visst, det är kanske mer ovanligt hos nvidia.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Ett stort antal kretsar tillverkade har ingen direkt koppling hur innovativt företaget är. Mitt första nvidiakort var Creative Geforce256 för 3600 kr, som var ett fartmonster. Men kikar man på de generationerna som lanserats senare så har Nvidia byggt allt större kretsar, medan ATI har sökt andra vägar som multi-gpumodeller. Nvidia köpte upp patenten som 3Dfx hade och därför har vi SLI-funktionen på Nvidia-grafikkorten idag.

SLI på 3Dfx är inte samma sak som Nvidias SLI trots namnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maikel:

Grattis Nvidia

Nu har jag tröttnat på 40nm jag sitter och väntar på Fermi i 28nm eller AMD´s motsvarighet i 28nm.

Nån som vågar sig på en kvalificerad gissning på när vi får se Grafikkort i 28nm? själv tror jag att vi får se de i Sommar/eller 3:e kvartalet i år!

Jag är mest nyfiken på hur långt man kan pressa dagens teknik.
Förr eller senare måste det bli så att yieldsen resulterar i för många kassa exemplar.
Känns som att vi måste vända oss mot nyare teknik...och det snart. Men vilken boost det blir när det väl händer

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag är mest nyfiken på hur långt man kan pressa dagens teknik.
Förr eller senare måste det bli så att yieldsen resulterar i för många kassa exemplar.
Känns som att vi måste vända oss mot nyare teknik...och det snart. Men vilken boost det blir när det väl händer

Och vad dyrt det kommer bli i början :)? SSD jämfört med mekaniska hårddiskar?

För att inte bli missförstådd. Nej, jag tror inte prestandan kommer öka lika mycket (kanske mer, kanske mindre). Nej, jag tror inte på exakt samma prisskillnad i början. Det är bara mina spekulationer...

Visa signatur

Ursäktar min wall-of-text.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt. 1 miljard tyckte jag först lät lite men efter lite räkning blev det klart hur otroligt detta är.

1 miljard på 12 år.
83,3 miljoner per år.
228311 per dag.
9513 per timme.
159 per minut.
2,64 per sekund.
1 GPU var 0,378 sekunder.

Oerhörda siffror. Omöjligt att greppa