MSI Windpad 100W i januari

Permalänk
Melding Plague

MSI Windpad 100W i januari

MSI meddelar att surfplattan Windpad 100W lanseras redan i slutet av månaden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Synd att det är win 7 på den bara :/

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

För att inte tala om hur dåligt och långsamt gpu:n är...

Permalänk

Windows 7 på en tablet? Å helvete heller. Inte för att jag var särskilt tänd på en tablet från början, men det här är ju i närmast avskräckande.

Permalänk
Medlem

Jag är lite förvånad att de som väljer att lansera tablets med win7 fortfarande väljer Atom. Det känns som att Brazos borde vara ett mycket bättre val.

Permalänk
Medlem

Känns som helt fel OS för en tablet...

Permalänk
Medlem

Äntligen en produkt som kan spöa skiten ur iPad!
Eller vänta lite här nu? Windows 7?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Lite synd är det allt att det inte har kommit ut något vettigt alternativ, det behövs något för att pusha utvecklingen framåt.

Risken är ju att ipad 2 bara har några få upphottade funktioner och sen lär det dröja ett år innan riktigt stora nyheter.

Egentligen så saknar jag bara 1080p via Airplay, men ny teknik lyckas alltid skapa behov.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

6000 kr känns "aningen" högt.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk

Varför Atom på en sådan tablet? Så sinnessjukt svårt kan det väl inte vara att ta en laptop med CULV, ta bort tangentbordet och musplattan (spara några millimeter tjocklek) vända på skärmen och göra ett paket av det? Tänker exempelvis på Modbook Pro-datorerna som är Macbooks moddade på just det sättet. Samma sak med Windows kan väl inte vara en sådan extrem omöjlighet att man måste banta ner vill marknadens slöaste X86or och uselt batteri...

Har inget emot en Windows-baserad tablet förutsatt att man får hårdvara som klarar av det utan att man vill slänga plattan i väggen.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Alltid samma gnäll på win7 tablets. Konstigt med tanke på att det finns ungefär 1miljon Android tablets. Köp dessa om ni inte vill ha W7. Ganska säkert har till och med MSI en liknande variant med Android. Jag vill ha windows på min tablet. Är det Android så köper jag nog en telefon i stället. Denna hårdvara är bättre än vad den var i netbooksen som sålde som smör för ett litet tag sedan. Denna MSI har iaf 2GB ram, tyvärr har den lite för liten ssd, 64Gb är nog ett minimum för mig. Jag hoppas också på en bättre cpu men allt detta klagande på win7 stör mig lite, de flesta i detta forum vet att atom cpuerna inte riktigt räcker till men det är iaf för mig ett steg i rätt riktning att man får mer ram.

Det skulle vara riktigt kul om Microsoft kunde kvicka sig lite med en release av ett bättre win (för de klenare cpuerna)

Om tablet tillverkarna slutar försöka få till en win tablet som funkar så finns det bara 2 alternativ kvar, att denna släpps skapar bara mer valfrihet.

/Danne

EDIT:Modbook pro är 15,4". 10" är i största laget för mig. 6-8" perfekt tror jag.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Danne980:

Alltid samma gnäll på win7 tablets. Konstigt med tanke på att det finns ungefär 1miljon Android tablets. Köp dessa om ni inte vill ha W7. Ganska säkert har till och med MSI en liknande variant med Android. Jag vill ha windows på min tablet. Är det Android så köper jag nog en telefon i stället. Denna hårdvara är bättre än vad den var i netbooksen som sålde som smör för ett litet tag sedan. Denna MSI har iaf 2GB ram, tyvärr har den lite för liten ssd, 64Gb är nog ett minimum för mig. Jag hoppas också på en bättre cpu men allt detta klagande på win7 stör mig lite, de flesta i detta forum vet att atom cpuerna inte riktigt räcker till men det är iaf för mig ett steg i rätt riktning att man får mer ram.

Det skulle vara riktigt kul om Microsoft kunde kvicka sig lite med en release av ett bättre win (för de klenare cpuerna)

Om tablet tillverkarna slutar försöka få till en win tablet som funkar så finns det bara 2 alternativ kvar, att denna släpps skapar bara mer valfrihet.

/Danne

Hoppas du sett Asus modellerna, EP121 inte minst i så fall. 64 SSD, 4GB, Wacom penna och Win7.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Hoppas du sett Asus modellerna, EP121 inte minst i så fall. 64 SSD, 4GB, Wacom penna och Win7.

Japp de såg lovande ut, enda nackdelen tycker jag att den hårdvarumässigt mest lockande var 12".

Permalänk
Medlem

Jag är inte direkt ett tablet fan tycker det är en rätt stor waste, speciellt eftersom att priserna är alldeles för höga kolla bara på Ipads
Däremot såg jag en win7 tablet med en Pointer/Penna vilket såg jävligt intressant ut, lägg till fusion och ett minimalt portabelt keyboard så kanske vi kan snacka

Permalänk
Medlem

Vilket efterblivet namn, det första jag tänkte på var TDP.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Drar den 100 watt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Vilket efterblivet namn, det första jag tänkte på var TDP.

Håller med, och 100W på en portabel enhet är...sådär

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

rätt os för en gångs skull, för slö prolle dock...

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Rawet:

Äntligen en produkt som kan spöa skiten ur iPad!
Eller vänta lite här nu? Windows 7?

raaaaage!

Hehe nej men de ligger något i det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?