Asus tar DirectCu II till Radeon HD 6970 och Geforce GTX 580

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som börjar tänka på rakhyvlar? "Nu med ännu fler blad", känns ju lite som samma sak, "Nu med ÄNNU fler slots"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

De flesta kylare tredje parts kylare är väl 3 slot?

Nope, 2 är mer eller mindre standard för datorer idag. Sen finns det ju 1 slot för SFF-system och HTPC

Permalänk
Skrivet av Flamso:

De hade ju haft svårt för att supporta med garanti och sånt med tanke på att såna kort hade varit till för att pillas med.

EVGA skulle nog kunna göra nåt sånt, så jag ser det inte som ett problem utan mer ett bevis på ett seriöst företag som riktar sig till dem som kan och vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

EVGA skulle nog kunna göra nåt sånt, så jag ser det inte som ett problem utan mer ett bevis på ett seriöst företag som riktar sig till dem som kan och vill

Jo EVGA hade nog kunnat få för sig det.
Men jag ser nog ändå ett senario i still med detta.
Någon som plockar ihop sin första dator och hittar ett billigt graffe och tänker att det är ett passivt och extra tunt kort... XD
Jag tror det hade kunnat hända. Finns trots allt folk som försöker trycka igenom dualslot-kort genom pcislot back på chassiet :\

Men ett naket kort med en varning på hade vart underbart
Namnlista någon, till EVGA? XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Jo EVGA hade nog kunnat få för sig det.
Men jag ser nog ändå ett senario i still med detta.
Någon som plockar ihop sin första dator och hittar ett billigt graffe och tänker att det är ett passivt och extra tunt kort... XD
Jag tror det hade kunnat hända. Finns trots allt folk som försöker trycka igenom dualslot-kort genom pcislot back på chassiet :\

Men ett naket kort med en varning på hade vart underbart
Namnlista någon, till EVGA? XD

Jag skriver på med en gång

Dock så har dem ju sina hydro som alla har swiftech block så det kanske är nåt swiftech skulle stå ivägen för, men man hoppas ju iaf

Permalänk
Medlem

Liten försäljningside XD
Sälja nakna kort och kylare för sig
Så kan man välja mellan luft och vatten. Tycker vilken som borde kunna montera en stock luftkylare utan problem. ^^
visst är man smart ibland XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Inaktiv

Om något företag ens skulle få för sig att lansera kylarlösa grafikkort så kan ni räkna med att få betala mer för kortet då målgruppen korten skulle riktas till både är liten och kommer förmodligen aldrig bli lönsam. Tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Om något företag ens skulle få för sig att lansera kylarlösa grafikkort så kan ni räkna med att få betala mer för kortet då målgruppen korten skulle riktas till både är liten och kommer förmodligen aldrig bli lönsam. Tyvärr.

Glädjedödare XD
Dock tycker jag gärna att fler kan slänga in en serie med färdigmonterade block, hade gärna betalat lite extra för det.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Glädjedödare XD
Dock tycker jag gärna att fler kan slänga in en serie med färdigmonterade block, hade gärna betalat lite extra för det.

Finns att köpa kort med block på hos Aquatuning, men ja hellre att tillverkarna gör det men sen så skulle det nog bli problem med alla LC-tillverkare som korttillverkarna ska samarbeta med och då blir det typ att om man vill ha EKWB måste man köpa ASUS eller nåt liknande.

Aja, hoppas på mer inriktning på LC i framtiden iaf, finns ju också få chassin som har bra interna lösningar.... förmodligen igen för att kundkretsen är liten. Om ändå fler var som LittleDevil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Nope, 2 är mer eller mindre standard för datorer idag. Sen finns det ju 1 slot för SFF-system och HTPC

Ok, kanske bara jag då. Skulle nog kunna bero på att jag kollar på modeller där kylningsförmågan är i första hand ^^

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Sajmon37:

HD69xx är Ati / amd
GeForce 5xx är nvidia...

Du får nog ta och läsa igen vad jag kommenterade på...

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

http://www.dustinhome.se/pd_5010550139.aspx
Tycker 3400kr (f.d 3700k) inte är så farligt, 5870 Matrix korten kostade över 4000 när dom kom ut.
Blir väl en liten uppgradering av grafiken till nästa lön.

http://www.dustinhome.se/pd_5010550195.aspx
4600kr

EDIT: Uppdatering

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W