Beställa NFL tröjja från USA (Storlekar, Tips)

Permalänk
Avstängd

Beställa NFL tröjja från USA (Storlekar, Tips)

Hej, jag funderar på beställa en NFL tröjja från USA, kanske denna: http://oaklandraiders.stores.yahoo.net/3027100601.html#

Hur vet jag vilken storlek som är vad jämfört med svenska storlekar?
Det finns: 12MO, 18MO och 24MO

Funderar även på om jag ska skaffa en med eget namn på, vars kan det vara billigast, tips?

Till sist, nått speciallt jag bör tänka på när jag beställer från USA?

M.V.H Daniel

Permalänk
Inaktiv

De där storlekarna är antalet månader som barnet är som ska ha den... 12 månader, 18 månader och 24 månader... det är alltså en barntröja vilket man ser om man läser under bilden.

I övrigt så har jag endast positiva kommentarer om NFL.com's egen shop då jag har köpt matchtröjor där förut. Snabb hantering och hyfsade priser endå.

Edit: I övrigt så har contactsports.se ett par olika om du vill ha från sverige... och om du mailar så ska de nog kunna få hem det lag som du vill ha.

Permalänk
Medlem

Risken finns att du får betala tullavgifter.
Två polare beställde från Abercrombie and Fitch. Den ena fick pynta runt 500, den andra runt 1500 (beror såklart på värdet på paketen).

Permalänk
Inaktiv

Köper du från NFL.com så kommer en tröja landa på runt 700+frakt+ev tull

Permalänk

jag beställde en luv-tröja från nhl.com för 2 år sen. tröjan gick på 90$, dvs ca 700 kr då. sen blev det tull och annat skit, så slutnotan blev uppmot 1400 kr.
dessutom var den för stor. jag tog xl, som jag har i vanliga fall. verkade vara en xxl...skulle nog valt en L istället...

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem

Infant=spädbarn

Som body_electric sa så är det oftast en storlek mindre än vad du har som gäller. Det är ganska stora storlekar, om du inte som jag vill att de ska sitta löst och vara stora och sköna.

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

finns mycket bättre ställen än contactsports att beställa ifrån. americansportsoutlet.net brukar vara både snabbare och billigare. tröjorna är ganska stora i axlarna men inte så så stora runt magen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell