Intel och Nvidia sluter fred, tecknar licensavtal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Det är två bolag för mycket, x86 borde ha dött för länge sedan.
Skönt att det äntligen verkar hända nåt med ARM!!!!

EDIT: Kommenterar ati's drivrutiner också.
Jag vet inte heller varför dem kan vara så kassa. Med tanke på hur sjyssta kort man får så borde ju drivrutinerna ligga i en liknande klass, men icke. Har alltid kört nvidia då pappa har sagt att Atis drivrutiner suger men köpte ett 4850 när det var aktuellt och har nästan bara haft problem sen dess. Varken i windows osx eller ubuntu funkar drivrutinerna ens någorlunda.
Tråkigt, hade inte drivrutinerna vart så kassa hade jag gärna köpt ett Ati kort igen, samt till kompisarna jag bygger datorer åt. Men TYVÄRR så blir det nvidia de närmaste 3-5åren om jag inte hör om STORA förändringar.

VAD är det som krånglar med amds drivrutiner? Alla säger "de är helt värdelösa, det går inte att använda en dator med amd-kort i pga drivrutinern".. Jag har haft 4 amd-kort sedan hd4850, aldrig haft några problem alls :S Drivrutinen har startat om någon gång vid överklockning, men annars inget. Däremot har nvidias drivrutin krånglat lite, där drivrutinen dött helt och datorn hängt sig i princip. Inget allvarligt dock, men för mig har amds fungerat bättre. Dessutom tycker jag amds drivrutiner är mer logiska och har bättre funktioner (over/underskanning finns ej i min nvidia-drivrutin). Men det kan vara tt jag är van vid atis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

VAD är det som krånglar med amds drivrutiner? Alla säger "de är helt värdelösa, det går inte att använda en dator med amd-kort i pga drivrutinern".. Jag har haft 4 amd-kort sedan hd4850, aldrig haft några problem alls :S Drivrutinen har startat om någon gång vid överklockning, men annars inget. Däremot har nvidias drivrutin krånglat lite, där drivrutinen dött helt och datorn hängt sig i princip. Inget allvarligt dock, men för mig har amds fungerat bättre. Dessutom tycker jag amds drivrutiner är mer logiska och har bättre funktioner (over/underskanning finns ej i min nvidia-drivrutin). Men det kan vara tt jag är van vid atis.

I windows: Startar ofta om. Dessutom blir datorn märkbart slöare efter installation och uppgradering av drivaren (efter många uppgraderingar blir det riktigt jävligt)

I ubuntu: 2D är LÅNGSAMMARE än med ubuntus inbyggda drivrutin. Dessutom drar den ofta ner X och kör man lite nyare X/kärna än senaste ubuntu är den helt död.

Gäller båda: Att köra två skärmar är inte lätt och man får ofta ställa in dem igen då drivrutinen "glömmer" (snarare skiter) i en skärm då och då (inte alltid samma).