Gigabyte Sumo Power Silver certifieras med 80 Plus Silver

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte Sumo Power Silver certifieras med 80 Plus Silver

Komponenttillverkaren Gigabyte laddar upp med två kraftfulla nätdelar i serien Sumo Power Silver.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Varför så stora och ändå bara silver ? faserna antar jag, men ärligt onödigt stort

Permalänk
Medlem

Det måste vara fel, på 50 % ligger ju den högsta verkningsgraden, inte den lägsta. Valde dock att inte lämna in en "rätta artikeln" för jag vet inte vilka som är de korrekta värdena.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Piece of Cake:

Det måste vara fel, på 50 % ligger ju den högsta verkningsgraden, inte den lägsta. Valde dock att inte lämna in en "rätta artikeln" för jag vet inte vilka som är de korrekta värdena.

Det är väl rätt som det står nu?

Någon som vet vem tillverkaren av dessa är?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är väl rätt som det står nu?

Någon som vet vem tillverkaren av dessa är?

Standardlistan är inte uppdaterad med SUMO nätaggen tyvärr. Men annars bra lista;
http://whirlpool.net.au/wiki/psu_manufacturers

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fluf:

Standardlistan är inte uppdaterad med SUMO nätaggen tyvärr. Men annars bra lista;
http://whirlpool.net.au/wiki/psu_manufacturers

Ah bra tack. Letade precis efter den länken

Hade varit kul att veta vilka som gör dessa dock

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är väl rätt som det står nu?

Någon som vet vem tillverkaren av dessa är?

Ja, nu är det ändrat från 80 till 88.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Varför sätter man inte in en 140mm fläkt när agget endå är så pass stort?

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

En 140mm och att uttagen samt fläktarna ska matcha skulle inte vara för mycket begärt imo.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Varför sätter man inte in en 140mm fläkt när agget endå är så pass stort?

Eftersom 120mm är de allra vanligaste och därav de billigaste, dessutom så behövs de bättre nätaggen ingen större fläkt eftersom de är så energieffektiv, (watten nätagget drar ifrån eluttaget blir inte till mkt spillvärme).

Men 200mm var ju ändå alldeles för långt.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Lite mer komplett lista över tillverkare...http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page541.htm
Jag gissar att det är FSP eller CWT....kanske Acbel Polytech som är tillverkare...:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det var så pass långt, men många 1200W-agg är väl därikring också. Har aldrig gillat lysande fläktar, 120mm är ju lite synd också. Det skall prestera riktigt bra och vara billigt som tusan om jag skall snegla på det nå mera. Och bara silver vill ha platinum

Skrivet av MulleEng:

Eftersom 120mm är de allra vanligaste och därav de billigaste, dessutom så behövs de bättre nätaggen ingen större fläkt eftersom de är så energieffektiv, (watten nätagget drar ifrån eluttaget blir inte till mkt spillvärme).

Men 200mm var ju ändå alldeles för långt.

Jo, iofs, det är ändå 180W som skall bort vid 100%, den lär ju vara allt annat än tyst då. Och ändå 72W vid 50%. Tycker dom kunde kostat på en 140mm-fläkt.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Svårt att gissa tillverkaren när man inte ser insidan, FSP tror jag inte på även om Be-Quiet har storre modeller som är just 80+ Silver och är från FSP, mer åt CWT eller kanske Acbel.

Jag hoppas dom blir prisvärda för lysande fläkt och Sumosize nätdelar går inte alltid hem hos den stora massan.

Permalänk

Jepp du har rätt Fesen....AcBel Polytech är det som gör dem....båda Sumo-aggen.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Jepp du har rätt Fesen....AcBel Polytech är det som gör dem....båda Sumo-aggen.

\o/
Vart fann du den informationen?

Permalänk

[QUOTE="fesen;10720155"]\o/
Vart fann du den informationen?[/QUOTE

Här
http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page541.htm

Jäkligt bra sida....som uppdateras ofta

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Fidel Castro;10722154"]

Skrivet av fesen:

\o/
Vart fann du den informationen?[/QUOTE

Här
http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page541.htm

Jäkligt bra sida....som uppdateras ofta

Haha vad kass jag är, har den sidan i bokmärken men jag var inte tillräckligt noga med läsningen och ja den sidan är bra.

Permalänk
Medlem

Blir det något att ha månntro? Är tillverkaren i stil med Seasonic?

Tänker inte byta PSU hehe men kan vara kul att se hur de kommer prestera

Det sitter en liten strömbrytare vid nätbrytaren - det är nog av/på för fläktljuset

Visa signatur

Corsair AX850 | Asus M4A89TD PRO | AMD Phenom X6 1055T | ATI Firepro V5800 | 4GB Corsair Dominator GT DDR3 | 2WD Black 3gbps, RAID 0 & Hitachi HDD | Iskall och mycket tyst |
Part engineer, part student, part inventor, part crazy and very creative.

Permalänk
Skrivet av Xstreamz:

Blir det något att ha månntro? Är tillverkaren i stil med Seasonic?

Tänker inte byta PSU hehe men kan vara kul att se hur de kommer prestera

Det sitter en liten strömbrytare vid nätbrytaren - det är nog av/på för fläktljuset

Tror du kan läsa denna review...borde tala om hur bra Acbel är....frågan är om Sumo agget är snarlikt detta...

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...

Enda stora skillnaden är att denna är 80 Gold medans Sumoaggen var 80 Silver...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb