Antec introducerar One Hundred

Permalänk
Melding Plague

Antec introducerar One Hundred

Antec fyller på med en ny datorlåda i företagets gamingserie. Modellen döps till One Hundred.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gillar inte något av dom nya chassin antec släpper nu

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem

inte alls imponerad med tanke på priset.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Fult och ser fruktansvärt billig ut, lägg till hög prislapp så nej tack.

Permalänk

Ja, Antec vet iaf hur man bygger simpelt. Det tråkiga är att byggkvalitén inte övertygar heller, gillade mitt gamla P183 men jag kan ju inte påstå att det osade intresse från skaparna.

Permalänk

Nej ni får göra bättre än det här antec.

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Hade varit praktiskt med delad hårddiskrack.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Snyggare än two hundred iallafall.

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

fy fan va fult!!! lite inovation skulle inte skada

Permalänk
Medlem

Antec har haft sina glansdagar med P18*-serien, nu går det bara utför... Deras chassin som släppts den senaste tiden känns bara som ett desperat försök att hålla sig kvar på marknaden.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skum bunker för leksakssoldater på toppen av chassit?

Permalänk
Avstängd

Vart är alla kvalité-chassin som brukades släppas? Känns som det bara släpps budgetchassin nu.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Vart är alla kvalité-chassin som brukades släppas? Känns som det bara släpps budgetchassin nu.

Kollat på Lian-Lis hemsida på senaste ? de släpper nya versioner av sina chassin hela tiden.

Permalänk
Medlem

Hade inte sagt nej till lite mera kvalité men tänkt om chassit hade ett handtag på toppen?
Den perfekta LAN datorn för den med en budget på 6k.

Så man kan ju undra hur Antec tänker nu för tiden...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av x3me00:

Kollat på Lian-Lis hemsida på senaste ? de släpper nya versioner av sina chassin hela tiden.

... Du fattade inte vad jag menade?
Det släpps för få kvalitétschassin nuförtiden.

Fractal Design, Antec, Cooler Master, Silverstone, Bitfenix etc

Du tror det väger upp med att vi har Lian Li?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ser sjysst ut... och den kostar faktiskt bara 558:- med frakt just nu.

Jag har ett Antec Sonata II som jag gärna vill byta ut... visst det är väldigt tyst, men det är varmt som en bastu där inne med endast en fläkt. Vill ha ett chassi med två och med lite mer plats.

Värt att byta till One/Two/Three Hundred (ingen aning om skillnaderna...)? Tänker då inte lägga ut 1500:- på ett chassi (P183).

Permalänk

Riktigt fult! Antar att hela fronten är gjord av plast precis som alla deras andra skräp-chassin som de har pumpat ut de senaste åren.

Permalänk
Medlem

Mycket snyggare än HAF och alla gamingchassin från CM.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Förstår inte meningen, blir ju i samma prisklass som threehundred och twohundred så kommer ju konkurrera inbördes. Hellre en refesh på Threehundred med mer plats bakom moderkortsplåten, hål för kabeldragning samt USB 3.0.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Riktigt fult! Antar att hela fronten är gjord av plast precis som alla deras andra skräp-chassin som de har pumpat ut de senaste åren.

haha hur många chassin idag och senaste 10 åren har haft annat än plast på fronten, dom är inte ens i närheten av antalet med plast.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Jag gillade det faktiskt men prislappen kändes väl hög.
471:- hos Misco är dock ganska trevligt.

Permalänk
Medlem

Känns som dom tappar mer och mer med sina nya chassin, dock har dom väl ett ganska starkt grepp om den marknaden ändå.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Kan nog bli ett av dem chassina inet väljer att slänga i sina grejjer i.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det låter lite som en p12 som pratar? ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Mycket snyggare än HAF och alla gamingchassin från CM.

Vafan säger du detta chassi är så jävla tråkigt och tillockmed en haf kännare som mig kan se att detta chassi är riktigt fult. Asså detta chassi kan man varken klassa som gaming eller stilrent det är ett mellanting FULT eller tråkigt är kanske mer rätt. Och ifall du har detta som gaming chassi kommer dina kompisar skratta så dom dör. CM kvalitet snygga bra prislapp Antec bra prislapp fula (nästan alltid) dålig kylning dålig insida och ja fulaaaaa. valet är klart ifall du har mer pängar väljer du silverstone lite mindre pängar cm

Permalänk
Medlem
Skrivet av neom96:

Vafan säger du detta chassi är så jävla tråkigt och tillockmed en haf kännare som mig kan se att detta chassi är riktigt fult. Asså detta chassi kan man varken klassa som gaming eller stilrent det är ett mellanting FULT eller tråkigt är kanske mer rätt. Och ifall du har detta som gaming chassi kommer dina kompisar skratta så dom dör. CM kvalitet snygga bra prislapp Antec bra prislapp fula (nästan alltid) dålig kylning dålig insida och ja fulaaaaa. valet är klart ifall du har mer pängar väljer du silverstone lite mindre pängar cm

I lol'd...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Skrivet av Leeloo:

I lol'd...

This

Aja, men jag blev också lite fundersam. Jag gillar HAF X dem andra vet jag inget om annat än att dem faktiskt inte är vackra(personlig åsikt), men jag håller faktiskt med om att Antec är tråkiga, men se på lanboy-air ? så dem har ju inte tappat allt så att säga, tror mycket Antec riktar in sig på kvantitet istället för dyra lådor, dem flesta lägger ju trots allt helst pengar på grafikkort och prestanda och sorgligt nog inte ens ofta på t.ex agg och just chassi.

Permalänk
Medlem

Konstigt hur antec kan falla så, P182 har varigt mitt dröm chassi önskar att jag köpt ett medans de fanns att köpa nya. Gillar inte alls 183 eller något av antecs nya för den delen :S

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Konstigt hur antec kan falla så, P182 har varigt mitt dröm chassi önskar att jag köpt ett medans de fanns att köpa nya. Gillar inte alls 183 eller något av antecs nya för den delen :S

Varför gillar du inte P183, pga hålen?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Konstigt hur antec kan falla så, P182 har varigt mitt dröm chassi önskar att jag köpt ett medans de fanns att köpa nya. Gillar inte alls 183 eller något av antecs nya för den delen :S

Antec twelve hundred är väl rätt ok för luftkylning ändå?