Asus lanserar G73SW med Intel Sandy Bridge

Permalänk
Melding Plague

Asus lanserar G73SW med Intel Sandy Bridge

Taiwanesiska Asus fortsätter att bredda sortimentet, den här gången med en Sandy Bridge-baserad laptop riktad mot datorspelare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt, men ja tyckte den kändes lite omotiverat dyr?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Jo, lite dyr var den allt. Men är du först med ngt så kan du sätta priset lite hur du vill

Permalänk
Medlem

Smakar det så kostar det antar jag..
Holic, tänk på att det är gigabitnät, 17" skärm, 1tb hdd, dedikerad grafik, blurayspelare..
Men jo, lite dyrt är det kanske?

Himla trevligt att det börjar komma sandy bridge laptops nu iaf

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk

glöm inte att värsting modelen även klarar att spela upp 3D på sin egen skärm.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Keeper of Traditions

Hur länge kan man egentligen spela och ha den i 90-100% load innan batteriet tar slut? 20 minuter?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Smakar det så kostar det antar jag..
Holic, tänk på att det är gigabitnät, 17" skärm, 1tb hdd, dedikerad grafik, blurayspelare..
Men jo, lite dyrt är det kanske?

Himla trevligt att det börjar komma sandy bridge laptops nu iaf

Mjo klart dom tar ut lite pris när dom är tidiga med tekniken, men är väll inte 1Tb ssd och var inte direkt värsta grafiken med ett 460 kort väl? Ja kan ha misstolkat att det är nått annat kort i värstingen dock.

Övrig utrustning känns inte så märkvärdigt, förutom att bluray kostar endel extra bara den.

Nae, ut med dom dyra nya och låta det svalna lite innan ja köper en bärbar med en SB

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Batteritid?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Skrivet av mini-ryttge:

Batteritid?

ingen

nej, men i idle så kan den nog klara sig ett par timmar, sb ska ju vara strömsnål, och om den dessutom slår över till integrerade grafikkortet så kan du nog klara dig en stund. i furmark däremot ...

Permalänk

En sån här med fusion-teknik?, ska ju tydligen vara ganska snabbt. Men inte en av de energisnåla varianterna, utan en fusion med 6970 och 4core propp skulle vara fint

Permalänk
Medlem

Värmeutveckling/ ljudnivå? :3
Oj låter nästan som något för sweclockers att testa, hinty-li-hint-hint. Eller ni kanske sa det var jobbigt att testa laptopz aja ;D

Permalänk
Medlem

Dyrt? näe bärbara high end modellerna brukar ligga på 20k+ men då har de ssd förståss.
Men jag skulle hellre backa på delar (ex blue ray) och ha ssd disk istället, speciellt på bärbar maskin.

Permalänk
Medlem

Ja, borde inte Sweclockers testa några laptops?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av spel565:

Värmeutveckling/ ljudnivå? :3
Oj låter nästan som något för sweclockers att testa, hinty-li-hint-hint. Eller ni kanske sa det var jobbigt att testa laptopz aja ;D

Tidigare ROG laptoppar med samma kylningssystem och mer energikrävande processorer har varit rimligt tysta i full load. ASUS har tagit i ordentligt med kylningen på dessa så misstänker att denna är tyst och fin med.

<quote>

Smart ventilation
De dubbla bakre fläktutblåsen ser till att kylningen är högeffektiv. Tack vare den effektiva kylfunktionen har G73 en mycket tyst gång.
</quote>

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

hoppas på att få min på måndag, kan säga vad ja tycker om ljudnivån då.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Skrivet av Livingdead4life:

hoppas på att få min på måndag, kan säga vad ja tycker om ljudnivån då.

Beställde du "dyra" modellen?
Då får du gärna berätta om det är 120Hz 3D-skärmen på den, och vad det ingår för tillbehör. I USA tex står det att den levereras med ryggsäck, gamingmus och 3D-glasögon...

Permalänk

Köpte dyra varianten ja, och de gick supersnabbt
den är redan på ingång.

EDIT: har nu fått den! inte startat upp den än dock.
ingen väska med, men 3D-glassögon från Nvidia fick man med!
(beställt från inwarehouse.se, gick riktigt fort även fast det skulle en bra bit norröver)

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Skrivet av Livingdead4life:

har nu fått den! inte startat upp den än dock.
ingen väska med, men 3D-glassögon från Nvidia fick man med!

Fasen vad kul, när du testkört den lite grann får du gärna berätta vad du tycker om 3D-upplevelsen! Jag är också grymt sugen på att beställa en...

OT: Grymt less på att det snikas in på tillbehören i vår del av världen! Allrahelst som man läser att G73:an är så stor så den inte passar i en vanlig 17"-väska.

EDIT: Vad kostar det att byta tangentbord på en amerikansk G73:a?

Permalänk

sitter och gör en backup atm, låter fan inte alls. inte ens dvd-läsaren.
mm ni läste rätt vi får ingen blue-ray läsare heller. liten miss av mig när ja trodde det ingick.

EDIT: @ArcusTangens

är de inte bättre och billigare att köpa väskan separat, än att byta tangenbort.
dessutom om du vill lämna den på garanti behöver du inte skicka den till amerika.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem

Postade bilder här.

http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/9...

Jag håller med om att datorn är tyst som döden. 3Dn är riktigt snygg. Ser typ likadant ut som när jag såg Avatar i 3D. Datorn bootar skitsnabbt tack vare hybrid SSD som kommer med den.

Permalänk
Medlem

Jaja, men ge mig GTX 485M också.

Permalänk
Medlem

Har den USB 3 portar

Permalänk

4 st

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem

Bra pris! Men var hittar jag extrabatterier?? Varken InWarehouse eller Komplett har det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kurt45:

Har den USB 3 portar

Den har en USB 3.0 och tre USB 2.0.

Permalänk
Skrivet av emorling:

Bra pris! Men var hittar jag extrabatterier?? Varken InWarehouse eller Komplett har det.

Reservdelar mm till G73:an
http://www.asusparts.eu/index.php?cPath=67674_73347_158847

Permalänk
Skrivet av Livingdead4life:

@ArcusTangens

är de inte bättre och billigare att köpa väskan separat, än att byta tangenbort.
dessutom om du vill lämna den på garanti behöver du inte skicka den till amerika.

Jag tror ASUS har global service, (läst det här på forat) dvs man kan köpa den i USA och lämna in den i Sverige, dock vet jag inte vad dom skulle säga om man har bytt tangentbordet förstås...