Windows 7 SP1 RTM läcker ut på nätet

Permalänk

språk

Det blir på svenska om du har det installerat

Permalänk
Skrivet av Zeke666Varg:

Det blir på svenska om du har det installerat

Ja, jag såg det nu. Installerat och klart.

Visa signatur

Jag är Alfa och Omega!

Permalänk

Jag har använt ett program tidigare som heter emoticonmadeeasy, som man använder till att backa upp sina anpassade uttryckssymboler i messenger med.
Detta fungerar inte längre efter sp1.

Visa signatur

Jag är Alfa och Omega!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Sunt förnuft vad gäller mjukvara är att uppdatera (på kritiska arbetsplatser i testmiljö innan uppdateringarna rullas ut).

Vilket de flesta om inte alla större arbetsplatser gör!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Vad är fixat? Hittar bara gammal info om detta.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Vad är fixat? Hittar bara gammal info om detta.

Samma sak som dom inbakade uppdateringarna fixar, SP är bara en samling med tidigare uppdateringar.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WarWolf.667:

Samma sak som dom inbakade uppdateringarna fixar, SP är bara en samling med tidigare uppdateringar.

Låter ju lite konstigt, det är alltså ingen mening alls att uppdatera till SP1 om man kört WindowsUpdate?
Det finns ju ingen indikation på att man då verkligen HAR SP1.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Nån som har moddat sitt windows och installerat? Isf, Hur funkade det med imageres.dll m.m? Återställdes dom, eller ligger de moddade kvar?

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Avstängd

Installerade precis sp1 rtm (på win 7 pro svensk) fungerade perfekt att installera.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Skrivet av Nevil:

Nån som har moddat sitt windows och installerat? Isf, Hur funkade det med imageres.dll m.m? Återställdes dom, eller ligger de moddade kvar?

Dom ligger kvar.

Visa signatur

Jag är Alfa och Omega!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Låter ju lite konstigt, det är alltså ingen mening alls att uppdatera till SP1 om man kört WindowsUpdate?
Det finns ju ingen indikation på att man då verkligen HAR SP1.

http://www.ngohq.com/news/18080-windows-7-service-pack-1-nota...
Alla som har Sandy Bridge kan ju kika på den nedersta punkten om AVX.

Visa signatur

Workstation: i7 2600K @ 4.2GHz - Zalman 9900 MAX | MSI P67A-GD65 B3 | Corsair XMS3 1600 (16GB) | MSI GTX 1070 Gaming X | Samsung 860 EVO 1TB | Antec P280 | Corsair HX 850W
Server: Atom C2750 (ASRock C2750D4I) | Kingston 2x8GB 1600 ECC | Intel S3500 160GB | 26TB WD Red | Silverstone DS380 | Silverstone SFX ST45SF-G

Permalänk
Medlem
Skrivet av WarWolf.667:

Samma sak som dom inbakade uppdateringarna fixar, SP är bara en samling med tidigare uppdateringar.

Windows Update levererar bara en bråkdel av de patchar och fixar som finns tillgängliga. I Service Pack 1 finns det 624 hotfix uppdateringar. Dessa uppdateringar finns tillgängliga via Microsoft innan SP1 (inte via WU dock) men tvivlar på att någon tar sig tiden att tanka ner och installera allihopa. Plus då förbättringar som RemoteFX, etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfa-Omega:

Dom ligger kvar.

Ok.. Tackar..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk

Installerat på W7 Ultimate 64-bit och allt flyter på finfint, precis som innan.
Det enda märkbara är kortare laddningstider i explorer, thumbnails laddas snabbare etc. Men kanske bara är placebo, vad vet jag.

Permalänk

Jag har försökt att googla på remotefx och sett några videos på youtube med presentationer men jag fattar ingenting. :s

Kan någon förklara vilken nytta jag kan ha av det?

Visa signatur

Jag är Alfa och Omega!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Håll er till ämnet och börja inteklaga på varandras google-kunskaper.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Ända bugget jag märkt i Win 7 hittills, eller som jag tänk på är att om man har en youtubefilm spelades i sin webläsare, och sen minimerar fönstret ner till startmenyn, så är själv afilmen upp och ned om man håller musen över ikonen och får upp miniatyrbilden på fönstret.

Ser dem till att fixa de så är jag nöjd, haha:P Men vore självklart kul med snabbare laddningstider och annat mysigt!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikbergkvist:

Installerat på W7 Ultimate 64-bit och allt flyter på finfint, precis som innan.
Det enda märkbara är kortare laddningstider i explorer, thumbnails laddas snabbare etc. Men kanske bara är placebo, vad vet jag.

Jag upplever en liknande effekt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av slobodan87:

Ända bugget jag märkt i Win 7 hittills, eller som jag tänk på är att om man har en youtubefilm spelades i sin webläsare, och sen minimerar fönstret ner till startmenyn, så är själv afilmen upp och ned om man håller musen över ikonen och får upp miniatyrbilden på fönstret.

Det är ett lokalt problem på din dator.

Ditt beskrivna fenomen inträffar inte på min dator vare sig i chrome eller i IE8.

Jag testade efter din post.

Visa signatur

Jag är Alfa och Omega!

Permalänk

Winsat formal har slutat fungera efter sp1.
Någon som kan bekräfta detta?

Visa signatur

Jag är Alfa och Omega!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Windows Update levererar bara en bråkdel av de patchar och fixar som finns tillgängliga. I Service Pack 1 finns det 624 hotfix uppdateringar. Dessa uppdateringar finns tillgängliga via Microsoft innan SP1 (inte via WU dock) men tvivlar på att någon tar sig tiden att tanka ner och installera allihopa. Plus då förbättringar som RemoteFX, etc.

Skulle kanske varit lite med tydlig, menade givetvis de inbakade KB-uppdateringarna som ligger i servicepacket. Men precis som du säger så levererar WU inte alla dessa uppdateringar.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfa-Omega:

Winsat formal har slutat fungera efter sp1.
Någon som kan bekräfta detta?

http://img375.imageshack.us/img375/8521/winsat.png

Terve!
Fick samma problem ,men fick det och fungera efter lite trixande.
Gå till C:\Windows\Performance\WinSAT döp om "winsat.log" till "winsatold.log"
Gå till mappen C:\Windows\Performance\WinSAT\DataStore gör en mapp tex."old"
Klipp ut alla filer som slutar med "*.XML" klistra in dom i mappen "old"
Starta om datorn.
Gå till "prestandainformation och verktyg" klicka på "utvärdera"
Du får en liten "kassifierings bild" inte den stora som tidigare.
Lycka till!

/Wesman

Visa signatur

Milk is life

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tips för er som installerar är att ta bort alla bakup-filer efteråt.. Ger tillbaka ett par gigabyte hårddiskutrymme.
http://www.sevenforums.com/tutorials/122262-windows-7-sp1-dis...

1. Starta "cmd" som administratör.
2. Kör kommandot "dism /online /cleanup-image /spsuperseded".
3. Låt den gå tills "The Operation completed successfully" visas.

OBS! Efter ovanstående manöver går det inte längre att avinstallera SP1, den blir permanent. Ger dock 1-2 GB extra utrymme, i mitt fall hela 2,4 GB.

Terve!
Funkade klockrent för mig!
Fick 3GB extra ledigt på disken.

/Wesman

Visa signatur

Milk is life

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesman:

Terve!
Funkade klockrent för mig!
Fick 3GB extra ledigt på disken.

/Wesman

Terve igen!
Glömde säga att man kan ju tömma windows update cache mappen eller vad det heter.
Skriv "%windir%\SoftwareDistribution\" i kör fältet utan citat" "
Gå till "download" mappen töm allt där inne.
Gå till "datastore" mappen töm allt där inne.
Fick ca.1GB extra ledigt på disken.

/Wesman

Visa signatur

Milk is life

Permalänk
Skrivet av Alfa-Omega:

Det är ett lokalt problem på din dator.

Ditt beskrivna fenomen inträffar inte på min dator vare sig i chrome eller i IE8.

Jag testade efter din post.

Ledsen! Märkte nu att de bara inträffar i safari.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

mja fint när man ska installera om win 7, Meeen det behövs ju aldrig, aldrig varit med om en installation som håller datorn snabb o fin efter över ett halvår. det är dessutom förinstallerad på hp tro det eller ej, dock med avinstallation av skit.

denna sp kan vänta till microsoft känner det lämpligt, det är ju inte så att man känner behov av prestandaboost

Permalänk

Jag väntar nog på den officiella releasen. Man vet aldrig.

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Medlem

Finns det något releasedatum för den officiella SP1 ???

Visa signatur

Mina referenser: http://rec.elmor.se/review.php?user=338
Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD7 v2.0 Intel Core i7 980X,
Gigabyte GA-X58A-UD5 v2.0 Intel Core i7 970X,
Gigabyte GA-X58A-UD5 v1.0 + MSI Big Bang-XPower

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisseH2:

Finns det något releasedatum för den officiella SP1 ???

Första halvan av 2011 för svenska versionen är det enda jag sett.

Permalänk
Medlem

MS brukar inte ge officiella datum utan det är klart när det är klart.
Dock tippar jag på första kvartalet

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415