Nvidia rullar ut Geforce 266.58 WHQL

Permalänk

Jag upplevde frekvent återkommande problem med mitt ENGTX470 att skicka signal till skärmen, lite då och då tappades helt enkelt signalen och omstart var nödvändig; jävligt tråkigt att man vart tvungen att gå tillbaka till version 260

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intrepidus:

(text.) Förstå att Volvo som skryter om sina uppdateringar som sker i bilarna att dem blir mer miljövänliga, släpper ut mindre bränsle. Ops, råkade bli fel av en av ca 50 olika system och bromsarna inte fungerar som dem skall. Extremt allvarligt, samt att allt är relativt. Det ska fungera punkt slut. Annars kan det lika bra skita i att släppa någonting. Varför inte släppa varannan månad med mer kvalitets kontroll ect?

typ http://www.youtube.com/watch?v=m6ZwS9izm4E http://www.youtube.com/watch?v=lcJ9xgBZJdI&feature=related ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Nä det är sant, har ju bara gjorts ett par hundra tusen test senaste månaden.

Jag låter det vara osagt hur många gånger 3DMark 11 körts igenom den senaste månaden och hur många personer det egentligen innefattar, men man kanske får lite perspektiv när man jämför med world of warcraft som är en av speltitlarna och hur mycket tid endast en spelare sitter per månad med ett sådant spel jämfört med en person som kör ett par tester i 3dmark.

Säger inte att det är oviktigt att fixa, bara att det inte är helt omöjligt att nvidia har en prioriteringslista.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Skrivet av Crafting:

inge white screens eller liknande när man spelat BFBC2 ett tag?

Inge problem efter ett par timmar spelande...:)

Visa signatur

Quad core @ 3,4 : Gtx-570 : Lian li PC-A05N (sämsta köp jag gjort)

Permalänk
Avstängd

Har dom senaste drivrutinerna ,får 35758 i 3DMark Vantage.
SLI är inte vara akitiverad i denna Bench, den kan inte vara det..

Kommer inte testa det igen förrän dom fixat buggar, och stöd för SLI och att programet fattar vad jag har i Sign.
Testar för det är kul ,och se vad som händer om man höjer lite här och där på klocken.

Fungerar dock bra i spel och andra bench program med mina drivisar och komponenter.

Visa signatur

i7 950 4.0Ghz - Rampage III Extreme - Corsair Dominator-GT 6Gb DDR3 1744Mhz + Fan - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - CorsAir H70 2st Scythe Ultra Kaze Fan - SLI 2 Gigabyte GeForce GTX 460 1GB - CorsAir Force SSD 60GB - Samsung F1 HD 1.5Tb - Seagate Barracuda 500Gb - USB Disk 500Gb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 1000W - 24 Tum LCD - Windows 7 Pro 64bit - Logitech Z-523 Högtalare - Xbox360 Slim

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Alexander.J.A:

Har dom senaste drivrutinerna ,får 35758 i 3DMark Vantage.
SLI är inte vara akitiverad i denna Bench, den kan inte vara det..

Kommer inte testa det igen förrän dom fixat buggar, och stöd för SLI och att programet fattar vad jag har i Sign.
Testar för det är kul ,och se vad som händer om man höjer lite här och där på klocken.

Fungerar dock bra i spel och andra bench program med mina drivisar och komponenter.

SLI fungerar utmärkt. 3DMark Vantage i Performance som prestandamått är hopplöst föråldrat med CPU som galen flaskhals, testa Extreme eller ännu hellre 3DMark 11.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av _chrille_:

Inge problem efter ett par timmar spelande...:)

underbart, blir och installera denna då. tack så mycket!

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Jag låter det vara osagt hur många gånger 3DMark 11 körts igenom den senaste månaden och hur många personer det egentligen innefattar, men man kanske får lite perspektiv när man jämför med world of warcraft som är en av speltitlarna och hur mycket tid endast en spelare sitter per månad med ett sådant spel jämfört med en person som kör ett par tester i 3dmark.

Säger inte att det är oviktigt att fixa, bara att det inte är helt omöjligt att nvidia har en prioriteringslista.

Jag förstår mycket väl att det finns en prio lista och att wow och en hel hög andra titlar ligger över 3dmark. Men inte fasen kan ett spel som har 5veckor till release ligga över ett av, om inte det största prestandatestet.

Men jag ska sluta gnälla för att sli verkar nu fungera, frågan är bara varför det inte stod med i ändringsloggen? Tippar på att majoriteten av dem som läser ändringsloggarna är prestanda jagande, och att en hel del kör 3dmark.

Kanske skämdes de för att stödet tog sån tid att ordna och försöker sopa det under mattan, vad vet jag.

Permalänk

Jag ser ingen som helst anledning att påstå att Nvidia skulle ha bättre drivrutiner än AMD under Windows. Under Linux däremot är det en helt annan fråga då ingenting AMD släpper verkar fungera som det ska.

Jag körde för mindre än ett år sedan ett HD 4870x2, jag tror inte en endaste drivrutin fungerade dåligt tillsammans med det kortet. Några generationen tidigare körde jag ett xt1950, där fanns det heller inga som helst problem med drivrutinerna.

Däremot från Nvidias sida har jag haft stora problem. Innan mitt 4870x2 använde jag ett 9800 gtx, jag fick gå genom minst fem gamla drivrutiner innan jag hittade någonting som fungerade som det skulle. Innan mitt gtx 580 som jag använder nu, körde jag gtx 470 tri-way sli, det var en eller två av de drivrutinerna som inte fungerade som det skulle. Till mitt nuvarande kort fungerade varken 260.99/262.99/263.09 som det skulle, för att kunna spela 3D vision utan artifakter fick jag sänka grafikkortets klockfrekvenser under referens. Detta har dock fixats i denna drivrutin samt beta 263.35 så nu beter sig 3D vision som det ska.

I övrigt har jag haft ett defekt Radeon grafikkort, men tre defekta Nvidia kort. Att Nvidia skulle leverera bättre kvalitét än AMD gällande varken grafikkort eller drivrutiner är enligt mig skitsnack, med ett undantag för Linux.

Hade det inte varit för att Nvidia har funktioner som AMD ännu inte stödjer bra hade jag troligtvis hellre köpt ett Radeon kort.

Visa signatur

Arch Linux

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johnny Calibanio:

Jag körde för mindre än ett år sedan ett HD 4870x2, jag tror inte en endaste drivrutin fungerade dåligt tillsammans med det kortet. Några generationen tidigare körde jag ett xt1950, där fanns det heller inga som helst problem med drivrutinerna.
.
.
Däremot från Nvidias sida har jag haft stora problem. Innan mitt 4870x2 använde jag ett 9800 gtx, jag fick gå genom minst fem gamla drivrutiner innan jag hittade någonting som fungerade som det skulle. Innan mitt gtx 580 som jag använder nu, körde jag gtx 470 tri-way sli, det var en eller två av de drivrutinerna som inte fungerade som det skulle. Till mitt nuvarande kort fungerade varken 260.99/262.99/263.09 som det skulle, för att kunna spela 3D vision utan artifakter fick jag sänka grafikkortets klockfrekvenser under referens. Detta har dock fixats i denna drivrutin samt beta 263.35 så nu beter sig 3D vision som det ska.

Beror nog på lite annat än bara vilket kort man har. Jag har precis tvärtom, haft nvidia/ati om vartannat sedan TNT2-tiden. När jag var dumsnål och köpte ett 4870x2 för två år sedan höll jag på att få bryt. Kortet i sig var väl inte lika värdelöst som Catalyst, men vilket RAPPEL. Det 580GTX som sitter i nu har inte varit annat än njutning. ATI får komma med vilken pris/prestanda de vill framöver -- aldrig igen ATI.

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk
Medlem

Hur funkar denna med äldre grafikkort?
Har ett 6600GT på Windows 7 32-bit på barnens dator som inte funkar så bra med drivrutinen 260.99 som ju kommer upp när man söker på drivrutiner för 6600GT så jag trodde den versionen var den senaste. Men döm om min förvåning när man kollar "supported products" för den här nya versionen 266.58 som faktiskt också verkar stödja 6600 GT (men man får söka på 500-serien för att få upp den). Men varför kommer då inte denna nya version upp när jag söker på drivrutiner för 6600GT?

Får väl testa hur det funkar när ja kommer hem...

Permalänk
Skrivet av gryzor:

Beror nog på lite annat än bara vilket kort man har. Jag har precis tvärtom, haft nvidia/ati om vartannat sedan TNT2-tiden. När jag var dumsnål och köpte ett 4870x2 för två år sedan höll jag på att få bryt. Kortet i sig var väl inte lika värdelöst som Catalyst, men vilket RAPPEL. Det 580GTX som sitter i nu har inte varit annat än njutning. ATI får komma med vilken pris/prestanda de vill framöver -- aldrig igen ATI.

Ja gtx 580 är verkligen fantastiskt, ser ingen som helst anledning till att skaffa ett grafikkort till. Min poäng däremot är att det är felaktigt att klandra AMD för dåliga drivrutiner i förhållande till nvidia, då även nvidia har problem.

Visa signatur

Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe-:

Nvidia har inte uppdaterat drivrutinerna till sändaren än, finns dock beta drivisar som fungerar med 266.58 http://www.nvidia.com/object/geforce-3d-vision-winvista-win7-...

Tack för tipset, trodde jag redan hade kollat betadrivisar

Edit: Det funkar bra nu.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gryzor:

Beror nog på lite annat än bara vilket kort man har. Jag har precis tvärtom, haft nvidia/ati om vartannat sedan TNT2-tiden. När jag var dumsnål och köpte ett 4870x2 för två år sedan höll jag på att få bryt. Kortet i sig var väl inte lika värdelöst som Catalyst, men vilket RAPPEL. Det 580GTX som sitter i nu har inte varit annat än njutning. ATI får komma med vilken pris/prestanda de vill framöver -- aldrig igen ATI.

VAD är det som är dåligt med amd?? Ingen svara på det, alla skriver bara "det var det värsta jag varit med om", utan att ge någon förklaring.

Allt handlar om vad man är van vid. Har man kört nvidia i 6 år och testar amd så kommer amds drivrutinger verka ologiska och "värdelösa", bara för att man är VAN vid nvidia och inte hittar.

Jag tycker nvidias drivrutiner suger, dels för att de hänger sig ibland = omstart av datorn. Men mest för att jag inte hittar i dem (van vid amd). Det värsta är dock att det inte går att köra over/underscanning av bilden via hdmi 720P. Det fungerade utmärkt på amd...

Permalänk
Skrivet av Defeat^:

VAD är det som är dåligt med amd?? Ingen svara på det, alla skriver bara "det var det värsta jag varit med om", utan att ge någon förklaring.

Allt handlar om vad man är van vid. Har man kört nvidia i 6 år och testar amd så kommer amds drivrutinger verka ologiska och "värdelösa", bara för att man är VAN vid nvidia och inte hittar.

Jag tycker nvidias drivrutiner suger, dels för att de hänger sig ibland = omstart av datorn. Men mest för att jag inte hittar i dem (van vid amd). Det värsta är dock att det inte går att köra over/underscanning av bilden via hdmi 720P. Det fungerade utmärkt på amd...

Jag har gillar inte ATI överhuvudtaget, men det är grundat i min erfarenhet av kort ur 4xxx och 5xxx så det är inget jag håller gentemot dem nya för dem verkar ju faktiskt bra på papper, det jag dock inte gillar med drivrutinerna vilket i min erfarenhet stäcker sig fram till 10.5 nånting är att jag haft ordentliga problem med artefacter i vissa drivers(bara 5970 oklockat) och frysningar med både 4890 och 5970 dock med vissa drivers bara samt att som jag sa om dem äldre korten så upplevde jag ordentlig microstuttering med 5970(bara BFBC2, säkert fixat nu) något jag knappt - inte alls märkt av med 3st 470 i SLI.

Men som sagt så min erfarenhet är gällande sånt som vart, och om man inte kan se på nya saker och överse det som vart så känns det som en förlust för köparen antar jag...... tror jag tappade bort mig lite men jag tror jag håller med dig men ville bara berätta om mina upplevelser med ATI-kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

VAD är det som är dåligt med amd?? Ingen svara på det, alla skriver bara "det var det värsta jag varit med om", utan att ge någon förklaring.

Allt handlar om vad man är van vid. Har man kört nvidia i 6 år och testar amd så kommer amds drivrutinger verka ologiska och "värdelösa", bara för att man är VAN vid nvidia och inte hittar.

Jag tycker nvidias drivrutiner suger, dels för att de hänger sig ibland = omstart av datorn. Men mest för att jag inte hittar i dem (van vid amd). Det värsta är dock att det inte går att köra over/underscanning av bilden via hdmi 720P. Det fungerade utmärkt på amd...

Det är väl från person till person, själv har jag aldrig haft något olösligt problem med någon tillverkare. Blir det något strul så löser man det. För det är ju så att ingen av partena har gjort något som är oanvändbart. Tror man/tycker det så är det nog mest en fråga om okunskap.
Bästa löningen jag hittat är ati_dd med ATT. Kör nvidia nu o det funkar de med.

Permalänk

så betyder detta att jag har äntligen stöd för SLI i starcraft 2 nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Jag har gillar inte ATI överhuvudtaget, men det är grundat i min erfarenhet av kort ur 4xxx och 5xxx så det är inget jag håller gentemot dem nya för dem verkar ju faktiskt bra på papper, det jag dock inte gillar med drivrutinerna vilket i min erfarenhet stäcker sig fram till 10.5 nånting är att jag haft ordentliga problem med artefacter i vissa drivers(bara 5970 oklockat) och frysningar med både 4890 och 5970 dock med vissa drivers bara samt att som jag sa om dem äldre korten så upplevde jag ordentlig microstuttering med 5970(bara BFBC2, säkert fixat nu) något jag knappt - inte alls märkt av med 3st 470 i SLI.

Men som sagt så min erfarenhet är gällande sånt som vart, och om man inte kan se på nya saker och överse det som vart så känns det som en förlust för köparen antar jag...... tror jag tappade bort mig lite men jag tror jag håller med dig men ville bara berätta om mina upplevelser med ATI-kort

Microstuttering beror enligt min erfarenhet på spelen. Körde hd4850 crossfire, och jag fick endast microstuttering i stalker clear sky, vilket är ett "dåligt" och billigt spel, alla andra spel fungerade fint. Angående dina problem så verkar det vara otur, jag har aldrig någonsin haft problem. Eller kanske jag som har tur?;)

Men hade amds drivrutiner varit så dåliga som många påstår så hade amd kursat ganska direkt. Det är några få som har problem, och nvidia fanboys överdriver det med 10000%. Samma som att amd-fanboys överdrev fermis ström och värmeproblem en hel del

Permalänk
Skrivet av Defeat^:

Microstuttering beror enligt min erfarenhet på spelen. Körde hd4850 crossfire, och jag fick endast microstuttering i stalker clear sky, vilket är ett "dåligt" och billigt spel, alla andra spel fungerade fint. Angående dina problem så verkar det vara otur, jag har aldrig någonsin haft problem. Eller kanske jag som har tur?;)

Men hade amds drivrutiner varit så dåliga som många påstår så hade amd kursat ganska direkt. Det är några få som har problem, och nvidia fanboys överdriver det med 10000%. Samma som att amd-fanboys överdrev fermis ström och värmeproblem en hel del

Precis, kul att nån förstår utan att bli extrempissed

Kanske blir AMD i framtiden, dock så beror det väldigt mycket på om det kommer riktigt bra CPU'er iochmed bulldozer då dem säker saknar SLI-stöd på moderkorten, och nu när CFx är så jäkla bra så ser jag inte varför inte AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Hur funkar denna med äldre grafikkort?
Har ett 6600GT på Windows 7 32-bit på barnens dator som inte funkar så bra med drivrutinen 260.99 som ju kommer upp när man söker på drivrutiner för 6600GT så jag trodde den versionen var den senaste. Men döm om min förvåning när man kollar "supported products" för den här nya versionen 266.58 som faktiskt också verkar stödja 6600 GT (men man får söka på 500-serien för att få upp den). Men varför kommer då inte denna nya version upp när jag söker på drivrutiner för 6600GT?

Får väl testa hur det funkar när ja kommer hem...

Det visade sig att 197.45 är nyaste drivrutinen som funkar bra med 6600GT på Win7 32-bit.