Får ett Gigabyte Radeon HD6970 2GB plats i ett Fractal Design Define R3?

Permalänk
Avstängd

Får ett Gigabyte Radeon HD6970 2GB plats i ett Fractal Design Define R3?

Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Undrar samma sak, eller rättare sagt 6950, men vad jag hört är de och 6970 lika långa.

Permalänk
Medlem

Mitt 6950 passar gott och väl in i mitt R3, så det ska inte vara några problem för dig heller!

Permalänk
Medlem

Vad jag vet får ju t.om ett ATI Radeon 5970 får plats i den, så vf skulle inte detta göra det?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk

Ja det passar

Permalänk
Medlem

jag har också ett r3 men jag undrar om en Arctic Cooling Accelero Xtreme 5870 får plats i chassit? då den kylaren är lite längre än ett vanligt 5870.

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem

Ja, ett HD6970 2GB får platts i ett FD R3. Jag använder mig själv av denna kombination. Jag visste detta innan jag köpte kortet då jag kollade upp hur långt kortet var (står i en artikel här på swec) samt hur långa kort som får plats i R3:an (hittas lättast på FDs hemsida).

Mycket nöje.

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Medlem

6950 får plats i ett Cooler Master HAF 912 Plus också (referens, utan att ta bort hårdiskburen) men dåär det fan på millimetrarna. r3 är väll relativt långt?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd

Okey, awesome!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

6950 får plats i ett Cooler Master HAF 912 Plus också (referens, utan att ta bort hårdiskburen) men dåär det fan på millimetrarna. r3 är väll relativt långt?

Jag försökte stoppa i en ASUS HD6950 i HAF 912+ helt omöjligt om man inte ta bort hårddisk buren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av X3XTED:

Jag försökte stoppa i en ASUS HD6950 i HAF 912+ helt omöjligt om man inte ta bort hårddisk buren.

Jag stoppade in ett XFX 6950 i ett HAF 912 +. der som sagt på millimetern att det gick in men när det väl var inne så var det typ 0.5-1cm till godo

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd

Jorå.. Det får plats..