Powercolor Radeon HD 6950 PCS++ överklockas till 880 MHz

Permalänk
Melding Plague

Powercolor Radeon HD 6950 PCS++ överklockas till 880 MHz

TUL Corporation med varumärket Powercolor sätter ett nytt Cayman till världen, denna gång i den överklockade serien PCS.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så AMD kommer inte låsa cayman pro?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

ojoj intressant kort om priset förblir under vad ett 6970 kostar

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Kul att dom döper modellen till 6950, samtidigt som dom klockar den till 6970 klocks samt garanterar att streamprocessorna går att låsa upp. Vore inte det hela lättare om dom sålde den som ett 6970 till längre pris ?=S

Permalänk

Det har väl antagligen bara 6+8pin, därav inget 6970.

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk

Powercolors kort är alltid lika fula.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ManBearPig:

Powercolors kort är alltid lika fula.

Ja, grafikkort har man ju för att titta på xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikrokiwi:

Det har väl antagligen bara 6+8pin, därav inget 6970.

Antagligen 6+6 pin menar du väl. Men prestandan kommer ändå vara densamma när det är upplåst och på samma klocks.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

Antagligen 6+6 pin menar du väl. Men prestandan kommer ändå vara densamma när det är upplåst och på samma klocks.

Exakt, det har ju visat sig gång på gång att dom där extra ström pinsen faktiskt inte brukar ge så mycket extra kräm på frekvenserna, tyvärr

Permalänk

När Techpowerup.com testade ett unlockat 6950 mot 6970 så drog det unlockedade mindre watt än 6970 med samma fps i Furmark. Så ett unlockat 6950 är kanske på alla möjliga sätt ett bättre kort...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Ja, grafikkort har man ju för att titta på xD

Man kan väl ändå tycka att kort är fula?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av rabiesekorre:

Antagligen 6+6 pin menar du väl. Men prestandan kommer ändå vara densamma när det är upplåst och på samma klocks.

Jo, 6+6 såklart. Vad jag menade var att de inte kan sälja det som ett 6970 då, lite svar till Friche.

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

När Techpowerup.com testade ett unlockat 6950 mot 6970 så drog det unlockedade mindre watt än 6970 med samma fps i Furmark. Så ett unlockat 6950 är kanske på alla möjliga sätt ett bättre kort...

Jag gissar att det är på grund av att 6970 ska klara mer än 6950. Den har större strömförsörjning och med största sannolikhet bättre vrmer el. likn., vilket leder till att ett stock 6970 kan klockas högre än ett Unlocket 6950

Rätta mig om jag är ute och cyklar ^^

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Jag gissar att det är på grund av att 6970 ska klara mer än 6950. Den har större strömförsörjning och med största sannolikhet bättre vrmer el. likn., vilket leder till att ett stock 6970 kan klockas högre än ett Unlocket 6950

Rätta mig om jag är ute och cyklar ^^

Du har nog rätt i det, det var min tanke med.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Jag gissar att det är på grund av att 6970 ska klara mer än 6950. Den har större strömförsörjning och med största sannolikhet bättre vrmer el. likn., vilket leder till att ett stock 6970 kan klockas högre än ett Unlocket 6950

Rätta mig om jag är ute och cyklar ^^

I teorin ja men, ta Gigabyte 5870 super OC. Den har två 6-pin och klockar högre än MSI lightning med två 8-pins. Antalet pins känns mer som en peni* förlängare och bidrar mer till ett högre pris än riktig prestanda.

http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/R5870_HD_5870_Lightnin...
http://www.hardocp.com/article/2010/06/14/gigabyte_hd_5870_su...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

I teorin ja men, ta Gigabyte 5870 super OC. Den har två 6-pin och klockar högre än MSI lightning med två 8-pins. Antalet pins känns mer som en peni* förlängare och bidrar mer till ett högre pris än riktig prestanda.

http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/R5870_HD_5870_Lightnin...
http://www.hardocp.com/article/2010/06/14/gigabyte_hd_5870_su...

Sant

Till TS: Det verkar som att din böner blivit hörda: http://www.sweclockers.com/nyhet/13374-gainward-geforce-gtx-5...

Ett GTX580 med 3gb kommer definitivt vara det bästa alternativet ^^

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Lär ju bli ett köp av Hd 6950... Frågan är om man kör XFX eller om det blir Powercolour?! Vad tycker ni, det är väl ingen större skillnad på prestandan?

Permalänk
Skrivet av Doedsmaskinen:

Lär ju bli ett köp av Hd 6950... Frågan är om man kör XFX eller om det blir Powercolour?! Vad tycker ni, det är väl ingen större skillnad på prestandan?

HELGGG!!!!!!!!!!

Visa signatur

hej :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hallonsaft:

HELGGG!!!!!!!!!!

Err....

Permalänk
Skrivet av anon42512:

haha var bara lite uttråkad

Visa signatur

hej :)

Permalänk
Medlem

Röda kretskort takes me back.

*mums*

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Valiumballong:

Röda kretskort takes me back.

*mums*

Nu vill jag bara ha en kylare i genomskinlig röd plast, jag var en av de få som verkligen gillade utseendet på dom.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av hallonsaft:

HELGGG!!!!!!!!!!

haha fy fan vilket random svar

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

var har kortet tagit vägen finns inte att fåtag på någon stans inen vat någonting min kompis lyckades typ få det sista på komplett verkar vara ett riktigt coolt grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av neom96:

var har kortet tagit vägen finns inte att fåtag på någon stans inen vat någonting min kompis lyckades typ få det sista på komplett verkar vara ett riktigt coolt grafikkort

va tusan jag hittade det inte äns på prisjakt med en snabb sökning

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

va tusan jag hittade det inte äns på prisjakt med en snabb sökning

såklart jag har kollat där.... den försvann för någon vecka sedan lite surt dubbel bios garanti på falshning bästa och prisvärdaste grafikkortet just nu om man kan fåtag på det...... Inet visste inget heller de hade bara slutat få in kortet och derför tagit bort det.