Gigabyte Geforce GTX 580, 570 utrustas med Windforce

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte Geforce GTX 580, 570 utrustas med Windforce

Gigabyte tar kylaren Windforce till fler grafikkort, närmare bestämt Nvidias flaggskepp Geforce GTX 580 och GTX 570.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice! Så snygg kylare men så fult med blå pcb..

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

haha snacka om timing, jag som precis beställde ett GTX 580 med Gigabyte -.- ajja, mitt fungerar iaf bättre i SLI med referens kylaren (faktiskt trött på att grafikkortet värmer upp hela lådan så djävulskt mycket ändå)

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Oooh, det där kan det bli, men hur troligt är det att det kommer typ till nästa vecka? Inte alls gissar jag på

Permalänk

Inte SOC ?

Aja, egen PCB så det är ju iaf trevligt

Permalänk
Medlem

Är det ingen av alla dessa specialkylare som använder den "vapor-x"-tekniken som referenskylarna till 580 använder? Vad jag förstått (från reviews av referens-gtx580 och t.ex. sapphires vapor-x-kort) är det ju en grymt smart kylningsteknik.. varför går så många tillverkare ifrån det? Eller använder man samma system men annorlunda "utblås"? Hade ju varit intressant att läsa lite jämförande tester av ljudnivå/värme. Kanske borde googla lite..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygfisk:

Är det ingen av alla dessa specialkylare som använder den "vapor-x"-tekniken som referenskylarna till 580 använder? Vad jag förstått (från reviews av referens-gtx580 och t.ex. sapphires vapor-x-kort) är det ju en grymt smart kylningsteknik.. varför går så många tillverkare ifrån det? Eller använder man samma system men annorlunda "utblås"? Hade ju varit intressant att läsa lite jämförande tester av ljudnivå/värme. Kanske borde googla lite..

Tyvärr inte Hade också själv velat se fler kylare som kör med den tekniken, för väl nöja mig med referens

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk

Det känns omotiverat av någon anledning att köpa ett gtx 580 utan referenskylare. Som många av er tidigare har påpekat finns det varken ångkammare eller utblås ur chassit för fabriksmodeller. Speciellt onödigt känns det då gtx 580 som referens kyler så fruktansvärt bra och tyst.

Visa signatur

Arch Linux

Permalänk
Medlem

Som många andra i förhållande till ljud/temperatur känns det helt omotiverat att smäcka på en ny kylare.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Yes den största ändringen 580 kom med var en extremt bra kylare! Ingen idé alls att köra på nåt annat än referens dvs. om det kostar mera.

Permalänk

Det verkar tyvärr inte som att det går att klocka GTX580 speciellt mycket oavsett kylare. Om man nu inte ändrar volten.
Har just ett Gigabyte-kort. Max tempen är hittills 72grader vilket är sjukt mycket bättre än 400-serien. Blir heller inte varmare av att klockas verkar det som. Har då inte höjt volt.

Permalänk
Medlem

Undra vad temperatur skillnaden är mot referens-kylaren.

Permalänk
Medlem

Längd på den, får den plats i min chassi?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Megacrash:

Undra vad temperatur skillnaden är mot referens-kylaren.

Troligtvis ganska bra med tanke på hur bra de lyckats med sina SOC-kort som dessutom är överklockade 15-20% (!).

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Längd på den, får den plats i min chassi?

Jadu, vad har du för chassi?

Visa signatur

Dator| Intel 2600K@ 4,5 Ghz | ASUS P8P67 EVO B3 | Sapphire HD 7970 3GB | 4tb Raid | 8gb 1600mhz | Samsung Blackrose 24" | BenQ 24" LED XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxfluxx:

Jadu, vad har du för chassi?

custom sak, vet man ungefär hur långt kortet är? ;D

Permalänk
Medlem

Dessa kort är imho helt meningslösa och kommer förmodligen att sälja riktigt dåligt.
SOC variant hade däremot varit något. Det är det som jag tycker är mest intressant
med Gigabyte korten förutom tjockar kopparlager. GPU'er som man vet har testats
hårt och där bara de GPU'er som kan klara högre hastigheter än stock på låga Volt
är intressanta. Det är sådant iallafall jag skulle betala lite extra för.
Ett kort som annars utrustats med bättre kylning är givetvis en fördel men om man
ändå har otur med en dålig GPU så känns det lite som att kasta pärlor åt svin.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.