LG inleder nysatsning på IPS-skärmar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Satakarnak:

120 hz är 3d stöd på Pc
Nevida 3d +120 Hz skärm =60 hz/öga + 60 hz/öga

Bara för det är 120Hz betyder inte det att den har 3D-stöd.

Nevida var en annorlunda felskrivning

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Asså själv har jag en E2360V LED från LG och skillnaden med LED märker man mest i spel med pixlarna iallafall mot min förra LCD BenQ skärm som va lite sämre i skärpan.

Visa signatur

i7 870 @ 4Ghz | Asus Maximus Formula III | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Gainward GTX 480 @ 850/1700 | Corsair H50 | Corsair Force SSD 60GB | Corsair HX 750W | Windows 7 Ultimate 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSprew:

Asså själv har jag en E2360V LED från LG och skillnaden med LED märker man mest i spel med pixlarna iallafall mot min förra LCD BenQ skärm som va lite sämre i skärpan.

Nu vet jag inte vad du försöker säga men LED är bara bakgrundsbelysningen och har inget med pixlarna att göra.

Permalänk
Medlem

Enda skillnaden mellan en LED-bakgrundsbelyst skärm och CCFL-bakgrundsbelyst är väl att LED drar mindre ström? Det är iallafall den uppfattningen jag har fått.

Permalänk
Medlem

Det finns en mängd skillnader mellan LED och CCFL, däremot finns det inget som säger att LED implicerar bättre kvalité.

Generellt brukar man säga att LED brukar ha dessa fördelar:
Lägre strömförbrukning.
Tar mindre plats.
Längre livslängd.

I bärbara har LED en klar fördel men för stationära så är det inte alls säkert att en LED-skärm skulle vara något att föredra (om inte någon/några av de tre punkterna ovan är väldigt viktigt), det beror på de specifika modeller som är av intresse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av echo:

Det finns en mängd skillnader mellan LED och CCFL, däremot finns det inget som säger att LED implicerar bättre kvalité.

Generellt brukar man säga att LED brukar ha dessa fördelar:
Lägre strömförbrukning.
Tar mindre plats.
Längre livslängd.

I bärbara har LED en klar fördel men för stationära så är det inte alls säkert att en LED-skärm skulle vara något att föredra (om inte någon/några av de tre punkterna ovan är väldigt viktigt), det beror på de specifika modeller som är av intresse.

Själv tycker jag LED bakgrundsbelysta skärmar lyser svart oerhört dåligt, även på dyra modeller.

Föredrar LCD, iallafall till stationärt.

Permalänk
Medlem

Fasst det har inget med själva LEDarna att göra. Möjligt om du pratar om backlight bleed och skärmar som bara har belysning på sidorna vilket lätt ger upphov till en ojämn svärta.

Men kontrasten sitter i panelen och inte bakgrundsbelysningen.

Permalänk

16:9 suger snabel

Skrivet av Fire_Ice:

Detta^

Den dagen min skärm går i sönder får jag sluta använda datorn De är idioter hela högen, finns ingen som helst anledning med 16:9 på PC-skärmar.

Det finns ju nya 16:10 skärmar att köpa annars? Lite mindre dramatiskt än att lägga ner datoranvändandet

Permalänk
Skrivet av anon127948:

Sant men det betyder inte ett jävla skvatt om man inte tänkte bara se på film på den och trots vad vissa idioter inom industrin tror så är inte det huvudanvändningsområdet för en PC skärm.

Börjar bli så jävla trött på idiot upplösningar.

för huvudanvändningsområdet är nog 4:3 bäst

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Discokungen
Skrivet av EnNickeMan:

för huvudanvändningsområdet är nog 4:3 bäst

Nja. Det kan jag inte hålla med om. 16:10 är väldigt optimalt tycker jag. Det är lättare att titta åt sidorna än upp och ner. Sen klarar jag verkligen inte av 16:9-skärmar. Det blir för lite utrymme i höjdled. Men min 5:4-skärm är inte helt usel den heller så jag ska väl inte klaga.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Vad trevligt att se från LG. Man får hoppas att LG kommer ut med flera olika skärmar i olika storlekar framöver med andra paneler än t.ex. TN-film då det finns köpare som önskar sig en bättre skärm än just TN-film, av olika skäl.

/Saint25