Permalänk
Medlem

Allt under 5 är en underdrift.
Vackert!!

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Hårdvaruporr 5/5!

Visa signatur

| Intel Core i7 5820K 3,3GHz @ 4,2 GHz |PowerColor Radeon HD6950 PCS++ 2 GB | ASRock X99 Extreme4| G.Skill Ripjaws 4 Red DDR4 PC21300/2666MHz Intel X99 CL15 4x4GB | EVGA SuperNOVA G2 750W |Intel 530 Series SSD 240GB |NZXT Source S340 | Cooler Master Nepton 280L |

Permalänk

Grymt fint!
Vad är det för fläktar du använder ?

Edit: Är det möjligtvis Gelid Wing fläktar? Hade tänkt att använda dem i mitt bygge Riktigt fina fläktar men dock helt okända (alla fall för mig!)
Edit igen: Såg nu på xtremesystems att det var Xigmatek fläktar. Dem var också najs!

Permalänk
Medlem

Nördporr

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Hur grymt som helst, men hur blir värmen med det där grafikkortet?

5/5:)

Visa signatur

- Why AMD?
- Why NOT?

Permalänk
Medlem

Vad är det för blå kabel som ligger i reservoaren?

Felstavning kanske, vet inte hur man stavar till reservoar!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Enaze:

Vad är det för blå kabel som ligger i reservoaren?

Felstavning kanske, vet inte hur man stavar till reservoar!

Sata sleeve. Det är så genialiskt att jag blir mörkrädd och lite ledsen över att jag inte gjorde så först. Nu kommer jag aldrig att kunna göra det.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Galet tight där i Det hindrar det dock inte från att vara oerhört imponerande och stilrent

Visa signatur

Citera om du vill få ett svar!

Permalänk
Medlem

Grymt häftigt bygge!

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Äntligen någon som inte använt sin mobil kamera till att ta fotona med desutom har du känsla för att arangera intresangta bilder med bra skärpa, I'm impressed. öhh... just! bra bygge också men vika bilder......

Permalänk
Medlem

Herrejävlar...
Detta var bland dom snyggaste byggen jag sett, porr på hög nivå som några andra skrev.

Önskar jag hade din talang.
5/5

Permalänk
Hedersmedlem

Det där kräver planering. Skulle själv inte orka pussla för att få plats med grejerna.
Helt klart bra bilder och bygge! Har själv en Canon550D. har dock inget intressant att fota

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk

Ser ju jäkligt bra ut! Du kommer vinna priser med detta!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hur grym som helst.
Men blir nog en hel del jobb om du vill byta någon komponent.

Visa signatur
Permalänk
Casemod-mästare

det här är ett underbart bygge, du bygger det på ett helt häpnadsväckande underbart sätt och sen tar du helt underbara bilder!
5p, lätt!

Visa signatur

i7-980X | 2st Quadro FX4800 | GA-X58A-OC | Vengeance LP 6x 4GB (Tot; 24GB) | HX1000W | Intel 510, 120GB | Intel 520, 240GB | Raid1 2x 1,5TB (Tot; 1,5TB) | Raid5 6x 2TB (Tot; 10TB)
Hemmabyggt skärmställ för 4st 24" skärmar (Galleri) | Solid koppar pot för LN2 (Galleri)

Permalänk
Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av sack:

Pure perfection. Äckligt vacker färg på vattnet, blir mycket intressant att se hur den gör sig i datorn tillsammans med den lila sleeven. Har det samma ton?

Din sleeving är också perfektion. Vad mer finns det att önska än vad du gör med den. Färgvalen, att den inte bara är helt rak.. Ja, det är sånna små detaljer som du lägger märke till som gör ditt arbete någonting alldeles extra. Det du gör höjer standarden på den svenska moddningscenen.

Att du sedan lyckas trycka in inte en, utan två radiatorer och samtidigt behålla den rena känslan är för mig ett under. Det går bara inte. Det kommer att bli enormt spännande att se hur du smyckar denna låda med din PSU.

Jag bygger som du vet i en likadan låda och jag måste säga att jag är tacksam över att jag valt en annan riktning än dig. Det går helt enkelt inte att spela i samma liga som dig och sedan behålla sin värdighet. Tack för att du är en stor inspirationskälla och för att ordet lagom inte existerar i ditt vokabulär! Lycka till med ditt bygge och med den fan-skara du skaffar dig genom att äntligen våga dig ut ur forumet och in i galleriet där du får den publicitet du förtjänar.

/H

Oj, tack så hemskt mycket Hannes!
Nu sitter jag lite i tidskläm men jag får skriva något längre sen.

Du spelar absolut i samma liga, om inte ännu högre upp i division.

Skrivet av LightBlizz:

Grymt fint!
Vad är det för fläktar du använder ?

Edit: Är det möjligtvis Gelid Wing fläktar? Hade tänkt att använda dem i mitt bygge Riktigt fina fläktar men dock helt okända (alla fall för mig!)
Edit igen: Såg nu på xtremesystems att det var Xigmatek fläktar. Dem var också najs!

Yes det är Xigmatek, låter dock rätt mycket och är plastiga men är samtidigt riktigt fina.
Får se hur dessa låter på 5-7v

Skrivet av jayzon:

Hur grymt som helst, men hur blir värmen med det där grafikkortet?

5/5:)

Jag har inte fått mitt GTX460 än, och har aldrig haft datorn igång så än är det för tidigt att säga.

Skrivet av Enaze:

Vad är det för blå kabel som ligger i reservoaren?

Felstavning kanske, vet inte hur man stavar till reservoar!

Det är en bit Satasleeving som Hannes skrev, förutom att vara estetisk så fångar den bubblor och gör det lättare att blöda ur systemet på luft.

Skrivet av CrAcKman:

Det där kräver planering. Skulle själv inte orka pussla för att få plats med grejerna.
Helt klart bra bilder och bygge! Har själv en Canon550D. har dock inget intressant att fota

Bara börja bygga så har du något att fota!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Laine:

Oj, tack så hemskt mycket Hannes!
Nu sitter jag lite i tidskläm men jag får skriva något längre sen.

Du spelar absolut i samma liga, om inte ännu högre upp i division.

Äsch. :3

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Vilket RUGGIGT Snyggt bygge

Permalänk

ruskigt snyggt! bara längtar efter att få se slutresultatet! 5/5

Visa signatur

Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?

-Andy Warhol

Permalänk

Lapin kulta vars kommer du ifrån?// Snyggt bygge

Permalänk
Medlem

helt jävla sjukt bygge

Fan va kul du kommer ha när du ska dra all slang utan kinks haha

Permalänk

du va extrem snyggt gjort

Visa signatur

Mobo:ASUS B85M-E|CPU:Intel I5-4570S|RAM:Corsair CMV4GX3M2A1333C9|GPU:GeForce GTX470 1280MB|GPU2:Virtu MVP: Intel HD4600|

Permalänk
Medlem

Brutalt !

Riktigt coolt och ser verkligen fram mot fortsättnignen !

5/5 rakt av !!

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem

Första galleriet på swec som jag fått rysningar av! 5p

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk
Medlem

Riktigt fett bygge! Snygga bilder med. Lite för mörka och för mycket kontrast bara..

Permalänk
Medlem

Jag hoppas du är reklam/foto-proffs, allt annat vore slöseri!

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

vad heter en sådan som håller kablar när du löder osv du vet vad jag menar, och vart kan man köpa? tacksam för svar, riktigt fint galleri ochsp 10/10 ha de gött:D

Visa signatur

CpuI7 3770k 5Ghz @ 1.44v Mobo ASUS P8P67 WS Revulotion GPU Evga GTX 780 3GB Ram Corsair vengeance 4x4 1600Mhz Chassi Söndersågat Fractal Design XL R2 Kylning D5 med Bitspower modkit/pumptop med en Bitspower rescombo 150mm, EK GTX TITAN XXL, EK Supremecy Acetal, 2st 360mm rads, 19/13.http://valid.x86.fr/u6qyuw

Permalänk

Fyfan vad fina bilder!

Permalänk

Riktigt nice!

En fråga av ren nyfikenhet; vad jobbar du med och vad pluggade du till?