Permalänk

Zepto nox A15 fläkt

Hej alla trevliga människor! Det är så att fläkten till min älskade lilla bärbara Zepto nox a15 är trasig och det låter som jag är ute på havet i en motorbåt när jag sitter med den.

Min stora fråga är om det är möjligt att ersätta den med en annan typ av fläkt, jag kommer infoga en bild så ni kan ta en titt på den, och om det behövs kan jag plocka ut och mäta den.
Jag är själv ingen stjärna på den tekniska biten, men jag har försökt att googla efter ett svar men utan resultat.

Så nu vänder jag mig till er, mina gudar, när det gäller datorer

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Möjligen, om storlek och sånt stämmer, kan de här kanske vara ett alternativ
http://www.conrad.se/?article=998384
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?toc=20907&gclid=...

Edit: en till länk

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

dammrensning och lite symaskinsolja gör susen

Permalänk

har försökt att olja den, men den är trasig:( Tackar för länkarna FoxOne, ska ta o försöka att hitta en som passar:)

Permalänk
Medlem

Säg till om du hittar någon lösning! Jag har precis samma prolem. Köpte en fläkt från Hong Kong som hade samma dimensioner/specs som originalfläkten. Tyvärr hade den en annan kontakt, provade att klippa av sladdarna och sätta dit den gamla kontakten, men det funkade inte.

Borde det inte ligga en hög såna hr fläktar på nåt konkurslager nere i Danmark?

Permalänk

Oj! Nu har jag varit långsam:) Jag hittade en fläkt på Ebay, blev väll 280kr eller så för den...och den var ganska smutsig när den kom. Men efter 1h noggrant handarbete med tops så blev det bra till slut!

Innan jag hittade den på Ebay så hade jag mailat Zepto om råd, men utan svar.... Jag mailade också de som gör fläktarna i Kina har jag för mig att det var och de svarade väldigt snabbt och trevligt:) Men de kunde tyvärr inte heller hjälpa mig eftersom de inte kunde skicka bara en fläkt till mig, de sa att de kunde bara skicka ~100 på en gång eller så, och hänvisade till Ebay och Amazon.

Hoppas det har löst sig för dig!

Permalänk
Medlem

Jag har en massa delar för Zepto Mythos 15 tummare för den som behöver.
Vet hur svårt det kan vara att hitta.
Laptop skärmen på 1680x1050 av Samsung märke, 15 tum
Geforce 9600M GT grafikkort
C2D P8600 processor
DVD-rom
WIFI modul.
4GB DDR3 laptop ram (2x2GB)

Finns i Malmö, men kan skicka om ni betalar frakt.

MVH