Nvidia Geforce GTX 460 lever vidare

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

GTX 460 kommer bli denna generationens 8800/9800GT, kommer finnas kvar länge.

Vad passande att jag ska beställa ett 460 för att byta ut mitt 8800GT idag då lönen tittade in =P

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander.J.A:

Tänkte köpta mitt tredje nu till min Asus Rampage III Exterme.
Den är tänkt för 3 i SLI ,kan köra 4 med.
4 är lite overkill för mig.

Har två redan som ni ser i Sign.
Blir snabbt med 16x + 16 + 16x i mitt system i allfall.

Är mycket nöjd med dom,Gigabyte bygger dom bäst tycker jag.

GTX460 har inte stöd för 3xSLI.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Skrivet av Alexander.J.A:

Tänkte köpta mitt tredje nu till min Asus Rampage III Exterme.
Den är tänkt för 3 i SLI ,kan köra 4 med.
4 är lite overkill för mig.

Har två redan som ni ser i Sign.
Blir snabbt med 16x + 16 + 16x i mitt system i allfall.

Är mycket nöjd med dom,Gigabyte bygger dom bäst tycker jag.

What!?
Kan man köra Tri-Way SLi samt Quad SLi med GTX 460!?

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Håller med om att det är ett mycket bra kort för sitt pris. Gigabytes 1GB OC-version är ju dessutom knappt hörbar. Jag har mycket nytta av CUDA!

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

Duger fint är en underdrift, det presterar till och med bättre (i de tester jag själv har sett) då 16x är helt överflödigt...

lust att länka ett test?

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Skrivet av SilentHarmonic:

What!?
Kan man köra Tri-Way SLi samt Quad SLi med GTX 460!?

Nej. De är bara gjorda för 2-way SLI. GTX 465 eller högre som klarar 3-way.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

8x + 8x duger fint

Du måste ha två st. x16 portar, även om de skulle köras på halva hastigheten (billigaste brädorna har oftast inte det). Så länge du inte är villig att såga bort halva kontakten från grafikkortet för att få den att den passar i en mindre kontakt

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt, tar man bort GTX460 lämnas ett stort hål i serien. GTX560 förväntade nog ingen skulle kosta lika lite som GTX460.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Annars skulle det ju kunna döpa om kortet i vanlig ordning, typ GTX550. Men är väl lite fame i namnet på GTX460 så att man i detta fall verkar behålla det.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gusko:

GTX460 har inte stöd för 3xSLI.

Hej,

Vad har du källan på det?.
Skulle vara instressant eftersom det går.
Konstigt om Asus inte fixat det för nyare kort.
I såna fall får dom komma med ett bios som fixar det.

Multi-GPU Support Support NVIDIA 3-Way SLI™ stöder moderkortet, x16 + x16 + x16.
Sett sämre och äldre grafilkort som kör TRI SLI på mitt moderkort.

Sista porten är på x8, men 3 kort i x16 räcker för mig.

Länk till test ,där kör dom 3st GTX280..

http://vr-zone.com/articles/asus-rampage-ii-extreme-3-way-sli...

Länk och text
Visa signatur

i7 950 4.0Ghz - Rampage III Extreme - Corsair Dominator-GT 6Gb DDR3 1744Mhz + Fan - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - CorsAir H70 2st Scythe Ultra Kaze Fan - SLI 2 Gigabyte GeForce GTX 460 1GB - CorsAir Force SSD 60GB - Samsung F1 HD 1.5Tb - Seagate Barracuda 500Gb - USB Disk 500Gb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 1000W - 24 Tum LCD - Windows 7 Pro 64bit - Logitech Z-523 Högtalare - Xbox360 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander.J.A:

Hej,

Vad har du källan på det?.
Skulle vara intressant eftersom det går.

Multi-GPU Support Support NVIDIA 3-Way SLI™ stöder moderkortet, x16 + x16 + x16.
Sett sämre och äldre grafilkort som kör TRI SLI på mitt moderkort.

Sista porten är på x8, men 3 kort i x16 räcker för mig.

Länk till test ,där kör dom 3st GTX280..

http://vr-zone.com/articles/asus-rampage-ii-extreme-3-way-sli...

Finns bara EN SLI kontakt på GTX 460, tror inte man kan göra en SLI brygga av Silvertejp *BIG SMILE*

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nautilus011:

Finns bara EN SLI kontakt på GTX 460, tror inte man kan göra en SLI brygga av Silvertejp *BIG SMILE*

Så här ser min brygga ut om ni kollar grafikkorten på bilden, för TRI SLI.
För SLI ser den likadan som för Crossfire.

Min TRI SLI som ser ut som ett liten krestskort ligger bland mina grejer,och den ser exakt ut som på bilden.

Har mailat Asus om detta, BIG FAIL av dom som Asus får fixa.
Om det nu inte går,men det borde gå.
Fattar inte varför om det inte fungerar ,samt att det är byggt för TRI SLI och man får med en special brygga (se bild).

Så silver tejp behöver jag nog inte

Tyst det blev..

http://assets.vr-zone.net/6165/Rampage2_Setup_2.JPG

Länk och text.
Visa signatur

i7 950 4.0Ghz - Rampage III Extreme - Corsair Dominator-GT 6Gb DDR3 1744Mhz + Fan - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - CorsAir H70 2st Scythe Ultra Kaze Fan - SLI 2 Gigabyte GeForce GTX 460 1GB - CorsAir Force SSD 60GB - Samsung F1 HD 1.5Tb - Seagate Barracuda 500Gb - USB Disk 500Gb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 1000W - 24 Tum LCD - Windows 7 Pro 64bit - Logitech Z-523 Högtalare - Xbox360 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander.J.A:

Så här ser min brygga ut om ni kollar grafikkorten på bilden, för TRI SLI.
För SLI ser den likadan som för Crossfire.

Min TRI SLI som ser ut som ett liten krestskort ligger bland mina grejer,och den ser exakt ut som på bilden.

Har mailat Asus om detta, BIG FAIL av dom som Asus får fixa.
Om det nu inte går,men det borde gå.
Fattar inte varför om det inte fungerar ,samt att det är byggt för TRI SLI och man får med en special brygga (se bild).

Så silver tejp behöver jag nog inte

Tyst det blev..

http://assets.vr-zone.net/6165/Rampage2_Setup_2.JPG

Det handlar om att det inte är ett entusiast kort. GTX280 hade stöd för TRI SLi för att det var top of the line när det lanserades. GTX460 är snarare medelklass kort och bygger på en bantad GF100 krets. I denna bantning har man även tagit bort stöd för TRI SLi. Nvidia vill helt enkelt att man ska köpa de dyrare grafikkorten för att ha möjlighet att koppla dem i en TRI SLi konfiguration. Vilket kanske känns dumt för oss konsumenter som ser större möjligheter med att koppla ett lite sämre grafikkort med flera stycken, dock skulle det konkurrera med de dyrare modellerna.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av this:

Det handlar om att det inte är ett entusiast kort. GTX280 hade stöd för TRI SLi för att det var top of the line när det lanserades. GTX460 är snarare medelklass kort och bygger på en bantad GF100 krets. I denna bantning har man även tagit bort stöd för TRI SLi. Nvidia vill helt enkelt att man ska köpa de dyrare grafikkorten för att ha möjlighet att koppla dem i en TRI SLi konfiguration. Vilket kanske känns dumt för oss konsumenter som ser större möjligheter med att koppla ett lite sämre grafikkort med flera stycken, dock skulle det konkurrera med de dyrare modellerna.

Tackar för ditt svar ,du räddade 1600kr för mig som var "onödiga".
Asus lurade mig...
Vilket kort rekommenderar du för att bara sköta PhysX?, ett billigare kort räcker väl?.
För det är väl det enda jag kan göra ,för att få lite bättre för prestandran.
Har lagt ut en del och vill inte slänga ut mer än 1600kr tex.

Mvh A

Visa signatur

i7 950 4.0Ghz - Rampage III Extreme - Corsair Dominator-GT 6Gb DDR3 1744Mhz + Fan - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - CorsAir H70 2st Scythe Ultra Kaze Fan - SLI 2 Gigabyte GeForce GTX 460 1GB - CorsAir Force SSD 60GB - Samsung F1 HD 1.5Tb - Seagate Barracuda 500Gb - USB Disk 500Gb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 1000W - 24 Tum LCD - Windows 7 Pro 64bit - Logitech Z-523 Högtalare - Xbox360 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander.J.A:

Tackar för ditt svar ,du räddade 1600kr för mig som var "onödiga".
Asus lurade mig...
Vilket kort rekommenderar du för att bara sköta PhysX?, ett billigare kort räcker väl?.
För det är väl det enda jag kan göra ,för att få lite bättre för prestandran.
Har lagt ut en del och vill inte slänga ut mer än 1600kr tex.

Mvh A

Det stämmer att du kan lägga till ett kort till din setup och dedikera det till PhysX beräkningarna, men jag skulle inte tro att du kommer se några stora prestanda vinster. Eftersom du redan har två kort så borde det räcka för de få PhysX spel som idag finns tillgängliga. Men om du verkligen vill ha ett till kort så skulle jag rekommendera GTS450, ett Fermi kort som ligger bra till i pris också.

Hittade även en tråd som är relevant för dig:
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=197498

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av this:

Det stämmer att du kan lägga till ett kort till din setup och dedikera det till PhysX beräkningarna, men jag skulle inte tro att du kommer se några stora prestanda vinster. Eftersom du redan har två kort så borde det räcka för de få PhysX spel som idag finns tillgängliga. Men om du verkligen vill ha ett till kort så skulle jag rekommendera GTS450, ett Fermi kort som ligger bra till i pris också.

Hittade även en tråd som är relevant för dig:
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=197498

Tackar dig för din tid du lagt på mig.

Kolla här vad Asus säger i ett mail till mig ,enlig dom är det inga problem.
Dom borde varna mig eller säga något ,eller?.
Asus svarar mig på frågan om mitt GTX460 fungerar i TRI SLI...

Hej!

Du är välkommen att höra av dig om du får problem med att använda 3 st kort i SLI.

Best Regards / Med Vänliga Hälsningar,
****
ASUS TMSS Support

Tur att det finns killar och tjejer som vet mer om PC på SweClockers ,än vad Asus egen support gör.

This: Du har kollen och det är jag glad över,jag brukar ha det men är ny på I7 delen.

/A

Edit: Kollade din länk ,mina två kort står på Auto. Så att köpa ett bara för Psyx är relativt onödigt?.

Kollade din länk.
Visa signatur

i7 950 4.0Ghz - Rampage III Extreme - Corsair Dominator-GT 6Gb DDR3 1744Mhz + Fan - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - CorsAir H70 2st Scythe Ultra Kaze Fan - SLI 2 Gigabyte GeForce GTX 460 1GB - CorsAir Force SSD 60GB - Samsung F1 HD 1.5Tb - Seagate Barracuda 500Gb - USB Disk 500Gb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 1000W - 24 Tum LCD - Windows 7 Pro 64bit - Logitech Z-523 Högtalare - Xbox360 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander.J.A:

Tackar dig för din tid du lagt på mig.

Kolla här vad Asus säger i ett mail till mig ,enlig dom är det inga problem.
Dom borde varna mig eller säga något ,eller?.
Asus svarar mig på frågan om mitt GTX460 fungerar i TRI SLI...

Hej!

Du är välkommen att höra av dig om du får problem med att använda 3 st kort i SLI.

Best Regards / Med Vänliga Hälsningar,
****
ASUS TMSS Support

Tur att det finns killar och tjejer som vet mer om PC på SweClockers ,än vad Asus egen support gör.

This: Du har kollen och det är jag glad över,jag brukar ha det men är ny på I7 delen.

/A

Edit: Kollade din länk ,mina två kort står på Auto. Så att köpa ett bara för Psyx är relativt onödigt?.

du får köpa 465 eller 470 om du vill köra 3-way-sli, 465 är väl lika bra och kostar lika mycket ungefär...

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Layon:

du får köpa 465 eller 470 om du vill köra 3-way-sli, 465 är väl lika bra och kostar lika mycket ungefär...

Jo ,det skulle vara jättebra.
Men jag har precis köpt mina två 460.
Så jag får bita i det sura äpplet att jag inte kan köra TRI SLI för dom grr bantat GTX460.

Men samtidigt får jag vara glad över att alla spel kan jag köra på max ,än så länge..

Visa signatur

i7 950 4.0Ghz - Rampage III Extreme - Corsair Dominator-GT 6Gb DDR3 1744Mhz + Fan - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - CorsAir H70 2st Scythe Ultra Kaze Fan - SLI 2 Gigabyte GeForce GTX 460 1GB - CorsAir Force SSD 60GB - Samsung F1 HD 1.5Tb - Seagate Barracuda 500Gb - USB Disk 500Gb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 1000W - 24 Tum LCD - Windows 7 Pro 64bit - Logitech Z-523 Högtalare - Xbox360 Slim