Dreamhack presenterar datum för 2011/2012

Permalänk
Melding Plague

Dreamhack presenterar datum för 2011/2012

Dreamhack förnyar kontraktet med Elmia i Jönköping och släpper datumen för 2011 och 2012.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Var något annat väntat?
Tror det ger en bra inkomst till både Dreamhack och Elmia.
Tycker dom kan skita i alla lasershower dom kör och lägga dom pengarna på andra jippon på DH.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Var något annat väntat?
Tror det ger en bra inkomst till både Dreamhack och Elmia.
Tycker dom kan skita i alla lasershower dom kör och lägga dom pengarna på andra jippon på DH.

Pfft!

Själv tycker jag lasershowerna är ganska viktiga för Dreamhack.

Permalänk
Medlem

Ses där då

För många hardcore och lasernördar i crew för att det ska försvinna kan jag lova dig

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jönköping ligger bra till.
Bra om det stannar kvar på Elmia.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Nu var det fan 3år sedan jag var på DH sist riktigt kul är det, synd att man inte har tid längre.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Ingen laser inget dreamhack!

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Inget "HALLÅ" inget dreamhack menar du väl

Permalänk
Medlem

Blir nog dagspass i år.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk

Har aldrig vart på Dreamhack, men jag har funderat på att åka dit varje gång det är men blir aldrig av...

Permalänk
Medlem

För mig blir de dhw11 missade 10an annars har jag varit där 08-09 med så grymt jävla kul och som nån sa, ingen laser inget dreamhack! Är väldigt viktigt med dom showerna för mig

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Har aldrig vart på Dreamhack, men jag har funderat på att åka dit varje gång det är men blir aldrig av...

Samma här. Men i år då j*vlar! (Hoppas jag )

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Dh gbg?
haha måste fan boka till summer också :3

Permalänk
Medlem

Inga fjortisar och små barn = riktigt dh.

TAGGARÅÅÅ

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Inga fjortisar och små barn = riktigt dh.

TAGGARÅÅÅ

Sant, men utan fjortisar och småbarn så kommer DH förlora en stor del av sina besökare :/
Vilket betyder färre DH i längden, så det är ett nödvändigt ont. Även om dom är jävligt störande!

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle vara skoj att testa på det någon gång under sin livstid, men jag är rädd att jag skulle öka medelåldern med några år. Att jag skulle känna mig gammal bland alla tonåringar och det enbart spelas barnspel såsom WOW..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Skulle vara skoj att testa på det någon gång under sin livstid, men jag är rädd att jag skulle öka medelåldern med några år. Att jag skulle känna mig gammal bland alla tonåringar och det enbart spelas barnspel såsom WOW..

Vi är ett gäng som åker varje år och drar upp medel åldern med
Fast vi åker bara vinter.

För ca 3 år sedan använde dom inte laser på dreamhack och det funka lika bra då.
Skulle dom skippa lasern skulle dom kunna sänka priset på biljetten

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Vad är dessa laser shower folk pratar om? Såg inget sånt när jag var där mellan 04 och 07, så det tror jag att man klarar sig utan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Sant, men utan fjortisar och småbarn så kommer DH förlora en stor del av sina besökare :/
Vilket betyder färre DH i längden, så det är ett nödvändigt ont. Även om dom är jävligt störande!

Dom skulle inte ta bort winter och summer, men dom skulle ta bort konserter osv.

Och vad är det för larv, tror ni laserprojektorerna är det dyraste DreamHack har? Noterade ni dom sjukt stora banderollerna som det stod Intel på? Intel stod för ALLT som hade med scenen att göra i wintras så det kostade inte DH ett dugg. N1 va? Därför hade dom sjukt många bra konserter som SMK m.m. Det dyraste är antagligen elen och Elmia i allmänhet. Internet får dom närmast gratis med tanke på all reklam som Telia får visa. Så priset på biljetterna kommer inte sjunka om man tar bort något som gör att man blir ännu mera taggda för eventet.

Något som kostar pengar också är ju rövh*len Familjen Ohlén som bara ska tjäna så mycket pengar som möjligt på dreamhack. Därför ska vi hoppas att David Garpenståhl lyckas kicka ut Ohlén från DH. Läs mer här: http://www.fragbite.se/?articleID=455 om det. Och det är en riktigt bra artikel för att vara från FragBite.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Dom skulle inte ta bort winter och summer, men dom skulle ta bort konserter osv.

Och vad är det för larv, tror ni laserprojektorerna är det dyraste DreamHack har? Noterade ni dom sjukt stora banderollerna som det stod Intel på? Intel stod för ALLT som hade med scenen att göra i wintras så det kostade inte DH ett dugg. N1 va? Därför hade dom sjukt många bra konserter som SMK m.m. Det dyraste är antagligen elen och Elmia i allmänhet. Internet får dom närmast gratis med tanke på all reklam som Telia får visa. Så priset på biljetterna kommer inte sjunka om man tar bort något som gör att man blir ännu mera taggda för eventet.

Något som kostar pengar också är ju rövh*len Familjen Ohlén som bara ska tjäna så mycket pengar som möjligt på dreamhack. Därför ska vi hoppas att David Garpenståhl lyckas kicka ut Ohlén från DH. Läs mer här: http://www.fragbite.se/?articleID=455 om det. Och det är en riktigt bra artikel för att vara från FragBite.

Kan bara instämma med den artikel du som länkade. Kan inte förstå hur Ohlén tänkte när han sparka Garpenståhl

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Har varit på två DH hittills och det blir helt klart fler. Laser, konserter, etc. är ju mycket av det som skiljer DH från ett vanligt LAN.

HALLÅ!??!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Och det är en riktigt bra artikel för att vara från FragBite.

Heh, enda jag direkt stör mig på är deras källhänvisningar.

"Källorna till denna artikel är domstolshandlingar från ett av målen (om konkurrensförhindran av Garpenståhl) och samtal med de inblandade parterna, samt diverse nyhetsartiklar och andra typer av källor.

Jag vill gärna veta var man kan läsa mer Gärna deras källor

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Kan bara instämma med den artikel du som länkade. Kan inte förstå hur Ohlén tänkte när han sparka Garpenståhl

Kul att ni kommenterar när ni bara vet ena sidan historien.

Skrivet av Mordarosten:

Något som kostar pengar också är ju rövh*len Familjen Ohlén som bara ska tjäna så mycket pengar som möjligt på dreamhack. Därför ska vi hoppas att David Garpenståhl lyckas kicka ut Ohlén från DH. Läs mer här: http://www.fragbite.se/?articleID=455 om det. Och det är en riktigt bra artikel för att vara från FragBite.

Ta reda på mer info innan du säger nått.

Fragebite artikeln är inget annat än ett cry/beställnings jobb.
Mer subjektiv artikel får man leta efter.

Skrivet av Jine:

Heh, enda jag direkt stör mig på är deras källhänvisningar.

"Källorna till denna artikel är domstolshandlingar från ett av målen (om konkurrensförhindran av Garpenståhl) och samtal med de inblandade parterna, samt diverse nyhetsartiklar och andra typer av källor.

Jag vill gärna veta var man kan läsa mer Gärna deras källor

Huvudkällan var nog David.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Har aldrig vart på Dreamhack, men jag har funderat på att åka dit varje gång det är men blir aldrig av...

Precis, samma här... Har en massa polare som inte häller varit där. Men i sommar ska vi åka iaf

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Skulle vara skoj att testa på det någon gång under sin livstid, men jag är rädd att jag skulle öka medelåldern med några år. Att jag skulle känna mig gammal bland alla tonåringar och det enbart spelas barnspel såsom WOW..

Haha se där inte bara jag som drar mig för WOW.

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |