Geforce GTX 590 får dubbla GF110 och 1 024 CUDA-kärnor

Permalänk
Medlem

PCI-E limit som det snackas om hit och dit.. vad är det? 300w. Men vad har man strömkontakterna till då om PCI-E porten redan levererar?
Jag menar.. Varför höjjer dom inte standarden så slipper man kabeldragning. Jag förstår inte alls vad som menas med 300W gräns.

Drar grafikkorten både från PCI-E och strömkontakterna? isåfall är det bara att fixa så den ligger på 280W PCI-E och resten från kontakterna.

Don get it =/

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk

Sweet, den här skulle man haft och folda med

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

PCI-E limit som det snackas om hit och dit.. vad är det? 300w. Men vad har man strömkontakterna till då om PCI-E porten redan levererar?
Jag menar.. Varför höjjer dom inte standarden så slipper man kabeldragning. Jag förstår inte alls vad som menas med 300W gräns.

Drar grafikkorten både från PCI-E och strömkontakterna? isåfall är det bara att fixa så den ligger på 280W PCI-E och resten från kontakterna.

Don get it =/

PCI-porten ger 75w, resten kommer från strömsladdarna. Däremot är 300w max för vad som får kallas för PCIe 2.0. Drar kortet mer kan det inte kallas för PCIe, och det lämnar en hel del problem för tillverkaren som de helst vill undvika. Därför ser vi inga kort från AMD och Nvidia som spränger standarden för PCIe 2.0.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Hoppas det, man vill ju inte vara handikappad till nerklockade GPU'er och plötsligt märka att det inte ens går att få upp dem

Correction: få upp den. E-penisen alltså. Jobbigt att sitta där med GTX590 SLI som klockar ned sig... avtändning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Correction: få upp den. E-penisen alltså. Jobbigt att sitta där med GTX590 SLI som klockar ned sig... avtändning!

Det som först ploppade upp i skallen när jag läste detta va hk-roboten i kotor, som för övrigt alltid spammade ut meatbag :S

Permalänk

Tänk om - gör rätt... gah.. att de orkar pusha gammal teknologi till domedagen alltså..

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaos_maniac:

Tänk om - gör rätt... gah.. att de orkar pusha gammal teknologi till domedagen alltså..

Hur tänker du nu?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Fiskpinnar:

Hur då? Om inte nätagget eller grafikkortets strömförsörjning inte räcker till så blir det väl bara en direct avstängning? Men jag kanske har fel..

Kan gå riktig illa om man har otur.
Läsa dessa två trådar verkligt givande läsning.
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/975571-grafikkor...
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/968689-oc-580-sl...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

PCI-porten ger 75w, resten kommer från strömsladdarna. Däremot är 300w max för vad som får kallas för PCIe 2.0. Drar kortet mer kan det inte kallas för PCIe, och det lämnar en hel del problem för tillverkaren som de helst vill undvika. Därför ser vi inga kort från AMD och Nvidia som spränger standarden för PCIe 2.0.

Ja, okej! Tack för svaret du.

Men vilka har satt den standarden.. Gissar på EU som alltid lägger sig i

Hehe. Ne men då förstår jag ^^

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Ja, okej! Tack för svaret du.

Men vilka har satt den standarden.. Gissar på EU som alltid lägger sig i

Hehe. Ne men då förstår jag ^^

Ska väl vara Peripheral Component Interconnect Special Interest Group (PCI-SIG) som består av Intel, Microsoft, IBM, AMD, Sun Micro, HP, Broadcom, Agilent Technologies och NVIDIA som har bestämmt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaos_maniac:

Tänk om - gör rätt... gah.. att de orkar pusha gammal teknologi till domedagen alltså..

Och sedan när är GF1xx/Geforce Fermi gammal teknologi?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Glöm din dröm

Glöm din fanboi dröm

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Hur tänker du nu?

Skrivet av Deathdancer:

Och sedan när är GF1xx/Geforce Fermi gammal teknologi?

Bra fråga, tydligen sedan jag började bo under en sten... XD uscha, vad jag skäms - jag verkar ha missat Fermis intåg totalt, trodde i mitt efterblivna sinne att det var ytterligare "upphottning" av Geforce 200-serien - men under nytt namn (så som de höll på för ett tag sedan)... hum.. dags att vakna, nVidia kan utvecklas de med.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Skrivet av RymdSegel:

7950 x2 vet jag satt i Fujiutsu datorer för ett tag sen, så ja det hade de ^^

Om du menar att 7950 hade två GPUer på ett kort så har du fel.

GeForce 7950

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Skrivet av SpammerN^:

Om du menar att 7950 hade två GPUer på ett kort så har du fel.

GeForce 7950
http://www.nvnews.net/previews/geforce_7950_gx2/images/card_1...

Utan att det hade två GPUer fast ett grafikkort. Alltså dubbelmacka, läste lite lite dåligt såg jag nu

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk

ähh inget en vanlig dödlig har råd med ändå

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Avstängd

Geforce GTX 590 och EVGA förbereder Geforce med dubbel-GPU bli nog as cool, ska köpa en

Permalänk
Medlem

"Nyfiken"... man undrar lite hur Nvidia ska tackla strömförbrukningen på kommande GTX 590 korten - blir det kraftigt strypta kort som säljs ut till tilltänkta kunder med möjlighet till stor överklockning, då till hög eller till mycket hög energiförbrukning... ja det är frågan?

/Saint25

Permalänk
Medlem

Med dubbla GPUer, kommer nVidia då äntligen stödja 3 skärmar på samma kort eller kommer man fortfarande vara beroende av att köra SLI för det??