Permalänk
Avstängd

Behöver åsikter ang. flickvän!

Hallå! Funderar över en sak o skulle uppskatta allas åsikter! Gärna tjejer hur ni tycker o tänker om saken.
Min fickvän ringde här om dan och berättade att en kille från hennes jobb hade kysst henne. Killen
kysste henne från ingenstans när hon vände sig om. Hon var alltså helt oförberädd. Nu till min punkt;

Hur förväntar sig/vill tjejen att
man som pojkvän ska hantera en sån här sak? Bli arg och söka upp killen och "ge honom en varning"
eller ska man ta det lugnt o inte överreagera?

Hur vill ni tjejer att era pojkvänner ska agera??

Permalänk

Vad du bör göra är att prata med henne och höra hur det ligger till och hur han beter sig idag. Skäms han så finns det ju ingen mening med att söka upp honom och göra det värre än vad det är, speciellt inte om han arbetar på samma arbete och kanske kommer träffa henne ofta.

Vad hon förväntar sig, är individuellt och det gäller att försöka läsa av vad hon tycker att du ska göra.

*edit*
Annars har vi ju öga för öga tand för tand, vilket innebär att du ska när han är helt oförberedd ge honom en kyss tillbaka.

Nej men man måste tänka efter vad resultatet av det hela blir och det finns 3 faktorer.

1: Hur du känner, skit i denna faktorn. Tänk rationellt istället.
2: Hur ska personen på jobbet få veta att det inte var okej, samt att arbetsmiljön ska bli så bra som möjligt. 3: Liksom att ha ovänner på jobb är inte bra.
Och din fråga vad hon förväntar sig åt dig, vilket kan vara motstridigt mot punkt 2. Vilket kanske du bör påpeka för henne. Men du kanske får hälsa på henne på jobbet, inte prata något alls med honom och han får skämmas. Nu beror det lite på vad han är för någon, i.o.m att han kysser en helt bara sådär, så misstänker jag att han knappt har något samvete. Men han skäms p.g.a. att hans sociala status tog skada.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

frågan är väll om hon fullföljde kyssen eller gav han en rungande utskällning, mitt ex råkade ut för det och den killen vågar knappt gå i närheten av henne.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Jag tycker hela grejen är mellan henne och honom. Det är upp till henne hur hon reagerade och vad hon gjorde. Det ni (du och hon alltså) ska diskutera är hennes eventuella reaktion.

Du har ingenting med honom att göra. Don't hate the player, hate the game. Can't blame a guy for trying etc.

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

Var det min tjej det handlade om skulle jag förstöra hans liv. Anonyma hemsidor som berättar om hans ofredande och andra galenskaper (självklart förskönade historier), självklart skall de skickas runt på hans arbetsplats, vänner, familj med flera. Maskera sidan som ett försök att "hitta andra som fallit offer för denna man som tar det han vill med våld". Se till att tjejen polisanmäler det hela såklart, gärna anonym historia till nån skallertidning med. Sen är det bara att upprepa ifall han skaffar nytt jobb, får flickvän eller andra saker.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Smäll ska han ha oavsett. Det där borde väl kunna klassas som sexuellatrakaserier. Om tjejen inte va med på det kan hon juh ta upp det med sin chef eller dyl.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

Visste han öht att hon har pojkvän?

Permalänk
Medlem

Jag säger en liten blandning av vad tidigare talare sagt...

Är han ångerfull? Be flickvännen ta ett rejält snack med killen.
Inte ångerfulll, utan skrattar och är stolt? Be flickvännen skälla ut honom efter noter.
Inte ångerfull, utan arrogant? Ta upp det med chefen, och hota med anmälning om sexuella trakasserier om han inte bättrar sig och ber om ursäkt.
Försöker/Lyckas med samma konststycke igen? Anmäl för sexuella trakasserier omedelbums.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Känns dock lite skumt om tjejen kommer och gapar på honom sisådär ett par dagar efteråt, jag hade iaf blivit förvånad om det hänt mig

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guru Meditation:

Jag tycker hela grejen är mellan henne och honom. Det är upp till henne hur hon reagerade och vad hon gjorde. Det ni (du och hon alltså) ska diskutera är hennes eventuella reaktion.

Du har ingenting med honom att göra. Don't hate the player, hate the game. Can't blame a guy for trying etc.

Skulle jag också föreslå. Men du bör tycka att killen är ett drägg.

Permalänk

lite svårt att säga.
allt hänger väl på hur HON reagerade,vad hon gjorde när han väl hade kysst henne.
blev hon generad?blev hon arg?skällde hon ut honom?gjorde hon inget och bara gick därifrån?tyckte hon om det och kysste tillbaks?
din reaktion bör ju styras utav hennes reaktion.

chansen är dock liten att hon har ryggrad att kunna berätta hur det egentligen ligger till,så du får nog gå efter det hon berättar.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Tack för alla svar. Mycket blandningar Hon vända snabbt bort huvet o fråga vad han håller på med, och då blev han generad och typ höll åt sig. Enligt vad hon sa. Lite skumt beteende... Jag tror inte hon själv vågar stå upp för sig på det sättet att hon skäller ut honom, därför tänkte jag att hon vill att jag gör det. Hon verkade också rätt besviken när jag inte gjorde så stor grej av det. Men jag ska prata med henne idag, borde jag alltså fråga rakt ut vad hon vill att jag ska göra??

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Knepigt värre.. Visst kan du ju fråga men kanske inte vänta dig ett sådär "jättebra" svar..

Edit: Om nu hennes utsaga stämmer tycker jag det inte är så mkt att göra..

Hon sa nej genom att dra bort huvudet och han skämdes.

Permalänk
Avstängd

Jag vill inte va partypooper men första reaktion va en klassisk bortförklaring från din tjejs sida. Att hon och han kyssts men hon blivit ångerfull och känt sig manad att berätta sin historia med en twist dvs att det var oförberett och hans initiativ. Grövre scenario är tjejer som knullar på en fest och får ångest och säger dom blivit våldtagna till sina killar.

Nu säger jag inte att det är så men ni fattar grejen. Jag skulle scannat av hennes reaktion, hur hon sagt det vad hon sedan sagt till honom. Hade bett sagt till henne att ge mig hans telefonnummer så jag skulle kunna skälla ut han. Säger hon nej vill inte ge ut numret etc etc så skulle jag börja undra lite varför inte? Vill hon skydda honom? Är det något på G? Ni förstår antagligen vart jag vill komma.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Avstängd

var kysste han henne och hände det under arbetstid ?

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag inte bry mig ett skit, jag skulle frågat om hon tyckte att det var obehagligt och om det fanns något jag kunde göra. Tyckte hon inte att det fanns något att göra hade jag ignorerat det.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Avstängd

Intressant inlägg allstar.. blev lite orolig nu att du kan ha rätt. Ska helt klart fråga om hans nummer så fort jag pratar med henne igen. Kommer prata med henne ikväll, då uppdaterar jag om hur det gick.

Gabriel, halva munnen kan man säga. Enligt hur hon berätta så vände hon sig om och han var där med ansiktet, så han var ute efter munnen men träffade kanske halva om du förstår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorion:

Personligen skulle jag inte bry mig ett skit, jag skulle frågat om hon tyckte att det var obehagligt och om det fanns något jag kunde göra. Tyckte hon inte att det fanns något att göra hade jag ignorerat det.

Håller med Gorion, det är inte hela världen. Mitt tips, låt det vara, personligen ser jag detta som en liten skit sak som bara blir värre ju mer man tjafsar om det. Att ringa han och börja hota/ifrågasätta stärker bara din svartsjuka och kommer definitivt göra saken värre.
Menar, han försökte skaffa sig en tjej, det är väl inte olagligt?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pato:

Håller med Gorion, det är inte hela världen. Mitt tips, låt det vara, personligen ser jag detta som en liten skit sak som bara blir värre ju mer man tjafsar om det. Att ringa han och börja hota/ifrågasätta stärker bara din svartsjuka och kommer definitivt göra saken värre.
Menar, han försökte skaffa sig en tjej, det är väl inte olagligt?

Det här handlar inte så mycket om min svartsjuka egentligen, utan mer om att hon känner sig påhoppad, obekväm och inte vet hur hon ska bete sig. Tror inte hon vågar stå upp mot killen heller. Vilket är förståligt för vissa tjejer.
Jag personligen håller med om att det är en skitsak, om det hon säger är helt sant. Men alla har sina åsikter, hon kanske ser det här som en stor grej. Jag får känslan av att en tjej i sånna här situationer skulle uppskatta om hennes pojkvän kunde ta hand om skit åt henne.

Men som Gorion sa så ska jag fråga hur hon känner, och agera därefter.

Permalänk
Musikälskare

Eftersom Sverige är så jämställt så får hon väll reda ut det själv

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det känns som en liten skitsak. Litar du på henne och den historien så fine. Att du tar kontakt med killen för att folk på ett datorforum tycker det känns fel. Vad tycker du själv om händelsen om du åsidolägger alla tankar på vad tjejen kommer tänka om dig? Var dig själv. Är det ingen big deal för dig och du förstår att hon inte varit intresserad etc, så lägg det åt sidan och gå vidare. Är du förbannad på killen och din naturliga reaktion är att slå till honom så gör det.

Skit i vad hon och andra förväntar sig och tycker att du ska göra. Det mer intressanta är som tidigare sagt hennes reaktion och hur hon hanterar det.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Be henne att kyssa killen tillbaka och säga att det från dig.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Men vad fan är det här för tramseri? En person har förflyttat sina läppar till en annan persons läppar. Ingen ligger blödandes och gråtandes i hörnet och jag har väldigt svårt att se varför någon skulle bli så galet emotionellt upprörd över det här. Det finns ingen som helst anledning att göra någonting över huvud taget.

Det är ju helt sjukligt hur vissa här i tråden anser att man borde bete sig. Och trådskapare, är din flickvän så mentalsvag att hon behöver dig, som inte känner igen personen i fråga, för att säga till en person som hon själv känner (åtminstone vagt)? Vad har du egentligen för kvinnosyn? Vill du leva i något slags stenålderssamhälle där män springer runt och slår ner varandra (eller hotar om dito) för att de tittat snett på deras "ägodelar" (deras kvinnor)? Vill din flickvän göra det?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Be henne att kyssa killen tillbaka och säga att det från dig.

Skrivet av Random-person:

Det är ju helt sjukligt hur vissa här i tråden anser att man borde bete sig.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Hon behöver inte göra någon stor grej, hon ska gå fram till honom och säga att det inte är okej och händer det igen så blir det anmälan för trakasserier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Random-person:

Men vad fan är det här för tramseri? En person har förflyttat sina läppar till en annan persons läppar. Ingen ligger blödandes och gråtandes i hörnet och jag har väldigt svårt att se varför någon skulle bli så galet emotionellt upprörd över det här. Det finns ingen som helst anledning att göra någonting över huvud taget.

Det är ju helt sjukligt hur vissa här i tråden anser att man borde bete sig. Och trådskapare, är din flickvän så mentalsvag att hon behöver dig, som inte känner igen personen i fråga, för att säga till en person som hon själv känner (åtminstone vagt)? Vad har du egentligen för kvinnosyn? Vill du leva i något slags stenålderssamhälle där män springer runt och slår ner varandra (eller hotar om dito) för att de tittat snett på deras "ägodelar" (deras kvinnor)? Vill din flickvän göra det?

Agreed! Blir väldigt bak och fram att direkt utgå ifrån att kvinnor vill ha någon slags riddare som står upp och tar deras strid. Det där klarar hon själv alldeles utmärkt, tycker hon det är väldigt jobbigt så kan hon söka stöd och uppmuntran hos dig. All annan konfrontation där du mer eller mindre gör upp med sagd illdådsman är ju bar Fred Flinta.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Random-person:

Men vad fan är det här för tramseri? En person har förflyttat sina läppar till en annan persons läppar. Ingen ligger blödandes och gråtandes i hörnet och jag har väldigt svårt att se varför någon skulle bli så galet emotionellt upprörd över det här. Det finns ingen som helst anledning att göra någonting över huvud taget.

Det är ju helt sjukligt hur vissa här i tråden anser att man borde bete sig. Och trådskapare, är din flickvän så mentalsvag att hon behöver dig, som inte känner igen personen i fråga, för att säga till en person som hon själv känner (åtminstone vagt)? Vad har du egentligen för kvinnosyn? Vill du leva i något slags stenålderssamhälle där män springer runt och slår ner varandra (eller hotar om dito) för att de tittat snett på deras "ägodelar" (deras kvinnor)? Vill din flickvän göra det?

Men snälla nån, råka du skita i gröten imorse?

De behöver inte vara att hon är menaltsvag.
Finns ju ingen som säger att hon förväntar sig att trådskaparen ska titta förbi med baseballträdet och slå skiten ur killen.

Och vad som kan vara är att hon är väldigt förvånad över hans lugna reaktion, att hon själv blev lite ur-balans pågrund av det.
Många som tar steget att säga något sånt här målar upp ett mardröms-scenario i huvudet, och när de blir LÅNGT ifrån vad man tänkt sig så kan man bli lite fundersam.

Snacka med henne, förklara att de inte är något. Litar du på henne så är de ju lugna bullar.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

hon vände ju bort huvudet och frågade vad han höll på med,hon har inte gjort något fel,hon kunde ju inte göra nått i förväg heller om han nu kysste henne när hon vände på huvudet.

du får la prata med henne,fråga henne vad hon vill att du ska göra om hon nu känner att du nu måste göra något eller reagera på ett visst sätt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pato:

han försökte skaffa sig en tjej, det är väl inte olagligt?

haha underligt sätt att skaffa sig en tjej på.
hade jag gjort sådär mot någon tjej på jobbet hade jag nog fått stryk av tjejen + att jag hade blivit anmäld för sexuella trakasserier.
dessutom kan man ju ta reda på om hon har en kille, det är en fördel.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.