Firefox 4 Beta 10 redo för nedladdning

Permalänk
Melding Plague

Firefox 4 Beta 10 redo för nedladdning

Mozilla arbetar med webbläsaren Firefox 4 och släpper nu den tionde betaversionen i ordningen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Firefox har kommit en lång väg sedan jag använda det första gången vid Version 0.5. Kört safari i något år nu men kanske skulle testa räven än en gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av white_rabbit_:

Firefox har kommit en lång väg sedan jag använda det första gången vid Version 0.5. Kört safari i något år nu men kanske skulle testa räven än en gång

Jag tycker bättre om 3an elle chrome

Permalänk
Medlem

Fin fint, men hur många beta versioner ska de behöva komma innan final versionen tro?
10 låter mycket tycker jag.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag tycker bättre om 3an elle chrome

Tänk dig 3an med bättre prestanda en chrome och du har 4an

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk

Fan nu får dom bli klara ju
annars lär de förlora andelar

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Fin fint, men hur många beta versioner ska de behöva komma innan final versionen tro?
10 låter mycket tycker jag.

Det som är planerat i dagsläget är beta 11 -> RC.

Permalänk

Har kört ett antal av beta-versionerna och man börjar ju onekligen längta efter den skarpa versionen, hoppas att den kommer snart! Känns som att dom har hållit på i evigheter med den nu, och Chrome tar mer och mer mark. Hoppas teman/tillägg uppdateras snart också, för nästan ingenting är ju kompatibelt med den senaste versionen, som det ser ut just nu.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Skrivet av Kyroz:

Det som är planerat i dagsläget är beta 11 -> RC.

Eller möjligtvis en beta 12 också om de sista kritiska buggfixarna drar ut på tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Tänk dig 3an med bättre prestanda en chrome och du har 4an

Det är mer interfacet jag tänkte på

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Det är mer interfacet jag tänkte på

Går ju alltid att fixa med plugins.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Fan nu får dom bli klara ju
annars lär de förlora andelar

Firefox 4 FINAL och Intel SSD G3 februari 2011, det är mycket bra som släpps då.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

Hoppas de har fixat så att flash player inte behöver crasha varannan sida man kommer till.
Samma sak händer både på min pc och min mac :/
Det är ju ingen biggie eftersom det bara är att ladda om sidan, men det sänker användarupplevelsen och kan vara jobbigt om man har flash uppe i fler flikar...

Edit: Uppdateringsloopen när man ska kolla sin hotmail är väck nu. Tacka guuuuud!
Edit2: Falskt alarm, loopen verkar komma och gå, lite som den själv känner för :/

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Jobbigt att texten blev mindre/smalare när jag bytte till betan från trean eller vad det nu är. Går det att fixa?
Texten blev liksom lite oskarp tycker jag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Jobbigt att texten blev mindre/smalare när jag bytte till betan från trean eller vad det nu är. Går det att fixa?
Texten blev liksom lite oskarp tycker jag.

Jag hade samma problem när jag testade FF 4 för första gången, tror jag testade Beta 7, eller 8, minns inte.

Iaf så kan man stänga av hårdvaru/GPU-accelerering nånstans i inställningar, men det tog bara bort suddigheten lite, texten var dock fortfarande oskarp på nått sätt. Jag testade även tips om att ändra någon inställning i about:config, men det gjorde inte ett skit. Efter många googlingar var det bara att konstatera att det verkar ska vara så oskarpt, helt enkelt.

Verkar inte vara många som har påpekat detta heller, antingen är folk blinda eller så är det nån annan inställning som är fel.

Någon som vet nått mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Jag hade samma problem när jag testade FF 4 för första gången, tror jag testade Beta 7, eller 8, minns inte.

Iaf så kan man stänga av hårdvaru/GPU-accelerering nånstans i inställningar, men det tog bara bort suddigheten lite, texten var dock fortfarande oskarp på nått sätt. Jag testade även tips om att ändra någon inställning i about:config, men det gjorde inte ett skit. Efter många googlingar var det bara att konstatera att det verkar ska vara så oskarpt, helt enkelt.

Verkar inte vara många som har påpekat detta heller, antingen är folk blinda eller så är det nån annan inställning som är fel.

Någon som vet nått mer?

Jag har hört flera påpeka detta förr. Jag har inte själv haft detta problem när jag har använt 4:an. Men det är väl förmodligen en av de buggar de vill fixa till innan den skarpa versionen släpps.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Jag har testat de olika beta versioner av 4:an sedan i somras. Måste säga att jag gillar Firefox.
Problem med något silverlight plugin har det varit fråga om, där jag tvingats använda det.

Permalänk

fy !vad äckligt!

Permalänk
Medlem

Jag testade Chrome istället, döm av förvåning så är det bättre än denna beta firefox.
Saknar dock noscript...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Jag testade Chrome istället, döm av förvåning så är det bättre än denna beta firefox.
Saknar dock noscript...

Det enda Chrome är bättre på är uppstartningstiden enligt mig. Annars är tilläggen sämre och hårdvaruaccerelationen bristfällig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Det enda Chrome är bättre på är uppstartningstiden enligt mig. Annars är tilläggen sämre och hårdvaruaccerelationen bristfällig.

Jo, saknar ju noscript. Annars finns dom tillägg jag använder. Visst, textarea cache hade kanske varit smidigt någon gång ibland...
Hårdvaruacceleration? Jag har inte märkt av det någonting, finns det i firefox 3?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Får ta och spana in detta

Tur att den rosa färgen inte berodde på FF utan på Ati's drivisar som hade något lustigt men den 'gråa' nyansen på swec.
Bra aprilskämt förövrigt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Firefox 4 FINAL och Intel SSD G3 februari 2011, det är mycket bra som släpps då.

Är G3an "confirmed" för Februari släpp eller är det kvalificerade 'rykten' ?

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Hoppas de har fixat så att flash player inte behöver crasha varannan sida man kommer till.
Samma sak händer både på min pc och min mac :/
Det är ju ingen biggie eftersom det bara är att ladda om sidan, men det sänker användarupplevelsen och kan vara jobbigt om man har flash uppe i fler flikar...

Edit: Uppdateringsloopen när man ska kolla sin hotmail är väck nu. Tacka guuuuud!
Edit2: Falskt alarm, loopen verkar komma och gå, lite som den själv känner för :/

Låter som vi delar samma problem med Hotmailen. Men för mig händer de när man öppnar mailen inte om man bara är inne i inboxen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

får fortfarande upp felmeddelanden när jag är inne på facebook... tebax till 3.6 igen då :S

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

Upplever det som som att den segar ner sig själv ibland... visst, sidorna laddas fort men när man till exempel scrollar i ett spreadsheet dokument på Google Docs så går det riktigt segt. Känns som om den hoppar till oregelbundet i scrollningen helt enkelt.

Även "komplicerade" sidor som Netvibes går otroligt segt att scrolla på. Hade inga av de här problemen när jag testade beta 5 och det går hur bra som helst i FF3. Skumt.

Permalänk
Medlem

Gick över från Firefox till Chrome vid årsskiftet då FF craschade då och då...
Chrome är stabilare, snabbare och har bättre UI. Saknar litet funktioner från Firefox, småsaker här och där.
FF4 verkar ju vara Mozillas efterapning/respons till Chrome, bra med litet konkurens!

Permalänk

Ville bara komma in i denna tråden och säga att jag använder och föredrar Opera 11.

Skitbra.

Hejdå.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av Goodia:

får fortfarande upp felmeddelanden när jag är inne på facebook... tebax till 3.6 igen då :S

It's not a bug...