BEHÖVER HJÄLP MED ATT TA BORT MODERKORT

Permalänk
Medlem

BEHÖVER HJÄLP MED ATT TA BORT MODERKORT

Hej!
Jag håller på att bygga ett chassi och jag ska ta delar från en gammal Dell Dimension 4300.
Är det någon som vet hur man får bort moderkortet? Försökt nu i 2 dagar har inte fått bort det!

Permalänk
Medlem

Ta av skruvarna

Permalänk
Medlem

Föregående säger väl i stort sett allt, men du skulle ju kunna säga vad du har redan gjort?

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogvor:

Föregående säger väl i stort sett allt, men du skulle ju kunna säga vad du har redan gjort?

tagit av skruven sitter bara en skruv :S dragit bak det fungerar inte den där lilla gröna spärren dratt upp den dragit bak fungerade inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D00mbr0s:

Ta av skruvarna

sitter bara en skruv.

Permalänk
Medlem

Dell limmar väl fast moderkortet i chassiet.. -.-

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Dell limmar väl fast moderkortet i chassiet.. -.-

vad ska man göra då ?

Permalänk
Skrivet av Modex:

vad ska man göra då ?

du får gå in bakvägen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av järnnäsan:

du får gå in bakvägen...

hur det nu går till

Permalänk
Medlem

Köpa en ny låda , inte säkert att ett standardmoderkort passar i en märkesdatorlåda.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Moderkortet sitter med någon typ av clips. Minns inte hur man fick bort dem. Men skruva bort hela plåten moderkortet sitter på.

edit: Nej moderkortet passar inte i ett annat chassi och atx/matx moderkort passar inte utan att man tillverkar egna moderkortsdistanser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modex:

vad ska man göra då ?

tja, motorsåg, vinkelslip kanske eller varför inte en kofot? nä vet inte helt, har de limmat fast de är jag osäker på vad du kan göra, är inte där själv så de är ju inte lätt att veta exakt hur de ser ut.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Köpa en ny låda , inte säkert att ett standardmoderkort passar i en märkesdatorlåda.

jag gör ett själv

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds