Permalänk
Medlem

Ipod 4 problem

Tjenare jag har har fått ett as wierd problem med min ipod 4. Igår fick jag slut på batteri på min ipod, så satt jag i laddaren då startade ipoden och sen igår har det varit ett vitt apple märke som lyser på skärmen.Vad är felet jag kan inte stänga av ipoden heller den är jailbreakad om det har ngt med saken o göra.

Tack på förhand

Visa signatur

CPU; 9700k @ 4.9 GHz | GPU; Palit Rtx 2080 GamingPro OC | RAM; Corsair Vengeance 16 GB 3000 MHz

Permalänk

Håll in knappen i mitten + power knappen längst upp. Gör detta i cirka tjugo sekunder.
Kolla om det hjälper, lycka till!

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Skrivet av SilentHarmonic:

Håll in knappen i mitten + power knappen längst upp. Gör detta i cirka tjugo sekunder.
Kolla om det hjälper, lycka till!

Glöm inte att nämna att detta återställa hela iPoden till fabriksinställningar och att allt på den kommer att raderas. Men det kan fungera.

Lycka till!
Lj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Glöm inte att nämna att detta återställa hela iPoden till fabriksinställningar och att allt på den kommer att raderas. Men det kan fungera.

Lycka till!
Lj

Nej, det gör det inte.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Skrivet av Movement:

Nej, det gör det inte.

Jaså inte?

Återställa den återställer den till fabriksinställningar, och därför raderar också all data.
Uppdatera uppdaterar bara mjukvaran och därför INTE raderar datan.
Du har antagligen blandat ihop dessa.

Ha en bra dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Jaså inte?

Återställa den återställer den till fabriksinställningar, och därför raderar också all data.
Uppdatera uppdaterar bara mjukvaran och därför INTE raderar datan.
Du har antagligen blandat ihop dessa.

Ha en bra dag.

Nej, det stämmer inte riktigt heller, dock ej relevant.
Däremot återställer du inte en iPod Touch genom att hålla inne home + power, det kan jag lova dig. Det bara dödar enheten hårt.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Skrivet av Movement:

Nej, det stämmer inte riktigt heller, dock ej relevant.
Däremot återställer du inte en iPod Touch genom att hålla inne home + power, det kan jag lova dig. Det bara dödar enheten hårt.

Jag instämmer. Att hålla in båda knapparna tvingar bara enheten att göra en cold reboot, inget raderas.
Fabriksåterställning görs genom iTunes om jag inte minns fel.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av Ljungan11:

Jaså inte?

Återställa den återställer den till fabriksinställningar, och därför raderar också all data.
Uppdatera uppdaterar bara mjukvaran och därför INTE raderar datan.
Du har antagligen blandat ihop dessa.

Ha en bra dag.

För att ha tvärfel uttalar du dig tämligen självsäkert.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Movement:

Nej, det stämmer inte riktigt heller, dock ej relevant.
Däremot återställer du inte en iPod Touch genom att hålla inne home + power, det kan jag lova dig. Det bara dödar enheten hårt.

Okej, jag må har uttryckt mig aningen "luddigt".

Att hålla nere båda knapparna återställer inte enheten, nej. Men det sätter iEnheten i DFU-läge. Vilket betyder Device Firmware Upgrade, eller återställningsläge...

Skrivet av anton_mjor:

Jag instämmer. Att hålla in båda knapparna tvingar bara enheten att göra en cold reboot, inget raderas.
Fabriksåterställning görs genom iTunes om jag inte minns fel.

...Och för att svara till er båda, så ja, det går att återställa iEnheten via iTunes, men om vi läser här så står det...

DFU Mode
DFU means Device Firmware Update. If a restore using Recovery Mode doesn't work you will want to use DFU Mode as a last resort. When placing your iPhone into DFU Mode it does not load the OS before attempting the restore. Hold the Sleep/Wake and Home buttons for 10 seconds. Just before you would normally see the Apple logo, release the Sleep/Wake button and keep hold the Home button until an iTunes detects an iPhone in recovery mode. NOTE**: This is really tricky to get the timing right it will take a few attempts. If you are in DFU Mode your screen will be black with nothing displayed.

Vilket jag kan tycka indirekt tar bort datan, från iEnheten, men man kan fortfarande komma åt den igenom datorn, ja.

Skrivet av Zack_Ersa:

För att ha tvärfel uttalar du dig tämligen självsäkert.

Okej.

Permalänk
Skrivet av Ljungan11:

Okej, jag må har uttryckt mig aningen "luddigt".

Att hålla nere båda knapparna återställer inte enheten, nej. Men det sätter iEnheten i DFU-läge. Vilket betyder Device Firmware Upgrade, eller återställningsläge...

...Och för att svara till er båda, så ja, det går att återställa iEnheten via iTunes, men om vi läser här så står det...

DFU Mode
DFU means Device Firmware Update. If a restore using Recovery Mode doesn't work you will want to use DFU Mode as a last resort. When placing your iPhone into DFU Mode it does not load the OS before attempting the restore. Hold the Sleep/Wake and Home buttons for 10 seconds. Just before you would normally see the Apple logo, release the Sleep/Wake button and keep hold the Home button until an iTunes detects an iPhone in recovery mode. NOTE**: This is really tricky to get the timing right it will take a few attempts. If you are in DFU Mode your screen will be black with nothing displayed.

Vilket jag kan tycka indirekt tar bort datan, från iEnheten, men man kan fortfarande komma åt den igenom datorn, ja.

Okej.

Att hålla ner båda knapparna gör bara en cold reboot! Däremot om man fortsätter hålla ner dem när äpplet kommer, vilket du aldrig nämnde att du menade, så ställer den sig i återställningsläge, precis som du så fint citerat ovan.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Okej, jag må har uttryckt mig aningen "luddigt".

Att hålla nere båda knapparna återställer inte enheten, nej. Men det sätter iEnheten i DFU-läge. Vilket betyder Device Firmware Upgrade, eller återställningsläge...

...Och för att svara till er båda, så ja, det går att återställa iEnheten via iTunes, men om vi läser här så står det...

DFU Mode
DFU means Device Firmware Update. If a restore using Recovery Mode doesn't work you will want to use DFU Mode as a last resort. When placing your iPhone into DFU Mode it does not load the OS before attempting the restore. Hold the Sleep/Wake and Home buttons for 10 seconds. Just before you would normally see the Apple logo, release the Sleep/Wake button and keep hold the Home button until an iTunes detects an iPhone in recovery mode. NOTE**: This is really tricky to get the timing right it will take a few attempts. If you are in DFU Mode your screen will be black with nothing displayed.

Vilket jag kan tycka indirekt tar bort datan, från iEnheten, men man kan fortfarande komma åt den igenom datorn, ja.

Okej.

Men nej! Fel igen! (Nu har det varit lite väl mycket fel i den här tråden alltså)
Det krävs mer än att bara hålla inne knapparna för att komma in i DFU-läge.
För att komma in i DFU-läge: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1034

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Skrivet av Movement:

Men nej! Fel igen! (Nu har det varit lite väl mycket fel i den här tråden alltså)
Det krävs mer än att bara hålla inne knapparna för att komma in i DFU-läge.
För att komma in i DFU-läge: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1034

Aj satan, nu känner jag mig dum.
Fan.
Tog fel på de två.

Förlåt alla, heh.

Fan vad dum jag känner mig.

Dold text