Crysis 2 Multiplayer Demo kommer till PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Hoppas spelet är bättre än dom tidigare, så man slipper pumpa mag efter mag för att dom ska dö.

1 skott i huvudet räcker. Även på svåraste i de tidigare spelen men du kanske syftar på aliensen ?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av Mipp3:

Näh jag har missat att skriva att jag har två Men då vet jag att det nog är grafikkorten som kommer sätta stopp

Ja, inte lär det ju vara resten av datorn som gör det iaf

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av malici0us:

Ja, inte lär det ju vara resten av datorn som gör det iaf

Nej vi får hoppas att resten av setupen räcker till Köpte dom där grafikkorten pga jag fick dom för en billig peng av en polare Men det blir nog att byta upp sig när plånboken tillåter

Permalänk
Medlem

Hoppas det finns dedicated servers med egna rulesets.

Jag hoppas, men något säger mig att mitt hopp är helt åt vida skogen förgäves...

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Skulle inte crysis 2 vara mindre "extremt" krävande?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Skrivet av mini-ryttge:

Skulle inte crysis 2 vara mindre "extremt" krävande?

Jo, enligt Crytek ska det vara det.....men innan Crysis släpptes ska skulle man ju enligt dem kunna maxa Crysis på en E6600, 2 GB ram och ett 8800GTX, och det vet man ju hur det gick med det

Den som lever får se..

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mipp3:

Kommer min setup klara av detta spelet med bra upplösning utan lagg :/ ?

Ditt kort klarar ju inte dx11 så redan där så innebär det ju att du blir tvungen att ta bort en del ögongodis

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Ditt kort klarar ju inte dx11 så redan där så innebär det ju att du blir tvungen att ta bort en del ögongodis

Jag vet inte om 4870X2 är så mycket ögongodis längre Men jag ska vänta på 6990 och se hur det presterar. Så kanske man införskaffar ett sådant

Permalänk
Skrivet av tjofritz:

Ditt kort klarar ju inte dx11 så redan där så innebär det ju att du blir tvungen att ta bort en del ögongodis

Skulle inte förvåna mig om det kommer ett DX11 hack, precis som det kom ett DX10 hack till XP.

Om det nu går..

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem

2:17 haha

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av malici0us:

Skulle inte förvåna mig om det kommer ett DX11 hack, precis som det kom ett DX10 hack till XP.

Om det nu går..

Detta "hack" funkar ju dock inte eftersom XP har en annan drivrutinsmodell än Vista/7.

OnT: Såg ju ut som något mellan Call of Duty och Halo Reach, vilket enligt mig ser ganska kul ut.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mipp3:

Ja jag menade 1920x1080. Okej, något speciellt som flaskar ? Tex mina grafikkort ?

Radeon 4870 stödjer väl inte ens DX11?

Edit: Såg att någon redan påtalat detta

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Spelet är grymt kul till 360 faktiskt, man behöver bara ge det lite tid. kmr nog vara roligare till pc dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av malici0us:

Skulle inte förvåna mig om det kommer ett DX11 hack, precis som det kom ett DX10 hack till XP.

Om det nu går..

och anledningen till detta var att de grafiska effekterna inte använde dx10 utan bara dx9. Du kan fortfarande inte hacka ett dx9 kort att köra dx10 effekter, det sitter i hårdvaran. Lika lite kan du få ett dx10 kort att utföra samma hårdvarutesselering som ett dx11 kort.

Permalänk
Medlem

hm, så inget ingame benchmark?
köper det förmodligen om det kommer benchmark, annars inte

Permalänk

Hoppas på ett mera optimerat spel än föregångaren

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Bara jag som hellre vill ha ett benchmark än ett multiplayer-demo?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Har spelat demot, galet kul! Älskar när man inte är begränsad av terrängen. Behöver inte springa på trappor för och komma upp, inte springa runt bara för en mur är för hög, bara hoppa över eller upp!
Sen så är osynligheten så sköön när man smyger på folk, dom märker ingenting, inte jag heller för den delen
Men mest gillar jag snabbheten och hoppet. Bara lägga maximum speed, hoppa över motståndaren, bli osynlig och stealth kill bakifrån!

Visa signatur

SG09, 760g, FX8350, H80i, HD7870, 8Gb, 2Tb, 630watt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nivv:

2:17 haha

Ännu ett bra exempel på hur roligt Crysis 2 är!

Visa signatur

Corsair Obsidian 700D || Asus P8P67 Deluxe (v1204) || Intel Core i7-2600k @ 4.0GHz || Corsair H70 || Corsair Vengeance™ 8GB DDR3 1600MHz
XFX Radeon HD6970 (v11.2) || Samsung Spinpoint F3 1TB || LG Bluray BD-RE || Corsair HX 850W || Zalman MFC1 Plus Fan Controller

Permalänk
Medlem

Hoppas att dom denna gång har fixat så att crossfire funkar som det ska. Längtar som fasen tills detta spelet släpps!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av malici0us:

Jo, enligt Crytek ska det vara det.....men innan Crysis släpptes ska skulle man ju enligt dem kunna maxa Crysis på en E6600, 2 GB ram och ett 8800GTX, och det vet man ju hur det gick med det

Den som lever får se..

Nej, dom körde High på deras demos och på E3, inte maxat.. Sluta snacka när du inte vet.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Bara jag som hellre vill ha ett benchmark än ett multiplayer-demo?

Singleplayer + Benchmark = Ja tack

Permalänk
Skrivet av Xaves:

Nej, dom körde High på deras demos och på E3, inte maxat.. Sluta snacka när du inte vet.

Det går att påpeka saker utan att vara dryg. Ändra din attityd.

Det va iaf i en video där Cevat Yerli demonstrerade spelet som han sa att en E6600 och ett 8800GTX skulle räcka för att maxa.

Det är däremot möjligt att spelet kördes i high, men det va iaf vad han sa.

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem

Grymmt tråkigt spel enligt mig och sjukt dåligt optimerat för hårdvara. är rätt lätt att se

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

Grymmt tråkigt spel enligt mig och sjukt dåligt optimerat för hårdvara. är rätt lätt att se

Tycker det är riktigt kul (1:an)

Sen grafiken tycker jag är lite lustig. OM man kollar närmare så är det låg kvalitets polygoner med extrema textures känns lite fusk

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Du vill hällre köpa spelet utan att ens veta om det är nå bra? Okej.

Han kommer ju narturligtvis bara att ladda hem det

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Tycker det är riktigt kul (1:an)

Sen grafiken tycker jag är lite lustig. OM man kollar närmare så är det låg kvalitets polygoner med extrema textures känns lite fusk

Så polygoner har olika kvalitet nu? det var nya rön. Vilka sorts trekanter har hög kvalitet enligt dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Så polygoner har olika kvalitet nu? det var nya rön. Vilka sorts trekanter har hög kvalitet enligt dig?

Du har alltså hört talas om polygon kvalitet i animering?

På ett ungefär hur kantig en "cirkel" är => när den ser ut som en hexagon=>låg kvalitet

alla figurer är uppbygda av x antal trianglar antal trianglar bestämmer kvaliteten

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

det bästa enligt mig med crysis. var deras editor som man kunde göra sjukt mycket i.

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Bra singleplayer
+ Multiplayer
+ Benchmark
+ Editor
= Bra Crysis 2