Antec Kühler H2O 620 släpps officiellt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelander23:

Gud va dåligt att ett seriöst företag med seriösa produkter inte kan göra ordentliga diagram som inte är missvisande

Alla seriösa företag gör "missvisande" diagram. Det är helt normalt att utgå ifrån att en människa är kapabel att förstå diagram.

h70 pumpen med h50 radden?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Pff.. Min prolle går aldrig över 55-60 hur mycket jag än försöker.. CoolIT ALC med 1450rpm GT's i PP config såklart

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelander23:

Gud va dåligt att ett seriöst företag med seriösa produkter inte kan göra ordentliga diagram som inte är missvisande

Edit:
http://img513.imageshack.us/img513/2757/correctz.jpg

Så där borde det se ut

Om man vill utgå från 0 så borde det anges i kelvin i stället. Då skulle båda ligga på drygt 300 grader och staplarna vara betydligt högre. Annars är det ingen skillnad mellan båda presentationerna.

Permalänk
Medlem

inte alls imponerad av dessa sluta system. min kompis som har samma processor som mig (i5 760) och har ungefär samma temps som mig(hans ligger 5 grader över i idle och +-2 grader i stress. och jag har en scythe ninja mini som körs passivt. välventilerat chassi dock.

hade vi haft en 980 så hade ju ninja minin varit golvad. men det är 1% av marknaden

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Tvungen att skriva lite! Asså jag är väl inte mästare på överclockning...men det värkar som många inte kan ett skit helt plötsligt?
Men en 980x som ligger på 4.2 blir vell helt galet varm?? Och jag kan säga att min dator som har en stor jävla Gtx480 under sig plus "lite överklockning" blir också förjävla varm! Endå kan det var en skit produkt men det är inte dåligt resultat! Skulle helst satsa på corsair hydro h60, för den blir man ju kåt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emrik:

inte alls imponerad av dessa sluta system. min kompis som har samma processor som mig (i5 760) och har ungefär samma temps som mig(hans ligger 5 grader över i idle och +-2 grader i stress. och jag har en scythe ninja mini som körs passivt. välventilerat chassi dock.

hade vi haft en 980 så hade ju ninja minin varit golvad. men det är 1% av marknaden

Jag har kört H50 i snart ett år. Jag har inte haft några värmeproblem sedan jag gick över från diverse luftkylare. Det finns luftkylare som presterar bättre, men måste ändå se till hur genomsnittstempen är under flera årstider. När det är 30 grader varm sommardag så är en vattenkylning att föredra.

Permalänk
Skrivet av abki:

Om man vill utgå från 0 så borde det anges i kelvin i stället. Då skulle båda ligga på drygt 300 grader och staplarna vara betydligt högre. Annars är det ingen skillnad mellan båda presentationerna.

Nu använder vi väl ändå inte kelvin i vardagligt tal? Gör dig inte dummare än du är!
Jag, och Antec, utgår självklart självklart från Celsius.

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Avstängd

H50 med 120mm 15db fläkt från Fractal duger fint ! Amd phenom II x4 955 klockad till 3.8ghz ligger på 50c när jag kör black ops & datorn har varit igång under 24h ++. Sen H70 / H60 som gör jobbet ännu bättre. Tyst , kyler bra , kyler mycket bättre än min ninja schyte som jag hade innan.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Axelander23:

Gud va dåligt att ett seriöst företag med seriösa produkter inte kan göra ordentliga diagram som inte är missvisande

Edit:
http://img513.imageshack.us/img513/2757/correctz.jpg

Så där borde det se ut

det enda rättvisande är att visa temperatur utöver rumstemperaturen, så att utgå från 0 grader celsius är också fel enligt mig.

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk

jävlar vilken varm 980! min är knappt 50c load! å då övervoltar ja min gannska rejält!

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Avstängd

ööh jag har två 2000rmp fläktar och utan fläktkontroll blir man galen....och 1700rmp i Idle är inte ok...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelander23:

Nu använder vi väl ändå inte kelvin i vardagligt tal? Gör dig inte dummare än du är!
Jag, och Antec, utgår självklart självklart från Celsius.

Om du tycker så är det inte heller något fel på ordinarie bilden över temperaturer i artikeln, det går att utgå ifrån vilken temperatur som helst.
Vi har några vanliga temperaturskalor som utgår från olika saker men den enda som utgår från nollpunkten är Kelvin.