Inet köper Datorbutiken.com

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

kan stämma, väldigt lulliga gränser där känns det som (inte skyltat). Mölndals energi vet jag ligger ca 1km från inets affär och det ligger i mölndal.
brukar dock inte dela upp det i askim, göteborg och mölndal m.m utan för mej är sisjön sisjön och inget annat

Nästan, lite mer än 3km fågelvägen. Sisjön är inte mölndal men Riskulla (MEnergi) är det absolut.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av multicore:

Komplett sänder också reklam i TV.

Vet inte om det var så vidare bra reklam för Dustin när dom var med i TV, dom var med i Plus.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Måste gå bra för inet för att dom gör detta kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Vet inte om det var så vidare bra reklam för Dustin när dom var med i TV, dom var med i Plus.

Och än värre, dom sponsrade Idol!

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

För er som inte varit med här så länge, i tidernas begynnelse så var Datorbutiken.com ett lika självklart tips som Inet är idag.

I were there too Kilroy!

Visa signatur

Dator: Zalman GT1000|Gigabyte X48-DQ6|C2D E8400@3.6GHz|Gigabyte GeForce GTX 460 SOC 1GB|ASUS Xonar DX|Mushkin 8500 2x2GB|Intel X25-M G2 160GB|2 x WD RE2 320GB|Samsung HD501LJ|Corsair TX750W || Headset: Qpad QH1339 || Skärm : Samsung SyncMaster 2253BW

Permalänk
Medlem

Jag köpte aldrig något från DB efter deras konkurs. Jag tror jag nog kommer undvika Inet också nu.

Permalänk
Medlem

OJ !!!
Tycker det är skitkul att dom köper upp lite.

Har alltid gillat dem och deras sortiment. Det mesta av mina saker är köpta där. Sedan att jag även dragit med min far och flera vänner dit också som nu aldrig vill till någon annan datorbutik .
Tillomed flera av våra härliga spelare hos oss på swerequest.se har också fastnat för dem efter att vi i vårat forum rekomenderat dem. Men då över deras nät butik, vilket jag inte provat själv.

Goo Inet Gooo !

Permalänk

Jag är väl inte helt ofärgad, eftersom jag jobbat med Prodat AB en del dvs företaget bakom domainen datorbutiken.com...den nya ägaren efter den tråkiga konkursen som skedde för ett antal år sedan.

Tycker det är otroligt tråkigt att inte Niklas fortsatte med sin verksamhet, han var otroligt kompetent, och en friskt fläkt i branschen!

Skoj med att Inet tar över "åtaganden och annat" för det visar tydligt på att Niklas lämnade över med flaggan i topp! (ja, gjorde det enklare för konsumenten om dom får problem)
Visste folk vilka otroligt låga marginaler det är i denna branschen, skulle de flesta inte fatta hur man kan hålla på...verkligen inte! Att Inet kör fraktfritt för Sweclockers-medlemmar, är ju otroligt snällt av dom - men dom är affärsmän, och självklart tjänar man på det om man får en kundstock med så många medlemmar.....vilket bara är positivt!

Det enda som är tråkigt är att det blir färre och färre handlare, och smalare och smalare marknad, och en dag finns bara ett fåtal kvar...vilket i mina ögon är synd...

Nåväl, hoppas Inet lyckas bra med detta, och att det går bra för Nicke fortsättningsvis!

DD

Visa signatur

3 burkar....snabb, snabbre och snabbast!