Permalänk
Medlem

handbojor i handbagaget?

Tja!

Köpte ett par handbojor här om dagen, modellen med fluff på, och hade tänkt ta med mig dom hem till sthlm när jag flyger dit om någon dag.

Kommer de låta mig ha handbojor i handbagaget?

Edit; det är alltså givetvis inte olagliga handbojor utan säkerhetsknapp.

Permalänk
Medlem

Det kanske är bäst att checka in det, men du kan ju alltid fråga vid incheckningen.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Det kanske är bäst att checka in det, men du kan ju alltid fråga vid incheckningen.

Ja, jag får nog göra så. Har bara en ryggsäck så jag hade inte tänkt checka in något, men jag får fråga där helt enkelt. Tänkte mest om någon vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Ja, jag får nog göra så. Har bara en ryggsäck så jag hade inte tänkt checka in något, men jag får fråga där helt enkelt. Tänkte mest om någon vet.

Finns det ingen på flygplatsen som kan svara på det om man ringer dit innan, så du vet?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Finns det ingen på flygplatsen som kan svara på det om man ringer dit innan, så du vet?

Jo det gör det säkert, men lat som jag är tänkte jag bara köra en snabbkolla här först.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ska nog vara lugnt, det är ju inget av de farligare föremålen man inte får ta bort och dem fattar nog vad handbojorna ska användas till

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Vafan, tänkte exakt samma ord

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

OM det är inrikes i Sverige så är det nog inga problem, men om du skall åka till andra länder så är det rätt säkert att du får ett nej på det hela.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara ett problem över huvud taget? Man får väl ha snöre i baget? Kedjor?

Edit: Jaha... HANDbagaget, trodde vi pratade om det incheckade. Då tar jag tillbaka mitt påstående.

Permalänk
Avstängd

När jag var liten hade jag en leksakspistol på flyget, idag - om det skulle upptäckas - skulle man förmodligen stämpla en som terrorist och säkert dryga böter i anslutning till detta. Så rekommenderar du checkar in detta.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Edit; det är alltså givetvis inte olagliga handbojor utan säkerhetsknapp.

Hum, det är väl inte olagligt att ha handfängsel utan släpplossmig-knapp? O_o

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av MacEnkronan:

När jag var liten hade jag en leksakspistol på flyget, idag - om det skulle upptäckas - skulle man förmodligen stämpla en som terrorist och säkert dryga böter i anslutning till detta. Så rekommenderar du checkar in detta.^^

Leksakspistol är dock stor skillnad och troligen gjord av plast rakt genom med nån fjäder:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cl3mens:

Hum, det är väl inte olagligt att ha handfängsel utan släpplossmig-knapp? O_o

Det kanske det inte är, jag har ingen aning. Har för mig att jag har hört någon gång att bara polisen får ha sånna i sverige, vilket jag tycker låter vettigt, men jag har egentligen ingen aning.

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allstaar:

Hahahaha, ett nej är alltid ett nej du behöver inte låsa fast bruden!

Västa scenariot för dig är att dom handbojar dig och straffar dig med batongen. Då vet du vad som väntar flickvännen!

Kan säga att jag lämnade handbojjorna där hos henne, orkade inte krångla och har ju inte direkt användning för dem ensam ändåså.